Lightroom en meerdere PC's/Laptops

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Lightroom en meerdere PC's/Laptops

Berichtdoor pbreev » zo apr 19 2009 9:07 pm

luc schreef:
Ja klopt helemaal als je dan bijv. je catalogus map op je notebook via het netwerk deelt hoef je die alleen maar in het netwerk te hangen en kun je de rest via je desktop doen.

Bij mij werkte dat toen niet helemaal zoals het hoorde maar dat lag aan het feit dat ik met een MACbook en XP PC door elkaar niet niet helemaal compatibel was of zeg maar helemaal niet. Maar voor een NAS over SMB en alles op het zelfde os maakt dat natuurlijk niet zo veel uit.

Echt gaan bewerken op je NAS lijkt mij gezien de traagheid wel erg lastig worden maar dat zou je zelf moeten proberen

LR2 is zeker wat dat soort zaken betreft super mooi geworden.

Luc.


Ik heb op mijn laptop een catalogus aan gemaakt, bewerkt en deze geëxporteerd naar mijn NAS en deze weer geïmporteerd op mijn desktop. Op zich werkte dit goed. De foto's waren zichtbaar en de bewerkingen waren ook zichtbaar echter de map waarop het in LR was geïmporteerd was mijn inziens niet juist. Daar moet ik nog even mee stoeien. Het werd een sub map van het onderwerp welk ik geïmporteerd had en ik wilde dat het een hoofd map zou worden..

Bedankt in ieder geval Luc, je hebt me op weg geholpen!

Groet Patrick
pbreev




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten