Spyder profiel kwijt na photoshop/game

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Spyder profiel kwijt na photoshop/game

Berichtdoor MarileenK » vr apr 17 2009 8:25 pm

Telkens als ik werk in photoshop werk of een computergame speel verlies ik daarna mn calibratie. Zeer irritant. Ik weet ook niet sinds wanneer dit het geval is.
Edit: ik denk dat het te limiteren valt tot applicaties waarbij mijn videokaart gebruikt wordt; ook als ik bv ati catalistcontrol centre open, maar bv niet bij frontpage. Ik heb het gevoel dat die videokaart dan mijn profiel overwrite/weghaalt.

Als ik kijk bij de geavanceerde instellingen voor mijn beeldscherm staat het spyder2 profiel gewoon als standaardprofiel geladen.
Met google kom ik ook niet veel verder. Het probleem lijkt bekend bij Vista, maar ik draai XP.



Wie o wie kan mij helpen? Het is geen doen om telkens het profiel opnieuw in te laden dmv colorvision startup.

Groetjes
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Spyder profiel kwijt na photoshop/game

Berichtdoor Onno » vr apr 17 2009 10:00 pm

Tsja, Windows heeft een fijn colormanagement systeem. Not... ;-)

Met een Google search 'windows xp display icc profile lost after playing game' vond ik deze suggestie:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=89589
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Spyder profiel kwijt na photoshop/game

Berichtdoor gijs sandberg » vr apr 17 2009 10:10 pm

Mrileen,

Ik ken jouw probleem niet, maar speel ook weinig spelletjes...

Wat zeker helpt is de Profile Selector software die bij de spyder geleverd wordt.
Daarmee kan je snel het correcte profiel weer laden, zonder veel zoeken of herstarten.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Spyder profiel kwijt na photoshop/game

Berichtdoor MarileenK » za apr 18 2009 7:46 pm

@ Onno: ik heb de opties in dat topic geprobeert; maar het lost t niet op.
@ Gijs: het herladen lukt nu goed


Ik heb alle poespas rondom mijn videokaart verwijderd en alleen de drivers laten staan. Ook heb ik de laatste versie van de spyder software geinstalleerd. Mn monitor springt pas weer terug als ik in photoshop een foto open of een nieuw bestand aanmaak. Ik kan m daarna wel opnieuw inladen en dan verdwijnt hij ook niet meer, ook niet bij het aanmaken van een nieuw bestand of het bewerken van RAWs. Misschien dat het wat te maken heeft met mn instellingen in photoshop? Ik heb daar gewoon de working space als sRGB en verder niets spannends ingesteld.
En aan andere kant verklaart dat ook niet waarom ik de calibratie verlies bij (sommige) games...

Hmm, nog iemand met goede ideeen :(
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten