HD overzetten naar Fat32

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Ciska » di mei 12 2009 12:02 pm

Ik heb een vraagje.
Ik moet mijn externe hd overzetten naar Fat32 voor mijn router. Nou ben ik aan het klojo-en geweest in Windows (heb xp pro uk) ook bij de admin tools... maar hij wil alleen maar ntfs doen.
ken iemand mij ff helpen?
Ciska



Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor The_Groninger » di mei 12 2009 12:50 pm

Hoi Ciska,

Gebruik je XP of Vista? FF googlen op NTFS to FAT32 leverd meteen al een bruikbare link op, meteen de eerste.

gr.
Peter

ps. apingedam?
The_Groninger



Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Harly » di mei 12 2009 12:56 pm

Met bv. het programma swissknife kun je dat doen.
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
Gebruikersavatar
Harly

Forumlid
Berichten: 556


Contacteer:

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Léon Obers » di mei 12 2009 1:20 pm

Ciska schreef:Ik heb een vraagje.
Ik moet mijn externe hd overzetten naar Fat32 voor mijn router.

Voor een router??? Zo'n apparaatje om meerdere PC's aan een netwerk te hangen?
Ik kan het me niet voorstellen. Een router werkt met netwerk/internet protocollen en is volledig onafhankelijk van het operatingsysteem van een PC, laat staan welk harddisk systeem gebruikt wordt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Ciska » di mei 12 2009 3:41 pm

Harly.
Dank je wel ik ga straks even kijken.

Léon.
Ik heb een Fritzbox (modem-router) daar kan je een externe hd, usb-stick of printer in proppen. Deze heeft een aansluiting er voor.
Nu wil ik een terra hd er op gooien, maar dan moet ie wel FAT32 zijn, lees hier maar http://www.fritzshop.nl/fritzbox-7170-wifi-voip-3xfxs-1xs0-4xlan-lifeln-anlg-p-47.html?gclid=COCL6YDztpoCFUM-3godKA48dA.
Ciska



Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor jpdejong » di mei 12 2009 6:40 pm

het netwerk harddisk gedeelte in de fritzbox werkt leuk voor een music disk voor de mediaplayer, maar om bestanden erop te zetten werk zeer langzaam. Pas ook op met bestanden die met ntfs zijn gemaakt en dan op een fat32 disk terecht komen ik kon ze niet meer openen(excel/word).
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Gebruikersavatar
jpdejong

Forumlid
Berichten: 477


Locatie: weeze
Contacteer:

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor MartijnM » di mei 12 2009 7:02 pm

Programma's als Partition Magic (http://www.symantec.com/norton/partitionmagic) kunnen dit. Als er niet te veel data op de schijf staat is natuurlijk herformatteren als FAT32 ook een optie natuurlijk...

Let je wel op dat het onmogelijk is om bestanden van meer dan 4GB (maximaal (2^32)-1 bytes) op een FAT32 geformatteerde schijf te zetten?
Zeker wanneer je images van (dvd) films wilt opslaan kun je tegen deze beperking aanlopen.
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Ciska » di mei 12 2009 7:45 pm

jpdejong:
Ik wil het min of meer gebruiken voor mijn websitedingen er op te zetten. Als ik weer eens in de tuin ga zitten met de notebook dan kan ik het er zo van af halen.
Word gebruik ik (gelukkig) niet, ik persoonlijk vind het een vreselijk programma, ik gebruik Open Office, gratis en werkt als de beste. Daarbij heb ik ook Dreammail als mailprogramma, hetgeen ook gratis is en heel veel lijkt op Outlook. Films gebruik ik nooit want ik heb geen dvdding behalve in mijn pc, maar ik ga geen films kijken op mijn pc.

Martijn:
Sorry, maar spullen van Norton zet ik liever niet in mijn pc. Het maakt je pc erg traag.
Het zijn bestanden van hoogstens 2 mb per stuk. Waarvoor ik het gebruik kan je hierboven lezen.
Ciska



Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor MartijnM » di mei 12 2009 7:53 pm

Ciska schreef:Sorry, maar spullen van Norton zet ik liever niet in mijn pc. Het maakt je pc erg traag.


Partition Magic is recentelijk door Norton overgenomen en is een 'legende' in de software wereld. Het heeft dus niets te maken met die trage antivirus producten van ze. Anders zijn er alternatieven genoeg te vinden. Google maar op 'partitie wijzigen' of iets dergelijks...
Laatst gewijzigd door MartijnM op di mei 12 2009 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor jpdejong » di mei 12 2009 7:54 pm

hoi,

dan zou ik de harddisk mooi bewaren om aan de pc te hangen en koop dan een 4 of 8gb usb-stick en stop deze erin. draadloos een paar gig over pompen is geen lolletje en kost een tijdje. zelf heb ik er alleen een 30 gig harddiskje van een laptop aan hangen in een usb 2.5 behuizing. Gebruik hem alleen om muziek te kunnen luisteren via een mediaplayer.

groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Gebruikersavatar
jpdejong

Forumlid
Berichten: 477


Locatie: weeze
Contacteer:

Onderwerp:

Re: HD overzetten naar Fat32

Berichtdoor Ciska » di mei 12 2009 10:53 pm

Je hebt gelijk... ik heb de moed opgegeven en heb een 32 gig usb-stick er aan gepropt en doet het goed... maar traag? Totaal niet, is lekker snel hoor.
Ciska




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten