Capture NX2

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Capture NX2

Berichtdoor Rijko » zo mei 17 2009 12:37 am

Hallo,

Ik heb recent een D90 camera met 18-105 lens gekocht; dit is mijn eerste Nikon camera en Ik ben er zeer tevreden mee.

Met deze aankoop heb ik ook een demo versie van capture NX2 gekregen, dat wil zeggen die kun je downloaden via de Nikon site.

Echter, ik loop tegen een probleem aan. Capture NX2, zoals nu op mijn computer geinstalleerd, opent geen NEF bestanden; ik krijg de volgende melding te zien: 'kan bestand niet laden.'

Ik heb de Nefcodec geinstalleerd, dan moet het toch goed gaan? Of is deze functionaliteit niet in de demo versie beschikbaar?

Als iemand hier iets van weet, of een tip heeft hoe dit probleem op te lossen, dan hoor ik het graag.

Rijko
Rijko



Onderwerp:

Re: Capture NX2

Berichtdoor Léon Obers » zo mei 17 2009 5:35 am

De-installeer de software eens, en installeer hem helemaal opnieuw. Alle virusscanners e.d. even uitschakelen.
Diverse virusscanners zetten delen van nog niet bekende processen stop, dus wordt mogelijk niet alles volledig geïnstalleerd. De Nikon NX2 demo versie werkt 30 dagen met volledige functionaliteit zonder restricties.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Capture NX2

Berichtdoor Rijko » zo mei 17 2009 10:57 am

He Leon,

Bedankt, het werkt nu goed. Kennelijk verstierde mijn firewall de correcte downloading. Meestal gaat het gewoon goed bij het downloaden van software, maar nu dus duidelijk even niet.

Bedankt,

Rijko
Rijko



Onderwerp:

Re: Capture NX2

Berichtdoor Léon Obers » zo mei 17 2009 11:12 am

Een Firewall op zichzelf zal niet versnippert delen van een bestand wel of niet tegenhouden. Als een bestand niet goed is gedownload kun je het gewoonweg niet eens opstarten om het programma te installeren. Dan krijg je direct een foutmelding.
Als het bij jouw de Firewall is, gebruik je wellicht een Firewall met nog extra functies ingebouwd. Is dat toevallig ZoneAlarm? Daar zijn versies van met ingebouwde virusscanner, spyware protectie en het blokkeren van onbekende processen. Dat laatste is dan datgene wat de oorzaak kan zijn dat een installatie dan niet volledig wordt uitgevoerd, nadat het bestand op zichzelf wel goed is gedownload.

Enfin het werkt nu, dat is het belangrijkste. Succes.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Capture NX2

Berichtdoor Rijko » zo mei 17 2009 11:58 am

Ik gebruik Bitdefender met antivirus, anti-spam en firewall ineen. Ik ga ervan uit dat door Bitdefender het downloaden niet correct is verlopen omdat capture nx2 niet goed functioneerde, en omdat een nieuwe download, na uitschakelen van Bitdefender, deze problemen zich niet meer voordoen. Of deze conclusie van een causaal verband helemaal correct is, weet ik niet. Het kan best zijn dat er bij de eerste download iets anders mis is gegaan, of evt bij de installatie. Ik kreeg geen foutmelding bij de installatie, dus..

Het functioneert nu, en het resultaat telt.

Bedankt,

Rijko
Rijko




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten