Extreem goedkope software

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Extreem goedkope software

Berichtdoor MarcoJ » do jul 02 2009 1:45 pm

Via marktplaats kwam ik op de volgende site uit:
http://ssill.info

Daar worden voor belachelijk lage bedragen software pakketten aangeboden. Ik heb daarop de eigenaar van die site gemaild met de vraag hoe dat precies (licentietechnisch) in elkaar steekt.
Als antwoord krijg ik te horen dat het een kopie betreft met een licentie.

Van de ene kant denk ik, ach voor die 8,50 wil ik best het risico lopen dat het een illigaal pakketje is, maar van de andere kant vind ik het maar een raar zaakje. Mocht het allemaal illigaal zijn, dan heb ik in ieder geval respect voor de maker dat hij het aandurft om zo publiekelijk te verkopen
Heeft iemand wel eens ooit software gekocht bij deze persoon? Zo ja, wat kan ik verwachten qua licentie? is de software te upgraden? etc etc.
MarcoJ



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor M.Oorthuis » do jul 02 2009 1:50 pm

Als jij dit koopt ben je schuldig aan heling. Hij verkoopt gewoon kopieen van originelen en volgens de wet mag dat niet. Een kopie (mits je zelf ook het origineel hebt) voor eigen gebruik is goedgekeurd, maar als je die gaat verkopen ben je gewoon met illegale handel bezig.

Dit is hetzelfde als dat jij een gestolen fiets van iemand zou kopen: heling
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op do jul 02 2009 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Ciska » do jul 02 2009 1:51 pm

Corel Draw voor 8,50? Als ik zoiets zie staan, dan vertrouw ik het al voor geen ene meter, zelfs geen micrometer! Dit is niet mogelijk.
Sorry, maar ik zou er zowiezo niets kopen... hier moet iets achter zitten
Ciska



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Arend-ho » do jul 02 2009 1:52 pm

kopietje met licentie..vaag !
zal wel een VLK nummer bij zitten maarja die mag je niet doorverkopen aan derden.

Arend.
Arend-ho



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor MarcoJ » do jul 02 2009 1:56 pm

precies het gevoel dat ik eigenlijk al had..

Weet iemand een aangifte punt? Ik vind eigenlijk dat betrokken webshop beheerder eigenlijk geen rooie cent hieraan mag verdienen.
MarcoJ



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Ciska » do jul 02 2009 2:04 pm

Dat zou ik maar niet doen. Als ze er achter komen dat jij het bent geweest dan wil jij waarschijnlijk geen internet meer hebben... Het is link iemand te verlinken op het internet... Laat het over aan de internetpolitie, die zien het wel
Ciska



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor MarcoJ » do jul 02 2009 2:10 pm

er is al een melding bij BSA gedaan blijkbaar...
MarcoJ



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor MarcoJ » do jul 02 2009 2:12 pm

Ciska schreef:Dat zou ik maar niet doen. Als ze er achter komen dat jij het bent geweest dan wil jij waarschijnlijk geen internet meer hebben... Het is link iemand te verlinken op het internet... Laat het over aan de internetpolitie, die zien het wel


En dus moeten we onze ogen maar sluiten en doen alsof er niets aan de hand is? Tja zo zit ik niet in elkaar.
En de internet politie zit dan al 1,5 jaar te slapen, want die site bestaat al vanaf begin 2008.
MarcoJ



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Patrick » do jul 02 2009 2:24 pm

Natuurlijk gaat het hier om illegaal spul. Hoe denk je anders te verklaren dat (bijna) alles hetzelfde kost? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor George Fennes » do jul 02 2009 2:38 pm

Ik denk zelfs dat als de politie bij die z.g. firma een inval doet en zijn computer met bestanden in beslag neemt.
En jouw naam met bestelling(en) komen in die bestanden voor, jij ook nog eens een bezoekje van de politie tegemoet kan zien, met alle nare gevolgen van dien.
Hier is duidelijk fraude in het spel en je kan je niet verschuilen achter het feit dat je het niet wist.
Als de prijzen dermate laag zijn tot 1/20e van de werkelijke waarde, je al zou moeten weten dat deze producten uit diefstal/fraude afkomstig zijn.
Gewoon afblijven van dit soort sites.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor MarcoJ » do jul 02 2009 3:23 pm

Is absoluut waar. Ik heb dan ook niets besteld, maar er zijn legio sites waar je allerlei verkapte licentie modellen hebt. Denk hierbij aan studenten licenties etc.
Ook de zogenaamde OEM software kun je goedkoop aanschaffen omdat er blijkbaar wat mazen in de voorwaarden zijn. Misschien is dit ook zo'n site vandaar dat ik het vraag of er ervaringen mee zijn.

Maar mijn eerste gedachte was al: it's too good to be true!
MarcoJ



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor J.Hoes » do jul 02 2009 3:37 pm

Paar knalkoopjes:
Quark Xpress van E1600,= voor E8,50
Adobe CS4 Master Collection van E3600,= voor 16,=
Je moet wel erg naïef zijn om te voelen dat dit in het geheel niet koosjer is.
Als je overigens verder kijkt dan zie je dit soort aanbiedingen rond de 20-30 euro staan.

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Roy Kersbergen » do jul 02 2009 3:43 pm

J.Hoes schreef:Paar knalkoopjes:
Adobe CS4 Master Collection van E3600,= voor 16,=
Groet Hans.


Die heb ik voor 27,50....SLIM licentie :D

Maar zou daar dus niet kopen, straks ben je zelf de pineut.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor Arend-ho » do jul 02 2009 6:28 pm

ja SLIM is ideaal :D
kost echt geen drol tov normale licentie
het mooie is ook dat als je niet meer aan school verbonden bent je licenties geldig blijven. :twisted:
maarja je moet maar net toegang hebben...... :P

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Re: Extreem goedkope software

Berichtdoor noogle » do jul 02 2009 11:00 pm

Haha, wat een afzetter, € 8,50 voor iets wat je in 3 minuten zelf hebt ge-d-l-
ed... Ik zou er niet in trAppen maar lekker zelf je ding doen ( maar dat mag uieraard niet
...)

Mike
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Gebruikersavatar
noogle

Forumlid
Berichten: 1747


Locatie: Alkmaar
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten