Snow Leopard

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Snow Leopard

Berichtdoor Mark Verheijen » za aug 29 2009 4:44 pm

Heeft iemand um al binnen?
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor mikemix » za aug 29 2009 4:51 pm

No.
Ik kijk eerst even "mee" als ie stabiel draait.
mikemix



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor mike » za aug 29 2009 4:53 pm

Nee, is al wel verzonden richting mijn huisadres. Echter is het de vraag of NX2 gaat werken. Volgens Nikon support is er over NX2 en ViewNX nog niks bekent over de mogelijke compatibiliteit met 10.6 Snow Leopard. Echter als ik google, zijn er wel gebruikers die NX2 gebruiken met Snow Leopard.
Nog maar even wachten met updaten naar 10.6?

Gr. Michel
Gebruikersavatar
mike

Forumlid
Berichten: 391


Locatie: Woudenberg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor Mark Verheijen » za aug 29 2009 4:58 pm

LR draait erop en CS4 ook...dus hier gaat tie erop, zodra tie er is. Ik zal wel laten weten of het stabiel draait.
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor mikemix » za aug 29 2009 5:00 pm

rocksoff schreef:LR draait erop en CS4 ook...dus hier gaat tie erop, zodra tie er is. Ik zal wel laten weten of het stabiel draait.


Klinkt laf, maar je zou maar net een grote klus gaan bewerken, capice?
mikemix



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor Mark Verheijen » za aug 29 2009 5:02 pm

mikemix schreef:
rocksoff schreef:LR draait erop en CS4 ook...dus hier gaat tie erop, zodra tie er is. Ik zal wel laten weten of het stabiel draait.


Klinkt laf, maar je zou maar net een grote klus gaan bewerken, capice?


Voor mij is het hobby Michael, ik hoef er niet van te leven. Dus wil ik wel proefkonijn zijn ook :).
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor bert » za aug 29 2009 5:33 pm

Alles werkt hier prima :lol: :lol: stabiel Nx2 werkt ook goed geen spijt voor die 29 Euro

Gr Bert
D4 en wat andere leuke stukjes glas
Gebruikersavatar
bert

Forumlid
Berichten: 202


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor mikemix » za aug 29 2009 6:00 pm

rocksoff schreef:
Voor mij is het hobby Michael, ik hoef er niet van te leven. Dus wil ik wel proefkonijn zijn ook :).


Weet ik :)
Ben benieuwd hoe deze bevalt, ook wat er "nieuw" is en verbeterd.
mikemix



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor MvBoetzelaer » za aug 29 2009 9:03 pm

Heb sinds gisteren SL op de Mac en ben in View NX tegen een hardnekkige freez opgelopen als ik een andere folder selecteer. NX2, CC2 en Transfer lijken het vooralsnog goed te doen. Upgrade ging als een warm mes door een pakje boter en het ziet er bijna allemaal goed uit. Heb alleen enorme troubles met Quark Xpress....

grrr,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor mikemix » za aug 29 2009 9:29 pm

Tja, daar wil ik dus niet tegenaan lopen.
Werk met 2 Macbook Pro's, zal er 1 opwaarderen, mijn niet productie machine zeg maar.

Maareuh, werk jij nog met quark? Wellicht gaat Apple er vanuit dat iedereen reeds met InDisign werkt? :D
Soort van MS praktijken.
mikemix



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor Mark Verheijen » za aug 29 2009 9:35 pm

Check wel ff deze http://snowleopard.wikidot.com/ voor je begint!
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor Ruud V. » za aug 29 2009 11:09 pm

Bedankt voor je lijst. Heb zelf maar 2 progjes die snow zelf al uitschakelde. Voor de rest, voor zover ik het bekeken heb geen problemen.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.
Ruud V.

Forumlid
Berichten: 192


Locatie: Soest

Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor pietje-nukem » za aug 29 2009 11:27 pm

Ik had ook begrepen dat er 7 GB ruimte vrijgemaakt werd :oohh:
Via Apple site
Snow Leopard heeft minder dan de helft van de schijfruimte van de vorige versie nodig, waardoor je ongeveer 7 GB schijfruimte erbij krijgt. Dit is genoeg voor 1500 muziekbestanden of een paar duizend foto's.3

Heeft iemand dit al gemerkt?
Wacht het nog ff af voordat ik mijn MacBook Pro upgrade, heb wel SL vanochtend ontvangen.
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor ArjanL » za aug 29 2009 11:59 pm

Draait hier als een zonnetje, zowel in 32 als 64 bits modus.
Wat mij opviel was dat in 64 bits modus de kleurinstellingen van Photoshp CS4 gewijzigd waren bij de eerste opstart. Wat kleine programmaatjes werken niet.
Heb wel Rosetta geïnstalleerd en zelfs Apple Works werkt nog. Ben dan ook méér dan tevreden, vooral vanwege de prijs.

Quark Express schijnt niet met 10.6 te werken. Op Mac fora is daar wel wat over te vinden.

De extra vrije schijfruimte komt vooral doordat niet alle printerdrivers standaard geïnstalleerd worden. Bij de installatie wordt bekeken welke printers geïnstalleerd zijn en alleen die drivers worden op de schijf gezet. Verder schijnt SL voor 1 Gb uit te gaan van 1000 MB i.p.v. 1024 MB.
Laatst gewijzigd door ArjanL op ma aug 31 2009 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snow Leopard

Berichtdoor pietje-nukem » zo aug 30 2009 12:25 am

ArjanL schreef:De extra vrije schijfruimte komt vooral doordat niet alle printerdrivers standaard geïnstalleerd worden. Bij de installatie wordt bekeken welke printers geïnstalleerd zijn en alleen die drivers worden op de schijf gezet. Verder schijnt SL voor 1 Gb uit te gaan van 1024 MB i.p.v. 1000 MB.

Met mijn MacBook Pro en iMac G5 print ik draadloos via een iMac Snow die op zolder staat en aan de Experiabox zit.
Zal e's kijken wanneer ik Sl op Macbook ga zetten, geen haast :mryellow:
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten