Epson

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Epson

Berichtdoor carenoll » wo sep 09 2009 11:49 pm

Wie heeft er ervaring met de imagetanks van Epson?
Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheid tot opslag van foto's in het RAW-formaat.
Alvast bedankt voor een reactie
Leo
carenoll



Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor Patrick » do sep 10 2009 12:03 am

Welkom op het forum.

Het type files op je kaartje zou niet uit moeten maken voor dat apparaat. Als er wat staat, dan maakt hij er een backup van.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor Skippy » do sep 10 2009 5:47 am

Patrick schreef:Welkom op het forum.

Het type files op je kaartje zou niet uit moeten maken voor dat apparaat. Als er wat staat, dan maakt hij er een backup van.


Opslaan wel maar tonen op de display ook? Ik heb wel eens lopen zoeken op de site van Epson maar het is niet terug te vinden of bijv.
de NEF's van een D700 op een P3000 zichtbaar worden. Omweg; opslaan in NEF+Jpeg of een Netbook kopen en ViewNX installeren.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor Skippy » do sep 10 2009 7:58 am

Aanvulling; wat ik een nadeel vind van de Epsons is dat ze hardnekkig blijven vasthouden aan de 4:3 beeldverhouding voor het scherm in plaats van 3:2. Meestal zullen (semi)professionele fotografen zo'n Epson kopen en die werken toch voornamelijk met dslr's met 3:2 beeldformaat.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor carenoll » do sep 10 2009 10:06 am

Dank je wel voor de uitgebreide reactie. Ik overweeg om toch maar ee niet te dure laptop aan te schaffen.
Groeten
Leo
carenoll



Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor Patrick » do sep 10 2009 10:48 am

carenoll schreef:Dank je wel voor de uitgebreide reactie. Ik overweeg om toch maar ee niet te dure laptop aan te schaffen.

Dan kan ik je een netbook aanraden. Ze kosten tussen de 300 en 400 Euro, en beschikken meestal over een harddisk van 160GB. Daar gaan een hoop foto's op...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Epson

Berichtdoor ArjanL » do sep 10 2009 10:53 am

Kijk ook eens naar de imagetanks van Jobo. Ik gebruik de Giga Vu Pro; die leest zéker NEFs.
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten