Geotagging

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Geotagging

Berichtdoor royrich » ma apr 05 2010 4:49 pm

Beste Nikonaholic`s

Sinds kort ben ik in het bezit van een Nikon GPS Unit GP-1.
De GP-1 werkt prima op mijn D300, de GPS-gegevens (positie) staat op iedere foto die ik oproep.
Op mijn computer (Windows-7) zie ik nergens de GPS-gegevens terug en ook niet de locatie op de foto`s
Ik wil de locaties en gegevens van de foto`s op de computer vinden en dat lukt me niet, wat doe ik verkeerd.
GP-1 USB Driver 1.0.0- Windows gedownload en geinstalleerd.
Op de Nikon-Europe site staat, ik citeer, Met de GP-1 eenheid kunnen "geotags"worden toegevoegd aan beelden en kan de locatie van een opname worden weergegeven op de kaart in Nikon View (via Google Maps.
Zelf gebruik ik Nikon Capture NX2 Versie 2.2.4 en het lukt niet met de GPS-gegevens.
Uw hulp is welkom.
Bij voorbaat mijn dank.

Royston Richardson(0536)
Laatst gewijzigd door royrich op ma apr 05 2010 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D800,D80,F100 Nikkor AF-S 24-70mm.f/2.8G, Nikkor AF-S 18-200mm.f/3.5-5.6G, Nikkor AF-S 50mm.f/1.8G, Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G, Nikkor AF-S 85mm f/1.8 G, Nikkor AF-S Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 80-400mm f/4.5-5.6D, TamronSP 150-600 f/5-6.3,
Gebruikersavatar
royrich

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Bodegraven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geotagging

Berichtdoor Gobert » ma apr 05 2010 5:42 pm

Bij de Nikon programmatuur zou je alles moeten zien.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geotagging

Berichtdoor Mijndert » ma apr 05 2010 9:43 pm

Royston,
Misschien Windows 7 64 bit geinstalleerd?
Werkt nog niet alles goed met Nikon software.

Mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Gebruikersavatar
Mijndert

Clublid
Berichten: 621


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geotagging

Berichtdoor Corbr » wo apr 07 2010 4:46 pm

Op de Nikon-Europe site staat, ik citeer, Met de GP-1 eenheid kunnen "geotags"worden toegevoegd aan beelden en kan de locatie van een opname worden weergegeven op de kaart in Nikon View (via Google Maps.
Zelf gebruik ik Nikon Capture NX2 Versie 2.2.4 en het lukt niet met de GPS-gegevens.


Dit klopt helemaal. Je selecteert een of meerdere foto's in Nikon View. Vervolgens klik je op de knop GEO TAG in de bovenste balk en je foto's verschijnen op een kaart op de juiste geografische plaats.

Ik denk dat je Nikon Capture en Nikon view ziet als één programma. Dat is niet zo. Nikon View kun je gratis downloaden van de Nikon side.
Gebruikersavatar
Corbr

Forumlid
Berichten: 190


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Geotagging

Berichtdoor royrich » do apr 08 2010 7:05 pm

Bete Corbr,

Het is geluk, ik heb Nikon View geopend, en zag Goe-Tags, klikte, en de wereld ging voor me open, en het werk prima.
Vriendelijk bedank voor je tip en snelle reactie en ook de andere mensen.
Nogmaals, thank you.

Royston Richardson (Royrich)
Nikon D800,D80,F100 Nikkor AF-S 24-70mm.f/2.8G, Nikkor AF-S 18-200mm.f/3.5-5.6G, Nikkor AF-S 50mm.f/1.8G, Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G, Nikkor AF-S 85mm f/1.8 G, Nikkor AF-S Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 80-400mm f/4.5-5.6D, TamronSP 150-600 f/5-6.3,
Gebruikersavatar
royrich

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Bodegraven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten