foto's kwijt...

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

foto's kwijt...

Berichtdoor pieter29 » ma mei 31 2010 11:17 am

Wie kan me helpen?
Vanochtend dacht ik vakantiefoto's naar een map te hebben gekopieerd.
Er is echter niets te vinden in de map.
Niet zo'n probleem zou je zeggen, echter op het CF-kaartje is ook geen foto meer te vinden.
Ik begrijp het werkelijk niet. Ik moet iets verkeerd hebben gedaan bij deze routinematige handeling.
Mijn pc is bij het installeren van McAfee 2010 gecrashed maar door een deskundige weer aan de praat gebracht.
Helemaal de oude is hij echter niet.
Ik weet niet of dat verband houdt met het verdwijnen van de foto's.
Ik heb op het forum ooit gelezen dat er mogelijkheden zijn om verdwenen gegevens terug te halen, maar kan er niets over vinden.
Wie kan me helpen.
Dank
Pieter
pieter29



Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Cees » ma mei 31 2010 11:32 am

Is wel zonde!
In dit draadje staat een en ander, viewtopic.php?f=20&t=24959&start=30.

Succes!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Léon Obers » ma mei 31 2010 11:57 am

Lijkt me ook handig expliciet naar recovery tools te verwijzen en hoe het praktisch werkt om bestanden terug te halen van een geheugenkaartje. Zie deze en de rest van het draadje: viewtopic.php?p=294665#p294665
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Cookie1397 » ma mei 31 2010 12:49 pm

Dan moet er ook nog bij gezegd worden dat je absoluut niets meer op de kaart moet wegschrijven en deze ook niet moet formateren anders wordt de kans dat je de foto's kunt terug halen wel heel erg klein.
Groet Ed
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Léon Obers » ma mei 31 2010 1:45 pm

Ed Schouten schreef:en deze ook niet moet formateren anders wordt de kans dat je de foto's kunt terug halen wel heel erg klein.

Van dat formatteren heb je niet goed begrepen Ed, daarover staat nu juist het een en ander over geschreven in mijn vorige reactie waar ik naar een draadje verwijs dat dat nu juist niks uitmaakt. Althans de normale formatteringen die je met de standaard formatteer functies uitvoert. Speciale "low level" formatteringen waarbij specifiek "nullen" worden weggeschreven op de media is een ander verhaal. Maar daar moet je echt aparte programma's voor gebruiken.

Als je een kaart in het geheel niet kunt benaderen, is formatteren juist de enige methode om alsnog een kaart benaderbaar te krijgen, en van daaruit de bestanden met recovery software terug te halen.

Zie ook typisch het recovery-draadje hier: viewtopic.php?f=19&t=24265&start=0
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor bartv70 » do jun 10 2010 9:35 pm

Ben je al iets verder? Zelf erg goede ervaring met Ontrack easy recovery, hier de link voor een trial
http://www.ontrackdatarecovery.nl/inclu ... ERPROT.exe
Gebruikersavatar
bartv70

Forumlid
Berichten: 210



Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Daniël » vr jun 11 2010 10:10 am

Dat is nou dubbel pech hebben.
Foto's weg en een instabiele PC.

Het zou me ook echt niet verbazen als er een samenhang in zit.

Ik zou ook echt adviseren om een externe hard disk aan te schaffen.

En werken met een gecrasde pc is ook niet aan te raden hoor.
Maar zo te horen zal het wel te maken hebben met de harde schijf gezien het feit dat die wel weer draait.

Het terug halen van gegevens op een harde schijf is niet zo makkelijk. Vaak duur.
En van de CF kaart kan je het makkelijk terug halen. Link is al gegeven.
Daniël



Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Léon Obers » vr jun 11 2010 4:57 pm

Daniël schreef:Het terug halen van gegevens op een harde schijf is niet zo makkelijk. Vaak duur.

Niet zo somber / negatief. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad om ook gecrashte harddisks de data van terug te halen.
Eerdere bevindingen van complete harddisks:
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... 7d09?hl=nl (bericht 2006)
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... c8cb?hl=nl (bericht 2003)
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor rovinge » vr jun 11 2010 5:16 pm

Nog een linkje: http://www.diskinternals.com tooltje uneraser

~$40 voor een eigen licentie; Heb ik laatst een aantal foto's en filmpjes mee teruggehaald van een geformatteerde memory kaart (Ik was er zo van overtuigd dat ik de foto's al gearchiveerd had....niet dus).

Roel
rovinge



Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Daniël » vr jun 11 2010 5:26 pm

Léon Obers schreef:
Daniël schreef:Het terug halen van gegevens op een harde schijf is niet zo makkelijk. Vaak duur.

Niet zo somber / negatief. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad om ook gecrashte harddisks de data van terug te halen.
Eerdere bevindingen van complete harddisks:
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... 7d09?hl=nl (bericht 2006)
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... c8cb?hl=nl (bericht 2003)


Ik ben er ook niet negatief onder :wink2: . Ik had begrepen van een blad geloof ik dat het een dure aangelegenheid kon zijn.
Maar de prijzen stonden er niet bij :? Dus dan, wat is duur?
Daniël



Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor arjan916 » di jun 15 2010 9:29 pm

Léon Obers schreef:...
Als je een kaart in het geheel niet kunt benaderen, is formatteren juist de enige methode om alsnog een kaart benaderbaar te krijgen, en van daaruit de bestanden met recovery software terug te halen.

Zie ook typisch het recovery-draadje hier: viewtopic.php?f=19&t=24265&start=0


Altijd gehoopt er nooit mee te maken te krijgen, maar ik heb nu de pech te pakken;
kan deze kaart niet gebruiken. de kaart is mogelijk beschadigd. plaats een andere kaart
staat er nu in het display van m'n D300s zodra ik op de review / bekijk knop druk.

Wat is er gebeurd:
toen de kaart (bijna) vol was haalde ik m eruit en heb m in m'n tas gedaan en op een andere kaart verder gaan schieten.
op een gegeven moment wilde ik wat foto's terugkijken van de volle kaart en kreeg bovenstaande foutmelding.
vanmiddag bij thuiskomst van de 24h van LeMans dacht ik mbv een recovery programma de foto's nog te kunnen benaderen
na allerlei programma's te hebben geinstalleerd en gedraaid heb ik nog steeds geen foto's; geen enkel programma herkent de (foto)bestand
en een enkel programma herkent wel de schijf maar niet de bestanden en een groot deel van de programma's herkent niet eens de CF kaart als schijf
( Sandisk compact flash card extreme III 8Gb )
wie heeft er tips of weet er bedrijven die het voor je kunnen herstellen?
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto's kwijt...

Berichtdoor Léon Obers » wo jun 16 2010 12:47 am

Kennelijk was je kaartje vol en kon het laatste bestand er niet meer bij. Daar gaat het wel eens op fout.
Of het wegschrijven was nog niet afgelopen voordat je het kaartje er al uithaalde.
Welke recovery software heb je geprobeerd?
En heb je het kaartje ook geformatteerd zodat een heleboel recovery software die eerst het kaartje niet herkennen dat dan alsnog wel doen, en erna alsnog geprobeerd de recovery uit te voeren (precies datgene wat als aanbeveling wordt aangegeven wat je in je eigen bericht als quote hebt laten staan) ?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten