iPAD topic

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor gongon » ma jun 20 2011 10:21 am

Nielson schreef:
gongon schreef:Heeft een van jullie er ook weleens last van dat de IPad bij het aanzetten blijft hangen en je hem met geen mogelijikheid meer aan de praat krijgt?
Ik zet hem tegenwoordig maar niet meer uit. Als de accu leeg is krijg ik hem echt niet meer aan, moet ik hem eerst weer resetten en dan doet hij het ook weleens niet gelijk.
Ik ben dus nu heel goed aan het opletten dat ik de accu op tijd oplaad.


hoi Gongon,

Met m'n Ipad heb ik het niet, met m'n Iphone is het wel eens gebeurd, heb je al een software update geprobeerd?
Doet vaak wonderen. Ik zet hem ook zelden uit, meestal gaat ie onder de 10% in de lader.



Ja, het kwam juist na een software update, ondertussen nog een keer een software update gedaan. maar maakt geen verschil.

Maar er is wel mee te leven hoor, gewoon zorgen dat de accu niet leeg raakt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor Henk » ma jun 20 2011 8:03 pm

Waarom zou je de iPad echt uitzetten. Gewoon op de aan/uit knop drukken en klaar. De iPad verbruikt dan vrijwel geen batterij en met één druk op de knop kun je hem direct weer gebruiken.

Ik heb ook er ook nog nooit last van gehad, maar ..... wel met mijn iPhone! Batterij was leeg toen mijn vrouw er tijdens de terugreis uit Cyprus spelletjes op had gespeeld. Heeft me wel de nodige tijd gekost voor ik hem weer aan de praat had. Was eenmalig, maar ik probeer hem nu wel bijtijds aan de lader te leggen.

Wellicht opgelost in een volgende iOS versie?
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1731


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor emiel » ma jun 20 2011 8:28 pm

gongon schreef:Heeft een van jullie er ook weleens last van dat de IPad bij het aanzetten blijft hangen en je hem met geen mogelijikheid meer aan de praat krijgt?
Ik zet hem tegenwoordig maar niet meer uit. Als de accu leeg is krijg ik hem echt niet meer aan, moet ik hem eerst weer resetten en dan doet hij het ook weleens niet gelijk.
Ik ben dus nu heel goed aan het opletten dat ik de accu op tijd oplaad.

dat hoort niet. hoe doe jij de reset? aan/uit knop en home knop minimaal 10 sec gelijktijdig ingedrukt houden geeft een aardige reset. Volgende stap is naar fabrieksinstellingen en weer restoren vanaf je iTunes backup (wel eerst maken ;-). en als dat niet helpt is er waarschijnlijk sprake van een sluimerend hardware defect en heb je garantie als ie nog geen jaar oud is.

uiteraard zowieso altijd de nieuwste software versie erop zetten, maar dat regelt iTunes wel voor je.

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor hans1956 » ma jun 20 2011 9:45 pm

MvBoetzelaer schreef:Ik heb van de week alle Nikon manuals op mijn iPad in iBooks gedownload. Zo hoef ik niet al die kleine boekjes mee te sjouwen. Als je je camera registreert op Nikon.nl (wel even een gratis account aanmaken) kun je alle beschikbare handleidingen van camera's (SLR en coolpix), objectieven, flitsers en andere zaken zo downloaden. Even klikken op "open in iBooks" en voila. Via iTunes is e.e.a. nu ook naar mijn iPhone gesynchroniseerd, dus nu kunne de boekjes definitief onderin de boekenkast.

Groeten,
Marnix


Sinds twee weken ook aan de Ipad 2 64 Ghz 3g :P Ook de manuals op de plank gezet in IBooks. Schitterend :P :P
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3483


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor hans1956 » ma jun 20 2011 10:35 pm

Zelfontspanner schreef:
hans1956 schreef:.....Sinds twee weken ook aan de Ipad 2 64 Ghz 3g :P Ook de manuals op de plank gezet in IBooks. Schitterend :P :P

Dan heb jij wel een hele snelle processor :wink2: , ik neem aan dat je 64GB (en daarmee het geheugen) bedoelt.

Foutje idd :oops: is 64 Gb
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3483


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor Karamanli » di jun 21 2011 12:56 am

Sind paar maanden heb ik ook een ipad en ik ben zeker heel erg tevreden tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Ik gebruik meestal voor internetten mailen en tv kijken ( als ik de tuin zit ) . Ik heb ipad een met 16 gb versie zonder 3g wel spijt dat ik geen 32gb heb genomen. Verder prima uitvinding. Ik neem vaak ook naar me werk met nachtdiensten, via mijn iphone kan ik op internet gaat prima.
Ik ben apple fan nu ook nikon :D
Groetjes Murat

Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,
Gebruikersavatar
Karamanli

Forumlid
Berichten: 285


Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor gongon » di jun 21 2011 1:14 pm

emiel schreef:
gongon schreef:Heeft een van jullie er ook weleens last van dat de IPad bij het aanzetten blijft hangen en je hem met geen mogelijikheid meer aan de praat krijgt?
Ik zet hem tegenwoordig maar niet meer uit. Als de accu leeg is krijg ik hem echt niet meer aan, moet ik hem eerst weer resetten en dan doet hij het ook weleens niet gelijk.
Ik ben dus nu heel goed aan het opletten dat ik de accu op tijd oplaad.

dat hoort niet. hoe doe jij de reset? aan/uit knop en home knop minimaal 10 sec gelijktijdig ingedrukt houden geeft een aardige reset. Volgende stap is naar fabrieksinstellingen en weer restoren vanaf je iTunes backup (wel eerst maken ;-). en als dat niet helpt is er waarschijnlijk sprake van een sluimerend hardware defect en heb je garantie als ie nog geen jaar oud is.

uiteraard zowieso altijd de nieuwste software versie erop zetten, maar dat regelt iTunes wel voor je.

ajuus
emiel



zo doe ik de reset ook, maar ik zet hem gewoon niet meer helemaal uit en zorg er goed voor dat de accu niet meer leeg is. De nieuwste software staat er op, ik hoopte dat het probleem over zou zijn na de laatste software update maar nee. Maar goed hij doet het verder prima zolang ik hem maar niet helemaal uit zet dus.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor Tony D » zo nov 20 2011 1:41 pm

Ik heb er ook een sinds dit weekend, een iPad 2 32 Gb met wifi en 3G! :mrgreen:
Nu gaan zoeken naar leuke (foto)Apps!

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2773


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor gvdnberg » zo nov 20 2011 4:46 pm

Nou Tony,

Proficiat en maak je borst maar nat. Er zijn best leuke app's voor de iPad. Dat wordt dus eerst dit draadje doorspitten en dan zul je de meeste wel gevonden hebben neem ik aan.
Veel plezier ermee.

Gert van den Berg
64 gb 3g iPad2
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: IPAD topic

Berichtdoor Tony D » zo jan 01 2012 12:44 pm

Ik heb zojuist Snapseed geïnstalleerd: daar kun je heel veel mee berwerken op je iPAd. Ik vind het veel beter dan Photoshop express.
Het bevat zelf stuurpunten zoals in CaptureNX!
Het is gratis en staat nu bovenaan in de hitlihjsten van de App-store!

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2773


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: iPAD topic

Berichtdoor ruud » zo jan 01 2012 7:06 pm

vergeten jullie de 12 dagen cadeautjes niet ?

http://appletips.nl/apple-geeft-vanaf-v ... deaus-weg/
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: iPAD topic

Berichtdoor gvdnberg » zo jan 01 2012 7:42 pm

Sommige dingen wil je niet. Tot nu toe zat er voor mij niets bij.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: iPAD topic

Berichtdoor Tom » ma mar 12 2012 2:55 pm

Hoi

Kun je terwijl je camera aangesloten is op de iPad (via de camera connection kit) een foto maken, en die direct bekijken op het scherm van de iPad?
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: iPAD topic

Berichtdoor IAMsterdam » ma mar 12 2012 8:23 pm

Tom schreef:Hoi

Kun je terwijl je camera aangesloten is op de iPad (via de camera connection kit) een foto maken, en die direct bekijken op het scherm van de iPad?

Ja en nee. Je camera connection kit ziet je camera als een reguliere USB drive. Je ziet dus keurig nieuwe foto's verschijnen als je ze hebt geschoten. Het lastige van de software is dat je die foto eerst moet importeren op de iPad voordat je hem groot kan zien. Je kan dus niet een soort live tethering doen.

Uiteindelijk werkt het best eenvoudig en gaat het redelijk snel. Ik gebruik mij iPad ook voor het snel nakijken van foto's. Echt na elk shot kijken is echter niet praktisch, daar is het net teveel gedoe voor. Op youtube staan genoeg video's die het laten zien, kun je altijd even bekijken of het voor jezelf gaat werken of niet.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
IAMsterdam

Forumlid
Berichten: 253


Locatie: Amsterdam (duh)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: iPAD topic

Berichtdoor Onno » ma mar 19 2012 1:52 pm

Heb vandaag m'n iPad 3 binnengekregen. Ben ik de eerste? ;-)

Foto's op dat scherm zijn mooi...!
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten