Beeldscherm doet raar

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Beeldscherm doet raar

Berichtdoor L.Cavalier » vr apr 01 2011 8:27 pm

Het scherm van mijn Laptop doet sinds vandaag raar,op een witte achtergrond zie ik zwakke lichtblauwe streepjes over het scherm,
wanneer ik met de muis over het scherm beweeg word het beeld daar lichtblauw opgevuld, :frown:
Zou dit het einde van het scherm betekenen of iets aan de grafische kaart?
Wie weet hier meer van.
M.m.g.
Gebruikersavatar
L.Cavalier

Forumlid
Berichten: 161


Locatie: Kapellen

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor Cees » vr apr 01 2011 8:30 pm

Bij een oud los LCD scherm betekende dat het einde van het scherm....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor 020 » za apr 02 2011 9:45 am

Vaak is dit het einde van een beeldscherm. maar het zou ook door een los contactje kunnen worden veroorzaakt. Wat soms helpt is in de rand van een beeldscherm "knijpen". Als er een los contactje is, dan flikkert het beeld terug naar de juiste kleur. Dan is het soms door de leverancier of door een "handig neefje" te herstellen.
020



Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor dirk-jan boon » zo apr 03 2011 10:00 am

Klinkt niet goed

wat gebeurdt er als je het cherm (voorzichtig ) beweegt?
ben ook bang dat het einde beeldscherm betekent
dirk-jan boon



Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor Léon Obers » zo apr 03 2011 2:17 pm

Heb je al eens geprobeerd de computer helemaal "koud" te herstarten (dus helemaal uit, even wachten en dan weer aan)?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor 020 » zo apr 03 2011 2:21 pm

Als het beeldscherm van de laptop het niet meer doet, wil overigens niet zeggen dat hij geen externe monitor meer aan kan sturen....
020



Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor dirk-jan boon » zo apr 03 2011 3:02 pm

wat ook te proberen is een systeem herstel na een datum dat het scherm het nog wel goed deed , soms komt er een nieuwe driver uit maar nieuwe drivers zijn lang niet altijd optimaal.

het is geen garantie , gisteren deed het internet het op mijn tecra a 2 opeens niet meer en hij was traag als een melkman kar uit 1800 zoveel :roll: , systeem herstel uitgeprobeerd en hij doet het nu weer perfecto :mrgreen:
dirk-jan boon



Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor L.Cavalier » zo apr 03 2011 7:37 pm

Léon Obers schreef:Heb je al eens geprobeerd de computer helemaal "koud" te herstarten (dus helemaal uit, even wachten en dan weer aan)?

Heb ik gedaan,ik heb ook een systeemherstel gedaan naar een paar dagen terug...zonder resultaat...ik durf niet nog meer dagen achteruit gaan gezien ik nieuwe betalende software had geinstalleerd.
Een los scherm aansluiten zou voorlopig werken tot natuurlijk de laptop zijn geest geeft.
Bestaan er trouwens uitgezonderd Mac's, laptops met een goed scherm ( PVA overdrive) of is een PC met bv. een EIZO scherm aanteraden,doe natuurlijk nogal wat foto bewerking.
M.v.g.
Gebruikersavatar
L.Cavalier

Forumlid
Berichten: 161


Locatie: Kapellen

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor 020 » zo apr 03 2011 7:51 pm

Vergeet je niet een backup van al je foto's en bestanden te maken? Je scherm kapot is rot, maar al de data kwijt doordat je harddisk kapot is is nog veel erger.
020



Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor L.Cavalier » zo apr 03 2011 8:21 pm

020 schreef:Vergeet je niet een backup van al je foto's en bestanden te maken? Je scherm kapot is rot, maar al de data kwijt doordat je harddisk kapot is is nog veel erger.

Die staan op een externe harde schijf,en het voornaamste nog extra op Archival Gold DVD'S.
Gebruikersavatar
L.Cavalier

Forumlid
Berichten: 161


Locatie: Kapellen

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor henkk » zo apr 03 2011 8:42 pm

L.Cavalier schreef:
Léon Obers schreef:Heb je al eens geprobeerd de computer helemaal "koud" te herstarten (dus helemaal uit, even wachten en dan weer aan)?

Heb ik gedaan,ik heb ook een systeemherstel gedaan naar een paar dagen terug...zonder resultaat...ik durf niet nog meer dagen achteruit gaan gezien ik nieuwe betalende software had geinstalleerd.
Een los scherm aansluiten zou voorlopig werken tot natuurlijk de laptop zijn geest geeft.
Bestaan er trouwens uitgezonderd Mac's, laptops met een goed scherm ( PVA overdrive) of is een PC met bv. een EIZO scherm aanteraden,doe natuurlijk nogal wat foto bewerking.
M.v.g.

Ik weet niet of er inmiddels laptops zijn met een HDMI-kwlaiteit scherm (1920x1080) maar dat is m.i. waar je je op dit moment op kunt richten. Verder is de contrastweergave van het scherm erg belangirjk voor fotoweergave.Ik denk dat geen enkel laptopscherm optimaal is voor fotoweergave, wat niet wil zeggen dat de laptop geen goede weergave kan verzorgen als hij op een extern scherm wordt aangesloten (liefst via digitale (DVI) aansluiting).
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4944


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beeldscherm doet raar

Berichtdoor dirk-jan boon » ma apr 04 2011 4:12 am

er zullen ongetwijveld laptops met een goed scherm zijn, maar die zijn aardig aan de prijs. ik denk dat een pc met eizo scherm het beste is of de allernieuwste mac (ook niet goed koop plus dat je alle software dan naar mac versies moet omzetten. dan kan je dank ik beter een beetje knappe kast en een mooi eizo scherm halen
dirk-jan boon




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten