Update Capture NX2 2.2.7

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Update Capture NX2 2.2.7

Berichtdoor wil » di apr 19 2011 11:20 am

Update 2.2.7 voor NX2.

RAW-beelden die zijn vastgelegd met de D5100, worden nu ondersteund.

De volgende problemen zijn verholpen.

Als de functie Details in hoge lichten bij Snel herstellen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst werd toegepast op RAW-beelden, werden randen rond hoge lichten in sommige zeldzame gevallen donkerder.

Als de functie stofverwijdering bij Camera- en objectiefaanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst werd toegepast om weerkaatsing van stof op de beeldsensor in beelden te verminderen, was het resultaat van deze stofverwijdering soms zichtbaar.

Als RAW-beelden die zijn vastgelegd terwijl de functie voor automatische vertekeningscorrectie van de camera is ingeschakeld, werden geopend of als de functie Automatische vertekeningscorrectie bij Camera- en objectiefaanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst was ingesteld op Automatisch voor een RAW-beeld, werd Capture NX 2 soms onverwacht afgesloten.

RAW-beelden konden soms niet worden geopend of Capture NX 2 werd soms onverwacht afgesloten als u probeert een RAW-beeld te openen.

Alleen Mac OS X: als een beeld werd opgeslagen met Capture NX 2, was de informatie bij Gemaakt op in de Exif-gegevens soms onjuist.
wil

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: update NX2 2.2.7

Berichtdoor Patrick » di apr 19 2011 11:48 am

Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Update Capture NX2 2.2.7

Berichtdoor Ruud V. » di apr 19 2011 12:30 pm

Bedankt voor de tip.
Net de update voor de MAC uitgevoerd. Echter bij het openen van NX2 blijft de versie 2.2.6 aangeven. Kan iemand dat verklaren?
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.
Ruud V.

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor wil » di apr 19 2011 12:37 pm

Ruud V. schreef:Bedankt voor de tip.
Net de update voor de MAC uitgevoerd. Echter bij het openen van NX2 blijft de versie 2.2.6 aangeven. Kan iemand dat verklaren?

Is er toch iets niet goed gegaan. Bij mij staat er 2.2.7
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Audion » di apr 19 2011 12:50 pm

wil schreef:Is er toch iets niet goed gegaan. Bij mij staat er 2.2.7

Hier ook... 2.2.7
Audion

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Ruud V. » di apr 19 2011 2:31 pm

Heb NX2 opnieuw geïnstalleerd en nu werkt inderdaad 2.2.7. Bedankt.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.
Ruud V.

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor ReneG » di apr 19 2011 2:42 pm

wil schreef:Als RAW-beelden die zijn vastgelegd terwijl de functie voor automatische vertekeningscorrectie van de camera is ingeschakeld, werden geopend of als de functie Automatische vertekeningscorrectie bij Camera- en objectiefaanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst was ingesteld op Automatisch voor een RAW-beeld, werd Capture NX 2 soms onverwacht afgesloten.

Ah dat verklaart een hele hoop (nl. waarom NX2 de laatste tijd wel eens crashte als ik bezig was met foto's van Nikon objectieven waarop ik dit toepas). Vanavond even downloaden, bedankt voor de info. :D
Spul waarmee je foto's maakt... www.renevanglabbeek.nl
ReneG

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gobert » di apr 19 2011 4:48 pm

Ze zouden beter eens Versie 3 uitbrengen met een compleet nieuwe look a la View NX.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gobert

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » di apr 19 2011 5:39 pm

ReneG schreef:
wil schreef:Als RAW-beelden die zijn vastgelegd terwijl de functie voor automatische vertekeningscorrectie van de camera is ingeschakeld, werden geopend of als de functie Automatische vertekeningscorrectie bij Camera- en objectiefaanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst was ingesteld op Automatisch voor een RAW-beeld, werd Capture NX 2 soms onverwacht afgesloten.

Ah dat verklaart een hele hoop (nl. waarom NX2 de laatste tijd wel eens crashte als ik bezig was met foto's van Nikon objectieven waarop ik dit toepas). Vanavond even downloaden, bedankt voor de info. :D

Ik zou het niet zomaar koppelen... :huh:
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo apr 20 2011 3:47 pm

Wel een geregistreerde versie maar geen mail van Nikon gezien.
In mijn 2.2.6 versie naar Help gegaan, daar geklikt op CNX2 bijwerken.
Daarna een antwoord van Message Centre 2: Er is momenteel geen nieuwe update-informatie.

De link van Nikon Links geeft me een Engelse versie, terwijl ik de Nederlandse versie gebruik. http://www.nikonlinks.com/
Naar de site van Nikon Nederland, geen info te vinden.
Naar de site van Nikon Service en door op datum te sorteren zie ik

https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/49256

Eindelijk.

Dan wordt er eerst een Nikon Updater geïnstalleerd en daarna wordt Picture Control geïnstalleerd. Uiteindelijk werkt NX2 dan wel via de al bestaande snelkoppeling.
Hans Braakhuis

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » wo apr 20 2011 3:50 pm

Via deze link gisteren al gedownload: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/list

Capture zelf gaf inderdaad aan dat er geen updates waren.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Cees

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor wil » wo apr 20 2011 8:29 pm

Door bericht op twitter van Nikon wist ik dat er een update was. Bij mij werd ook gemeld dat er geen updates waren van NX2. Is toch vreemd dat NX2 zelf aangeeft dat er geen update is.
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor ReneG » wo apr 20 2011 8:30 pm

Patrick schreef:
ReneG schreef:

Ik zou het niet zomaar koppelen... :huh:

Ik weet ook nog niet of het opgelost is, maar het klinkt aannemelijk. Maar ik beweer dat ook niet zo maar. Het was misschien wat kort door de bocht gesteld, maar ik had zelf al geconstateerd tijdens het experimenteren met de autom. bewerkingscorrectie dat ik regelmatig crashes had. Ik dacht echter dat het iets te maken had met de objectieven, ik had nl. nergens last van bij 3rd party objectieven, alleen bij Nikon objectieven. Had het nog niet gekoppeld aan de autom. correctie, maar 3 keer raden welke batch-job ik altijd als eerste loslaat op foto's gemaakt met Nikon objectieven.

Maar idd. ik weet het niet... maar heb wel enige reden om te vermoeden dat het de oorzaak van mijn problemen is sinds 2.2.5...
Spul waarmee je foto's maakt... www.renevanglabbeek.nl
ReneG

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wblink » wo apr 20 2011 9:17 pm

De update naar 2.2.7 werkt alleen op 2.2.6, dus NIET op eerdere versies!
Willem.
wblink

Forumlid

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”