NX2 en Mac OS X Lion

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

NX2 en Mac OS X Lion

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 8:41 am

Volgens berichten op NPS werkt NX2 niet op de nieuwe update OS X Lion. Helaas is de ervaring met Nikon dat er laat gereageerd wordt op updates van besturingssoftware.
Als er weer maanden gewacht moet worden, wordt het tijd naar een alternatief voor NX2 te gaan zoeken.

Er zullen wel opmerkingen komen dat je nooit meteen de systeemsoftware moet updaten. Op een belangrijke machine doe ik dat ook niet. Maar ik ga geen maanden wachten of Nikon misschien NX2 gaat updaten of niets doet en NX3 pas onder Lion laat werken.
wil

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NX2 en Mac OS X Lion

Berichtdoor marubinu » ma jul 04 2011 8:44 am

Is Aperture 3 niet een goed alternatief om te gebruiken?
marubinu

Onderwerp:

Berichtdoor jvhoof » ma jul 04 2011 8:59 am

Aperture 3 is wel een goed alternatief.
jvhoof

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 11:39 am

Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? Ik gebruik de selectie stuurpunten veel. Dat zou ik wel missen als ik NX niet meer ga gebruiken.
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » ma jul 04 2011 11:50 am

Tja, wat zal ik zeggen...
wil schreef:Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? .

Nik software
Draait ook onder Adobe PS
Marten

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma jul 04 2011 12:24 pm

Dit is een handige site om 'Lion compatibility' te checken: http://roaringapps.com
Onno

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 12:26 pm

CS5 Photoshop en Aperture 3 zijn getest met Lion en werken zonder problemen. Dat is tenminste goed nieuws.
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 12:29 pm

Marten schreef:Tja, wat zal ik zeggen...

Nik software

En met welk programma van Nik kan ik dan met selectiepunten werken in het NEF bestand?
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » ma jul 04 2011 12:34 pm

wil schreef:
Marten schreef:Tja, wat zal ik zeggen...

Nik software

En met welk programma van Nik kan ik dan met selectiepunten werken in het NEF bestand?

Nik Viveza
http://www.niksoftware.com/viveza/usa/entry.php?view=intro/viveza_announcement.shtml

Maar Wil, je hoeft toch niet te updaten? Wat brengt Lion je extra t.o.v. Snow Leopard? Ik zou gewoon 6 maanden ofzo doorgaan op Snow Leopard en zodra Nikon eindelijk NX2 heeft aangepast overstappen op Lion.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 12:48 pm

Skippy schreef:[
Maar Wil, je hoeft toch niet te updaten? Wat brengt Lion je extra t.o.v. Snow Leopard? Ik zou gewoon 6 maanden ofzo doorgaan op Snow Leopard en zodra Nikon eindelijk NX2 heeft aangepast overstappen op Lion.

Ik ben bang dat Nikon wel meer dan 6 maanden nodig heeft. :roll:
En de meer dan 250 nieuwe functies in Lion ben ik wel nieuwsgierig naar. :lol:
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » ma jul 04 2011 1:04 pm

wil schreef:
Skippy schreef:[

Ik ben bang dat Nikon wel meer dan 6 maanden nodig heeft. :roll:
En de meer dan 250 nieuwe functies in Lion ben ik wel nieuwsgierig naar. :lol:

OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.
Overigens zit ik in hetzelfde schuitje. Ik kies er voor om installatie van Lion uit te stellen, ik ben net zo gelukkig met of zonder Lion.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 04 2011 3:00 pm

Skippy schreef:OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.
Overigens zit ik in hetzelfde schuitje. Ik kies er voor om installatie van Lion uit te stellen, ik ben net zo gelukkig met of zonder Lion.

Wij kunnen nog een keuze maken. Maar iemand die een nieuwe Mac koopt niet. Die moet het met Lion doen.
Of toch een keuze maken en voor Windows gaan. :wink:
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » ma jul 04 2011 3:24 pm

wil schreef:
Skippy schreef:OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.

Wij kunnen nog een keuze maken. Maar iemand die een nieuwe Mac koopt niet. Die moet het met Lion doen.
Of toch een keuze maken en voor Windows gaan. :wink:

Klopt, nieuwe Mac-gebruikers hebben nog meer een probleem. Daarom wordt er terecht al jaren steen en been geklaagd over de
Nikon-software. Zo wordt de Mac-gebruiker wel gedwongen richting Adobe.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan1025 » ma jul 04 2011 4:18 pm

Iemand ook ervaring met darktable onder linux ????? Zoek ook al een tijdje naar alternatief, NX2 is onder windows en met een computer van 4 jaar oud niet meer vooruit te branden. Ik denk dat de bestanden van de D7000 er ook aan bijdragen dat de "rem" er ernstig op zit.

Toch wil ik niet zonder NX2 en wring mij in veel bochten om geheugen vrij te maken enz.enz. Tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden.
Fuji X Pro - 2 + SB 700 (2 stuks) en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025
Johan1025

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Audion » ma jul 04 2011 4:26 pm

wil schreef:

Helemaal met deze uitspraak eens... Vandaar dat Nikon best wel eens een keer opschieten mag! NX3 geruchten gonzen al zo lang... Lion ook...
Audion

Forumlid

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”