NX2 en Mac OS X Lion

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: NX2 en Mac OS X Lion

Berichtdoor Onno » za jul 23 2011 10:56 am

wil schreef:Let op. Onder Lion werkt soms time machine niet meer. Netwerkschijven hebben een probleem met betere beveiliging door Apple. Het wachten is op nieuwe firmware voor bepaalde merken netwerkschijven. Ik heb een Lacie network space 2 en daar werkt time machine niet meer op.

NAS/Netwerk schijven moeten over Netatalk v2.2 beschikken als je ze wilt gebruiken als Time Machine schijf met Lion. De meeste fabrikanten zullen inderdaad met een firmware-update komen.
Onno

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor gongon » za jul 23 2011 9:09 pm

Nou alles werkt hier naar behoren.

Mijn foto's worden nu nog sneller op de computer gezet vanaf de camera.

ben helemaal tevreden.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
gongon

Clublid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor iBub » zo jul 24 2011 10:19 am

Hier ook geen enkel probleem. Lijkt inderdaad allemaal nog snller te gaan. Sturingspunten worden instant mee veranderd met de sliders
iBub

Onderwerp:

Berichtdoor jvhoof » zo jul 24 2011 11:08 am

Ik gebruik aperture 3, maar na installatie van OSX Lion werkte aperture niet meer.
Heb hem opnieuw moeten installeren. Time machine werkt nog steeds met mijn Freecom externe harddisk.
jvhoof

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 25 2011 11:48 am

Onno schreef:
wil schreef:Let op. Onder Lion werkt soms time machine niet meer. Netwerkschijven hebben een probleem met betere beveiliging door Apple. Het wachten is op nieuwe firmware voor bepaalde merken netwerkschijven. Ik heb een Lacie network space 2 en daar werkt time machine niet meer op.

NAS/Netwerk schijven moeten over Netatalk v2.2 beschikken als je ze wilt gebruiken als Time Machine schijf met Lion. De meeste fabrikanten zullen inderdaad met een firmware-update komen.

Antwoord van Lacie dat niet bekend is wanneer er een firmware update komt. Maar ze gaven wel een link voor een workaround door apple.
http://support.apple.com/kb/HT4700
Ik kan het pas vanavond proberen of het werkt.
wil

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Ruud V. » ma jul 25 2011 12:29 pm

Aperture loopt niet helemaal lekker, slokt veel meer processoren ruimte op.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.
Ruud V.

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma jul 25 2011 12:44 pm

Ruud V. schreef:Aperture loopt niet helemaal lekker, slokt veel meer processoren ruimte op.

Lion heeft een verbeterde multi-tasking en lastenverdeling over CPU's t.o.v. Snow Leopard. Dat verklaart het iets andere gedrag van je CPU's.
Bij mij geen problemen. Prima gebruikerservaring. :-)
Onno

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor gvdnberg » ma jul 25 2011 12:48 pm

Ook ik heb nog geen problemen met Aperture ondervonden.

Groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
gvdnberg

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Niels » ma jul 25 2011 12:54 pm

Ruud V. schreef:Aperture loopt niet helemaal lekker, slokt veel meer processoren ruimte op.

Heb ik ook, vergt meer tijd, als ik iets retoucheer moet ik nu bijvoorbeeld 1,5 seconden wachten voordat de bewerking klaar is.
Dat was voor ik Lion installeerde niet zo, dan was het meteen verwerkt.

Ben benieuwd of wij de enige zijn die er tot nu toe last van hebben.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Niels

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma jul 25 2011 3:46 pm

Nielson schreef:als ik iets retoucheer moet ik nu bijvoorbeeld 1,5 seconden wachten voordat de bewerking klaar is.

Bij mij zijn retouches in Aperture 'instant' klaar. Hoef niet te wachten. Ik heb een MacBook Pro 2.55GHz Core i7 met 8Gb geheugen.
Onno

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Niels » ma jul 25 2011 4:41 pm

Onno schreef:
Nielson schreef:als ik iets retoucheer moet ik nu bijvoorbeeld 1,5 seconden wachten voordat de bewerking klaar is.

Bij mij zijn retouches in Aperture 'instant' klaar. Hoef niet te wachten. Ik heb een MacBook Pro 2.55GHz Core i7 met 8Gb geheugen.

Precies, dat was bij mij inderdaad ook zo, hoefde nooit te wachten, en nu wel. Ik ga er van de week maar weer eens lekker voor zitten, en eens kijken waar het nu precies aan ligt, voor ik de Leeuw de schuld geef :lol:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Niels

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jul 25 2011 9:32 pm

wil schreef:
Onno schreef:

Antwoord van Lacie dat niet bekend is wanneer er een firmware update komt. Maar ze gaven wel een link voor een workaround door apple.
http://support.apple.com/kb/HT4700
Ik kan het pas vanavond proberen of het werkt.

workaround werkt niet en de vandaag toch uitgebrachte firmware update ook niet. Veel boze Lacie gebruikers vanwege de niet werkende update die het Lion probleem zou moeten oplossen.
Dan maar even zonder time machine. Niet zo'n groot probleem.
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » ma jul 25 2011 9:40 pm

:shock: :shock: :shock: Geen backup geen groot probleem ???
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

NX2 en Mac OS X Lion

Berichtdoor wil » ma jul 25 2011 9:50 pm

Skippy schreef::shock: :shock: :shock: Geen backup geen groot probleem ???

Doe het wel even handmatig.
wil

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor sassepas » ma jul 25 2011 11:07 pm

Ben gisteren naar Lion overgestapt en na het lezen van dit topic even wat testen in Aperture 3 gaan doen.
Ik ondervind geen problemen, heb diverse bewerking geprobeerd en werk met een iMac 3.06 Ghz Intel Core 2 duo, 8gb
sassepas

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”