Lensprofielen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Lensprofielen

Berichtdoor woudew » za mei 05 2012 8:53 am

ik ben op zoek naar de laatste lensprofielen voor de D800 in Photoshop (CS5).

Waar kan ik deze vinden, of moet ik wachten totdat er een nieuwe camera raw dan wel photoshop 6 uitkomt?
Gebruikersavatar
woudew

Forumlid
Berichten: 471


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lensprofielen

Berichtdoor Steven » za mei 05 2012 9:08 am

Camera RAW 6.7 is deze week gereleased. Dit is tevens de laatste update voor CS5. De D3200 en Fuji X-Pro1 zijn niet ondersteund en worden dat ook niet meer. CS6 zal camera RAW7 hebben en is niet backward compatible. De D800/E zit nog wel in versie 6.7
Steven



Onderwerp:

over compatibiliteit CR6 en CR7

Berichtdoor gverhoef » ma mei 21 2012 4:08 pm

Steven schreef:Camera RAW 6.7 is deze week gereleased. Dit is tevens de laatste update voor CS5. De D3200 en Fuji X-Pro1 zijn niet ondersteund en worden dat ook niet meer. CS6 zal camera RAW7 hebben en is niet backward compatible. De D800/E zit nog wel in versie 6.7

Ik gebruik de beta van Camera Raw CR7 en kan in CR7 bewerkte NEFs wel degelijk in CR 6 openen. Natuurlijk wordt de xml dan geconverteerd naar de oude versie.
In die zin is CR7 dus BW compatible met CR6. Wellicht bedoel je dat die conversie de nieuwe mogelijkheden van CR7 niet naar CR6 overbrengt, dat zou kunnen. Ik durf dat niet te zeggen. Promo's van CD7 suggereren dat CR7 werkelijk meer biedt dan CR6 in de zin dat sommige aanpassingen wel met 7 maar niet met 6 te maken zijn. Als dat zo is, en dat kan best wezen, dan is dat niet ongebruikelijk bij een nieuwe versie van de software, zeker als het dataformat is veranderd.

Iemand die tijd heeft zou eens kunnen kijken wat er gebeurt met de xml als je heen en weer converteert bij verschillende aanpassingen. Als de xml netjes identiek is na een heen en weer actie, dan is er kennelijk een volledige compatibiliteit,
gverhoef

Forumlid
Berichten: 103


Locatie: Almere
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: over compatibiliteit CR6 en CR7

Berichtdoor Léon Obers » ma mei 21 2012 4:14 pm

gverhoef schreef:Als de xml netjes identiek is na een heen en weer actie, dan is er kennelijk een volledige compatibiliteit,

Je ziet beslist wat over het hoofd. Als er volledige compatibiliteit heen en terug zou zijn, is er geen reden een nieuwe versie uit te brengen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Lensprofielen

Berichtdoor mqaa » ma mei 21 2012 5:31 pm

woudew schreef:ik ben op zoek naar de laatste lensprofielen voor de D800 in Photoshop (CS5).


Moet dat geen cameraprofiel zijn ipv een lensprofielen? Of begrijp ik het niet helemaal. Een lensprofiel veranderd toch niet voor camera A of camera B als beide FX zijn?
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten