Foto's naar Ipad (4)

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Wouter73 » vr aug 23 2013 8:37 pm

Dag beste mensen,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de foto's van mijn camera naar de Ipad (4) kan krijgen? Ik wil ze graag daar bekijken ipv op mijn laptop omdat het scherm van de ipad veel mooier is, kan ik tenminste zien of mijn foto's echt scherp zijn. Alvast bedankt!!
Wouter73

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Reest » vr aug 23 2013 9:18 pm

Staat ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Reest

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor gvdnberg » vr aug 23 2013 9:20 pm

Investeer in de camera connectie kit van Apple, voor iets van 29,95 koop je twee platte witte blokjes die aansluiten op het oplaadpunt van jouw iPad en aan de andere kant een usb of een sd-kaart aansluiting hebben.
Doe er je usb kabeltje van de camera in, of doe er je sd-kaartje uit je camera in en kopieer de foto's naar je iPad.

Succes, groeten,

Gert
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
gvdnberg

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor JW17 » za aug 24 2013 3:35 am

Beste Wouter,

Dat kan inderdaad via de connector die je in de iPad prikt.
Maar je kunt ook op de computer een map aanmaken waar je de foto's in zet die je naar de iPad wilt brengen.

Koppel de iPad via de USB-kabel aan de PC.
Open iTunes.
Kies links in het menu de iPad in de lijst met apparaten.
Ga naar het tabblad Foto's.
Kies Synchroniseer foto's
Kies de map waar je foto's staan. Pas toe.
De foto's worden overgezet.

Informatie overgenomen van: http://www.pepermunt.net/mobiel/fotos-o ... z2cqVT5o7u

De iPad zal de foto's laten zien in de volgorde dat ze gemaakt zijn.
Wanneer je dat anders wilt, moet je de de foto's openen met iPhoto. In dat programma kun je de volgorde bepalen en die volgorde wordt dan (als alles goed gaat...) ook op de iPad gebruikt. Een andere manier heb ik nog niet gevonden... :shock:
Groet,
JW
JW17

Clublid

Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor Wouter73 » za aug 24 2013 10:18 pm

Top mannen, bedankt voor de reacties. Ik ga ook nog even verder googlen, en dan zeggen ze dat Apple zo makkelijk werkt...pfff
Wouter73

Onderwerp:

Berichtdoor emiel » zo aug 25 2013 9:35 am

Wouter73 schreef:..... en dan zeggen ze dat Apple zo makkelijk werkt...pfff

de manier die apple bedacht heeft is met die stekker. stekkertje in iPad, geheugenkaartje in stekkertje en kijken maar. Daar is helemaal niks pfff aan ;-)

ajuus
emiel
emiel

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor staal571 » zo aug 25 2013 10:30 am

Wouter73 schreef:Top mannen, bedankt voor de reacties. Ik ga ook nog even verder googlen, en dan zeggen ze dat Apple zo makkelijk werkt...pfff

Dat werkt ook makkelijk, maar je moet natuurlijk even zelf wat moeite om het even uit te zoeken of RTFM. :wink: :wink:

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
staal571

Forumlid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Grojan » zo aug 25 2013 11:09 am

Je kan ook gebruik maken van de "photo transfer app" hiermee kan je via wifi foto's van je pc naar je ipad sturen.

Groeten Jan
Grojan

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Geert Huizing » zo aug 25 2013 9:29 pm

Bedenk wel als je foto's via Itunes op je Ipad plaatst, je de foto's ook alleen maar met Itunes weer van je Ipad af kan halen.
Foto's geimporteerd met een cameraconnection kit kan je op je Ipad weer verwijderen, daar heb je geen PC voor nodig.
Let er wel op dat de Ipad alleen me jpegs om kan gaan, NEF wordt niet weergegeven.
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft. ;)

Flickr
Geert Huizing

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor emiel » zo aug 25 2013 9:35 pm

Nef wordt wel degelijk weergegeven via de camera connection kit.

Ajuus
Emiel
emiel

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Léon Obers » zo aug 25 2013 9:38 pm

Geert Huizing schreef:Bedenk wel als je foto's via Itunes op je Ipad plaatst, je de foto's ook alleen maar met Itunes weer van je Ipad af kan halen.

Precies. Ik vond de reacties al allemaal te "gemakkelijk".

Via de eerdere link:
Standaard wordt hiervoor iTunes gebruikt, maar het kan ook met de online dienst Dropbox.

Apple heeft nu juist allerlei restricties ingebouwd en moeilijke toestanden om via "The cloud" wat bestanden over te brengen. Absurd idee, voor iets wat 1 meter van je vandaan is en van het ene apparaat naar het andere moet. :shock:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Léon Obers

Forumlid

Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Berichtdoor emiel » zo aug 25 2013 10:44 pm

je moet gewoon even weten hoe apple dat allemaal bedoelt heeft en dan vallen die restricties allemaal wel erg mee, vergelijk dat bv maar eens hoe microsoft dat 'oplost'.

iTunes heeft als doel om je pc gesynchroniseerd te houden met je iPad, dus logisch dat je geen foto's weg kunt gooien op je ipad, dat past niet in de gedachte.

iPhoto gebruik je om foto's te synchen via iCloud, foto laten vallen op iPhoto en drie tellen later staat ie op een meter afstand op je iPad, zonder usb stick en zonder kabel.

de cam connection kit gebruik je om foto's direct uit de camera/mem kaart op je iPad te laden.

als je de spullen gebruikt zoals ze bedacht zijn dan zie je geen restricties maar juist mogelijkheden.

en dan heb daarnaast ook nog de ontelbare mogelijkheden met flickr, picasa, dropbox, skydrive apps enz enz om je foto's te synchen met al je mobiele apparaten.

ajuus
emiel
emiel

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Léon Obers » zo aug 25 2013 11:13 pm

emiel schreef:je moet gewoon even weten hoe apple dat allemaal bedoelt heeft en dan vallen die restricties allemaal wel erg mee, vergelijk dat bv maar eens hoe microsoft dat 'oplost'.

Leuk en aardig hoe die bedrijven een idee bedenken en knap in PR dat je er als gebruiker dan ook nog heilig in gelooft.
Het principe van data eerst heel de wereld rond om dan uiteindelijk een meter bij je vandaan op een ander apparaat te komen deugt niet. Zou logischer zijn dat intern binnen die paar meter af te stemmen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Léon Obers

Forumlid

Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Berichtdoor Arie Vigelius » zo aug 25 2013 11:27 pm

Een camera connection kit is ervoor bedoeld om foto's op locatie vanuit je camera te kopiëren naar je iPad en ze daarop te bekijken. Je kunt dit ook middels een eye-fi kaartje, draadloos. iPhoto is met name een "foto-albumachtig" programma waarmee je onder andere je fotoverzameling kunt beheren. Met iTunes richt je je iPad in en met één van de functie kan je bepalen welke foto's je (volgens iPhoto indeling) op je iPad wilt zetten. Net zoals met je muziek of film, boeken, etc.
Dan is er in iPhoto nog de mogelijkheid om foto's via de "cloud" naar je iPad/iPhone te zenden en vice versa. Deze laatste methode is simpel en effectief en heeft niets te maken met afstand tussen devices, maar eerder met het direct beschikbaar hebben van een of meerdere foto's op iPad of iPhone zonder het wat langere en meer ingewikkelde proces van synchroniseren.
Laatst gewijzigd door Arie Vigelius op zo aug 25 2013 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Arie Vigelius

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor emiel » zo aug 25 2013 11:27 pm

Als je de techniek eronder kent dan is dit een heel logische en efficiente keuze. En who cares als de doto eerst via amerika vliegt? Maakt voor het eindresultaat helemaal niks uit.

Dit soort technieken en finctionaliteit zou veel meer in camera's gebouwd moeten worden, dan maak je pas een innovatieve stap.

Ajuus
emiel
emiel

Forumlid

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”