importeren via View NX

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

importeren via View NX

Berichtdoor Peter Dekkers » zo sep 08 2013 12:02 pm

Ik schiet mijn foto's in RAW+JPG(klein). Ik heb ervoor gekozen om de opnamen op 1 kaart (sleuf 1)te zetten en de tweede kaart (sleuf 2 ) te gebruiken als back up. Ik heb een desktop met flinke harde schijf en daar gaat alles op via View NX. Dat gaat vlot en makkelijk. Nou heb ik ook een laptopje waar ik graag alleen de JPGjes op wil zetten. Volgens de hulpfunctie van View NX moet ik de bestanden kunnen selecteren die ik wil over zetten .Dat lukt mij echter niet. Als ik in View NX de optie transfer kies (om bestanden over te zetten dus) zie ik bij de miniaturen die hij vervolgens laat zien slechts een plaatje wat NEF aangeeft. Wel zie ik onder het miniatuur een dubbel vierkantje dat aangeeft dat de JPEG ook is gemaakt .Ik kan ze echter niet scheiden.
Gewoonlijk als ik in View NX werk zie je netjes naast elkaar het NEF en JPEG plaatje. Ik weet dat je dat ook nog in kunt stellen als je dat wilt. Kortom, bij het overzetten via ViewNX lukt het mij niet om alleen het JPEGje aan te vinken om over te zetten.( Ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om de JPEGjes op het tweede kaartje te zetten maar dat heeft niet mijn voorkeur)
Doe ik iets niet goed, zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet ? Tips of adviezen zijn welkom, alvast bedankt.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: importeren via View NX

Berichtdoor a vgastel » zo sep 08 2013 12:14 pm

Misschien mis je een codec. weet niet of het dat kan zijn ben geen itt er
http://www.winrumors.com/microsoft-rele ... n-windows/
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: importeren via View NX

Berichtdoor Léon Obers » zo sep 08 2013 12:43 pm

Is het niet makkelijker om gewoon het geheugenkaartje in een card-reader te stoppen en de keus aan bestanden naar de directory te kopiëren waar je het zou willen bewaren?

Overigens als je miniaturen zou willen zien van de NEF-bestanden in je OS, is dat een kwestie van een codec, te downloaden bij de Nikon Support sever.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: importeren via View NX

Berichtdoor Peter Dekkers » zo sep 08 2013 2:13 pm

Ik stop het kaartje ook in een card reader en gebruik dan View NX om de bestanden over te zetten. Er valt echter niet te kiezen tussen NEF of JPEG .Zoals je in je eerste regel omschrijft is eigenlijk ook zoals ik het zou willen.
Miniaturen van de NEF bestanden is denk ik niet het probleem, die zie ik gewoon op iedere PC of laptop die ik heb.
Bedankt in ieder geval. Ik prul nog wel even verder want ik denk nog steeds dat het moet kunnen.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: importeren via View NX

Berichtdoor Léon Obers » ma sep 09 2013 12:27 am

Peter Dekkers schreef:Ik stop het kaartje ook in een card reader en gebruik dan View NX om de bestanden over te zetten. Er valt echter niet te kiezen tussen NEF of JPEG.

Ik ben inmiddels thuis, en achter de PC.
View NX2 ----> Menu boven in de balk "Beeld" ----> Filter ----> "Bestanden filteren" aanvinken + een paar regels naar beneden in dat venster bij "Bestandstypen, de keuze "JPG" aanvinken, als dat je keus is die je alleen wilt zien.

Of enkel die bestanden dan ook worden overgezet (en geen NEF) zou je kunnen uitproberen.

Andere instellingen die misschien gerelateerd eraan zijn?
Icoontje op de tweede regel, rechts onder bij "Tranfer" van de eerste regel ----> dat icoontje met twee rechthoekjes aan of uit schakelen. Idem voor het icoontje daar weer naast, een camera met een plusje.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten