Tethered schieten + software

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor Maud » vr feb 21 2014 5:50 pm

Iemand een idee???
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor Léon Obers » vr feb 21 2014 5:54 pm

Ik ben geen Lightroom werker, maar ik denk dat je in Lightroom ergens die bestandsnamen kunt aangeven.
Origineel overnemen of afwijkend?

Zit je vast aan Lightroom of zou je ook ander software willen gebruiken zoals bijv. "Control my Nikon"?
http://www.controlmynikon.com/
Bekijk ControlMyNikon v4.0 - Files and Folders: http://www.controlmynikon.com/#!tutorials-v4x/cqdc
(Heb filmpje niet afgekeken, weet niet wat de mogelijkheden daarvan zijn).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor oud0001 » vr feb 21 2014 8:05 pm

Punt 1 is een kwestie van voorinstellingen.
Punt 2 is een kwestie van het feit dat je een computer met software gebruikt.
Het is geen echte aan en uit knop. Er draaien nog andere progjes die het een en ander doen met mogelijk de zelfde IRQ adressen e.d.
Begrijp dat het gebeurt en pas je er op aan.

Stop dan LR gewoon en start het ff opnieuw. Dan pakt LR de camera wel weer op of laat de camera aan staan. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor Maud » za mar 01 2014 2:45 pm

Allen,

Het probleem is bij Lightroom aangemeld omdat het simpel zou moeten werken (laat ik daar dus een uitzondering op zijn).
Camera aan uit, LR opnieuw opstarten heb ik uiteraard al gedaan voordat ik het probleem hier ging melden ;)

Ik heb DigiCamControl nu als tethered programma draaien en dat werkt als een tierelier

Maar blijf er van balen dat LR niet naar behoren werkt :(

Groet
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor dogo » za mar 01 2014 3:16 pm

Maud schreef:Maar blijf er van balen dat LR niet naar behoren werkt :(

Ik heb er echt geen enkel probleem mee, LR (4.4 geloof ik) werkt tethered bij mij zeer goed, maar ik laat mijn camera dan ook continu aan staan tijdens een shoot (zou dat het zijn?). Daar hoef je je trouwens niet druk om te maken, na ca. 10 sec. gaat een camera toch op een soort stand by? En als ik dan de ontspanknop even indruk en de camera dus weer "ontwaakt" pikt LR het gelijk weer op. No problem whatsoever.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tethered schieten + software

Berichtdoor Maud » za mar 01 2014 4:05 pm

dogo schreef:
Maud schreef:Maar blijf er van balen dat LR niet naar behoren werkt :(

Ik heb er echt geen enkel probleem mee, LR (4.4 geloof ik) werkt tethered bij mij zeer goed, maar ik laat mijn camera dan ook continu aan staan tijdens een shoot (zou dat het zijn?). Daar hoef je je trouwens niet druk om te maken, na ca. 10 sec. gaat een camera toch op een soort stand by? En als ik dan de ontspanknop even indruk en de camera dus weer "ontwaakt" pikt LR het gelijk weer op. No problem whatsoever.


Ja maar ik moet 5 dagen 6 uur lang foto's maken achter elkaar. Ik ga ook wel eens naar de toilet en even eten ;) En dan zet ik mijn camera toch echt even uit...
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten