Samenstelling PC voor in Camper

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Samenstelling PC voor in Camper

Berichtdoor D. Haaksma » za jan 31 2015 9:27 am

Senorjeff
Zeker.
1x 500 gb extra intern voor opslag.
Ik moet nog even kijken wat ik ongeveer nodig heb voor de "C" schijf t.b.v. programma's etc.
1x 500 extern als complete backup en opslag.
De laatste goed weggewerkt en beschermd, ook tegen brand en water.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Samenstelling PC voor in Camper

Berichtdoor fransdaytona » za jan 31 2015 9:49 am

Zelf neem ik al jaren mijn laptop mee in de camper.
Thuis gebruik ik een Asus 19" I7processor, 1TB, 250GB SSD , stevige grafische kaart etc.etc. Laatst meegenomen voor 7 weken Portugal. Doe veel in LR, back-up op een externe HD ( mini-formaat)
19"Laptop is voor mij te groot in een camper , 15"lijkt mij zat , is ook in dezelfde configuratie als mij 19"Asus te koop bij o.a. Mediamarkt voor een prijs die ruim binnen jouw budget past.
Jouw eisenpakket qua computing power past gemakkelijk in een laptop met een externe harde schijf voor back-up. Bovendien heb je dan apparatuur die gemakkelijk te vervangen/repareren/ los mee te nemen is.

Jouw probleem van butsen etc. op off-road herken ik niet als je een laptop gebruikt, tijdens rijden goed opgeborgen in een stevige laptoptas. Bovendien geeft een laptop je extra mogelijkheden waar dan ook ter wereld als je in de buurt van McDonalds, Starbucks etc bent voor WiFi. Bovendien kan je een laptop ook 's-avonds gebruiken buiten de camper bij een lekker biertje....

Verder wens ik jou als globetrotter veel camper plezier, ook met foto's maken.

Frans
fransdaytona

Forumlid
Berichten: 79



Onderwerp:

Re: Samenstelling PC voor in Camper

Berichtdoor D. Haaksma » wo feb 04 2015 10:22 am

Ik denk dat ik er wel uit ben.

Vorig jaar heb ik een nieuwe (foto-)computer aangeschaft.
Via laptop en barebone ben ik toch weer bij een kleine kast uitgekomen.
Samen met "mijn" computerwinkeltje hier en de gekregen adviezen van jullie tot de conclusie gekomen dat deze wordt aangepast.
De harddisk die erin zit voor opslag wordt vervangen door twee maal een SSD van circa 500 GB.
De backup komt in een kluisje te zitten (brandvrij - bestendig)
De kast zelf wordt opgehangen in een frame dat door rubbers en schokbrekertjes uit de koelkastbranch op zijn plaats wordt gehouden.
De ruimte zelf wordt geforceerd gekoeld.
Een extra accu en zonnepaneel - omvormer gaan voor de benodigde elektra zorgen.
Ik kan dan met totaal 260 Watt aan zonnepanelen en 300 Amp/h aan boordaccus circa drie dagen op locatie blijven.
Dat is uiteraard voor de stroomvoorziening van de hele camper.
Zo moet het lukken.
Nu nog een klein maar redelijk tot goed (Led)scherm uitzoeken.
De eindafwerking van de foto's doe ik dan thuis wel weer.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de inbreng en adviezen.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten