Windows 10

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » do jul 30 2015 12:22 pm

Ik gebruik FF voornamelijk omdat het de enige browser is die zoveel mogelijk rekening houdt met kleurprofielen... :!:
Maar hoe zit dat dan met Edge? Kan er weinig over vinden... :eh:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 30 2015 4:56 pm

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » do jul 30 2015 5:40 pm

Duh... :yawn: zelfde soort redenen kun je wel voor alles verzinnen. Of het nou een nieuwe auto, een nieuwe camera of een nieuw stuk software is... :|
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Jan en Yuul » do jul 30 2015 5:59 pm

CaptainHook schreef:Duh... :yawn: zelfde soort redenen kun je wel voor alles verzinnen. Of het nou een nieuwe auto, een nieuwe camera of een nieuw stuk software is... :|

Erg overdreven en makkelijk gezegd. Vertaal jij dan maar eens de 10 gegeven redenen naar een auto of camera. Ik ben benieuwd!!

Groet,

Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor hans1956 » do jul 30 2015 6:24 pm

Iemand een idee hoe ik verder kom met de upgrade van W 7 sp1 naar W 10? Ik krijg de volgende melding:
"Kan Windows 10 niet installeren. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt." Klik ik op OK dan is het upgrade proces gestopt. Ik heb een PC met een SSD 250 G waar ruim voldoende ruimte is.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3487


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Patrick » do jul 30 2015 6:26 pm

Roy Kersbergen schreef:Ik was ook altijd een FireFox gebruiker maar met de komst van Edge over gestapt en na een paar dagen in gebruik wil ik niets anders meer.

En dat is vanwege.... :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » do jul 30 2015 10:10 pm

Probeer het zelf maar...
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » do jul 30 2015 10:22 pm

Bij Tweakers hebben ze de nieuwe browser al onder de loep genomen
http://tweakers.net/reviews/4118/2/de-p ... -edge.html
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Patrick » do jul 30 2015 11:55 pm

Roy Kersbergen schreef:Probeer het zelf maar...

Wat een flauwe reactie zeg. Dat is toch een hele normale vraag? Je bent blijkbaar binnen korte tijd overtuigd en overgestapt. Ik heb eerder deze maand al even met Edge gespeeld op een virtuele PC en mij is niets bijzonders opgevallen. In ieder geval niets dat me van Chrome doet overstappen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » vr jul 31 2015 12:04 am

Maar is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over kleurmanagement bij de nieuwe browser? :?:

Want tot nu toe zie ik alleen subjectieve 'I like it' boodschappen voorbij komen... :huh:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor ReneG » vr jul 31 2015 12:45 am

Jan en Yuul schreef:
CaptainHook schreef:Duh... :yawn: zelfde soort redenen kun je wel voor alles verzinnen. Of het nou een nieuwe auto, een nieuwe camera of een nieuw stuk software is... :|

Erg overdreven en makkelijk gezegd. Vertaal jij dan maar eens de 10 gegeven redenen naar een auto of camera. Ik ben benieuwd!!


Het was niet aan mij gericht, maar challenge accepted! :mryellow:

1. Mijn huidige auto rijdt nog prima.
2. Ik wil geen ander dashboard.
3. Misschien is een nieuwe auto zo'n maandagochtendmodel met allerlei storing en software problemen.
4. Zo'n nieuwe auto met geïntegreerde software kan gehackt worden (Re: Chrysler)
5. Mijn dakdragers passen niet op de nieuwe auto, dan moet ik nieuwe kopen.
6. Mijn oude winterbanden passen niet op de nieuwe auto.
7.Als ik een nieuwe auto koop die sneller is ga ik misschien harder rijden
8. Ik ben gehecht aan mijn huidige auto.
9. Als ik mijn oude auto inruil kan ik die alleen maar terugkopen zolangde dealer hem nog niet verkocht heeft.
10. Mijn oude auto kunnen ze nog vele jaren repareren als er iets kapot is.

(Sorry kon het niet laten... ok toegegeven punt 7 is niet helemaal 1-op-1, maar de rest wel). :mryellow:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor JaapV » vr jul 31 2015 1:00 am

MarcoEos70D schreef:Kwam net deze tegen: 10 redenen om níet te upgraden naar Windows 10.

:lol:
Toen ik die koppeling volgde was het eerste dat me opviel dat rechts van de kop van het verhaaltje een koppeling stond
"Zie ook: 10 redenen om wél over te stappen op Windows 10"... :clap:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » vr jul 31 2015 7:49 am

Patrick schreef:
Roy Kersbergen schreef:Probeer het zelf maar...

Wat een flauwe reactie zeg. Dat is toch een hele normale vraag? Je bent blijkbaar binnen korte tijd overtuigd en overgestapt. Ik heb eerder deze maand al even met Edge gespeeld op een virtuele PC en mij is niets bijzonders opgevallen. In ieder geval niets dat me van Chrome doet overstappen...

Actie, reactie :wink:

Als jij de vraag wat beter stelt en niet van die vage smileys er achter zet dan had ik je vraag ook fatsoenlijk beantwoord.

Als je eerder deze maand met Edge gespeeld hebt dan was dat waarschijnlijk nog in build 10162 en daar was hij nog niet goed. De snelheid van Edge is echt geweldig vind ik en voelde mij niet meer genoodzaakt om FireFox terug te installeren omdat Edge voor mij ook doet wat FireFox deed. Ook al winnen FireFox en Chrome het in de testen van Edge, in de praktijk merk ik daar helemaal niets van. Chrome vind ik persoonlijk geen fijne browser dus dat vergelijk kan ik niet maken.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » vr jul 31 2015 9:15 am

Wat wil je precies dan weten over colour management ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » vr jul 31 2015 9:22 am

Nou, of er überhaupt kleurprofielen, die embedded zijn bij foto's, gerespecteerd worden? En/of er op dit gebied wat configureren valt? B.v. FF heeft het probleem van twee beeldschermen aan één computer niet ondervangen; je kunt slechts één kleurenprofiel aan de FF configuratie koppelen. En FF heeft ook nog steeds issues met ICC v4 profielen...

Op dit moment is naar mijn weten FireFox nog steeds de enige browser die dit bijna helemaal goed doet (zie de eerdere discussies hierover)
viewtopic.php?f=17&t=60839&hilit=firefox

Leuk voorbeeld. Die foto's laatst van Marco.
De roodtinten zien er heel verschillend uit, afhankelijk van welke browser je gebruikt om de foto's te bekijken. En FF komt (bijna) in de buurt van een gecalibreerd Photoshop scherm. M.a.w. FF laat zien zoals het bedoeld is!
viewtopic.php?f=91&t=61047
CaptainHook




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten