Windows 10

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » za aug 08 2015 7:41 am

AxelM schreef:Dat wist ik wel. Het staat allemaal beschreven op Tweakers.net
Maar ik heb het mijn manier gedaan. En ik weet nu ook de key.

Dan had je ook de key van tweakers kunnen gebruiken, die is namelijk het zelfde als de jouwe en die van de rest van de wereld. De key invoeren is dus niet nodig, dit is een standaard key van Windows 10, de echte activatie gebeurt op hardware id en niet op key. Je had jezelf dus 25 tekens intypen kunnen besparen. Je kunt deze Windows 10 met de standaard key ook niet installeren op een ander device want als het device nooit geüpgraded is geweest is er ook geen hardware id gegenereerd en is activeren niet mogelijk.

Kortom, de key uit de upgrade is waardeloos en de enige key waar je wat aan hebt is als je Windows 10 koopt :wink2:
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Windows 10

Berichtdoor AxelM » za aug 08 2015 8:55 am

Is dat zo?
Ter controle: welke key heb jij? Dan kan ik controleren of die overeenkomt met die van mij.
AxelM

Clublid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Windows 10

Berichtdoor AxelM » za aug 08 2015 9:04 am

Laat maar. Het klopt wat je zegt: op Tweakers er overheen gelezen.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 0#44662450
AxelM

Clublid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » za aug 08 2015 1:35 pm

Mooi dat je het al gevonden hebt ;)
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor hans1956 » za aug 08 2015 5:22 pm

ReneG schreef:Sorry, ik was even niet beschikbaar. Doet je Lightroom catalogus het ondertussen al?


Ja Rene hij doet het weer. Eerst gedeïnstalleerd en de oude catalogussen verwijdert, vervolgens weer geïnstalleerd en het probleem was opgelost.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3487


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » za aug 08 2015 9:25 pm

CaptainHook schreef:Gewoonweg heerlijk :P om al die 'deskundige' opmerkingen over de ins en outs en privacy instellingen van een OS te lezen... :shh:


Dan zien we graag je deskundige input tegemoet, er wordt namelijk aardig mee geworsteld door velen :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » zo aug 09 2015 8:50 am

Bij concrete vragen over de privacy/beveiligings instellingen wil ik daar gerust op ingaan en eea uitleggen. Besef wel dat dat de nodige diepgang en interesse vraagt.

Maar de statements van "ze weten alles" "ze pikken al je bestanden in"; daar kun je weinig mee... :silent:

M.a.w. als iemand slechts klik-klak-klaar wenst, dan houdt het snel op. :wink2:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Highlander » zo aug 09 2015 10:06 am

Nou Erik laat ik dan de spits afbijten.
Ik hoeverre lopen mij opgeslagen PDF-jes met bv salarisstroken of bankafschriften gevaar om door MS te worden gebruikt ??
Er van uitgaande dat mijn McAfee zijn werk doet, wat ik nu dan weer vreemd vind dat ze toch ongemerkt iets op mijn computer hebben kunnen zetten.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor M@rcel » zo aug 09 2015 11:04 am

Het huidige beleid van Microsoft doet me denken aan verkoop aan de deur. Er wordt aangebeld, je bent toch nieuwsgierig en doet de deur open en voordat je het weet staan ze in je huiskamer. Alleen is het in het geval bij Microsoft nog een stapje erger, want ze bellen niet eens aan. Ze staan in je huiskamer, onzichtbaar achter een gordijn te wachten, gebruikmakend van jou woning en faciliteiten.

Waarom niet expliciet een melding in het scherm dat je een pakket naar binnen gaat halen die je mogelijk gaat gebruiken en waarin gezegd wordt dat je internetverbinding gebruikt wordt om het bestand naar andere klanten te uploaden? Zou dat komen omdat dan het merendeel kiest voor Nee?
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » ma aug 10 2015 7:08 pm

De service van Microsoft gaat wel heel ver!
http://www.microsoft.com/netherlands/windows10check-in/check-in-locator.aspx

Vind Check-In locaties

    Ontdek de Check-In locaties bij jou in de buurt.
    Geef aan of je een consument of zakelijke gebruiker bent,
    selecteer waarnaar je op zoek bent en geef aan waar je je bevindt.
    Een overzicht van Check-In locaties verschijnt.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » ma aug 10 2015 8:48 pm

De Ziggo of KPN bus rijdt hier ook wel eens voorbij. Lijkt me toch geen privacy issue eerlijk gezegd
Laat staan een antwoord op de vraag van Highlander
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Highlander » ma aug 10 2015 8:55 pm

O nou snap ik het, uit het linkje van de kapitein

Waarom is Windows 10 gratis?

Het is voor Microsoft van belang om zoveel mogelijk mensen goed te beschermen en optimaal gebruik te laten maken van Windows. We willen voorkomen dat er teveel mensen op verouderde besturingssystemen werken zoals we dat hebben gezien met Windows XP. Om dat te voorkomen bieden wij deze gratis upgrade aan.


Hoe gratis is gratis?

Gratis is echt gratis… Als je de upgrade binnen één jaar uitvoert na 29 juli 2015 is dit volledig gratis. Daarna blijf je nieuwe updates ontvangen (Windows as a Service), ook dat is gratis. Deze update blijf je ontvangen totdat je pc stuk gaat. Pas als je pc er mee stopt is je gratis upgrade ook voorbij. Maar koop je dan een nieuw pc, zit daar Windows in de meeste gevallen al op geïnstalleerd en blijf je wederom de laatste updates gratis ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor JaapV » ma aug 10 2015 9:09 pm

Als ik hier de niet-zwijgende minderheid moet geloven dan gaat het niet lang meer duren tot de Verenigde Naties door Microsoft op de knieën zijn gedwongen... :roll:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » ma aug 10 2015 10:16 pm

Iemand al last van computers die ongewild wakker worden vanuit de slaapstand ? :mryellow:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor CaptainHook » ma aug 10 2015 10:54 pm

Specifieke vragen over ICT security/privacy lijken me eerder een apart topic waard.
Om nou alles op de grote Windows 10 hoop te gooien is ook zowat... :think:

Want vele zaken over dit specifieke onderwerp zijn niet puur Windows 10 gericht, maar eigenlijk veel algemener. M.a.w. als daar behoefte aan is, wil ik daar best op ingaan, c.q. de nodige richtlijnen en handvatten voor aanreiken. Maar als er meteen geroepen wordt "ik heb toch niks te verbergen", "je hoeft er toch niet druk om te maken" of 'bij mij valt niks te halen" dan beveel ik aan om rustig te gaan slapen en je er verder niet in te verdiepen. :P
Het onderwerp belachelijk maken kan altijd nog, maar daar pas ik voor. :|
CaptainHook




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten