Welke externe harde schijf?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Welke externe harde schijf?

Berichtdoor Ingmar » vr jun 19 2015 11:07 am

Nope...bij die van mij niet en zit de usb dus op de pcb van de hardeschijf...zoals hier beschreven https://www.youtube.com/watch?v=g_B2l5IzMJw
Ik dacht ook even snel maken dus 2,5inch behuizing gescored...helaas bij het openmaken geen SATA itf......
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Ingmar

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Brutus » vr jun 19 2015 7:26 pm

Inmiddels snap ik dat het om meenemen gaat, en gebruik bij een laptop.
Simpele keuze.
LaCie rugged.

Waarom?
Daarom:

http://www.leefilters.com/index.php/camera/system-sw150
Groet,
Bert
Brutus

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor CaptainHook » vr jun 19 2015 7:52 pm

:?:
@Brutus:
Wat heeft een externe harddisk te maken met een link naar Lee filters? :wtf:
CaptainHook

Onderwerp:

Berichtdoor Brutus » vr jun 19 2015 9:31 pm

CaptainHook schreef:Wat heeft een externe harddisk te maken met een link naar Lee filters?

Eeeh, nou, tja, ....
Niets.

Ben ik effe blij dat ik nog een fatsoenlijke link in mijn geheugen had staan.... :silent:
Knippen en plakken op een tablet... Kuch, kuch, grom....

Ik bedoelde eigenlijk deze:
http://gearpatrol.com/2013/03/14/die-hard-drives-5-best-rugged-drives/

Dank voor de correctie, schipper...
:wink2:
Laatst gewijzigd door Brutus op vr jun 19 2015 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Bert
Brutus

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Drikus70 » vr jun 19 2015 9:32 pm

Ben zeer tevreden met mijn Transcend Storejet.
Een goed alternatief voor de LaCie Rugged.

http://www.bax-shop.nl/externe-harde-schijf/transcend-1-tb-shockproof-externe-hdd-mobiel-usb3-0
Drikus70

Clublid

Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor MichelC » wo jun 24 2015 2:14 pm

Ik zou zeggen stap ff lekker rustig bij de MediaMarkt naar binnen en kijk rond bij de externe harde schijven afdeling, in die mandjes ligt altijd wel wat leuks voor een goede prijs.
Natuurlijk je overal op internet die dingen kopen, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. en niks is zo fijn als gewoon ff lekker in een winkel rondstruinen.

Zoek wel iets met min. USB2.0, USB3.0 is mooi meegenomen...maar de vraag is of je PC/Laptop USB3.0 uberhaupt wel ondersteund.
ps. als je iets met USB3.0 koopt is het altijd downwards compatible, ofwel hij zal het doen in je USB2.0 of 1.0 poort.

WD 1tB voor 55 euro

voor een 2TB ben je ong. 80 euro kwijt.
Maar je zou eerst een 1TB kunnen proberen, daarnaast houd je de spreiding wat groter mocht er eentje defect gaan.
Je zou ook kunnen overwegen om 2x 1TB te kopen, dan maak je een backup van de andere, voor het geval dat.

ps. ondanks dat ze mobiel zijn, niet laten vallen het zijn gewoon laptop harde schijven geen SSD schijven (solid state disk=geen bewegende onderdelen). Anders vette pech, foto's weg.
Laatst gewijzigd door MichelC op wo jun 24 2015 2:36 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
D200 -> D7000
+S3600 Coolpix
MichelC

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Ingmar » wo jun 24 2015 3:35 pm

MichelC schreef:Ik zou zeggen stap ff lekker rustig bij de MediaMarkt naar binnen en kijk rond bij de externe harde schijven afdeling, in die mandjes ligt altijd wel wat leuks voor een goede prijs.
Natuurlijk je overal op internet die dingen kopen, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. en niks is zo fijn als gewoon ff lekker in een winkel rondstruinen.

Zoek wel iets met min. USB2.0, USB3.0 is mooi meegenomen...maar de vraag is of je PC/Laptop USB3.0 uberhaupt wel ondersteund.
ps. als je iets met USB3.0 koopt is het altijd downwards compatible, ofwel hij zal het doen in je USB2.0 of 1.0 poort.

WD 1tB voor 55 euro

voor een 2TB ben je ong. 80 euro kwijt.
Maar je zou eerst een 1TB kunnen proberen, daarnaast houd je de spreiding wat groter mocht er eentje defect gaan.
Je zou ook kunnen overwegen om 2x 1TB te kopen, dan maak je een backup van de andere, voor het geval dat.

ps. ondanks dat ze mobiel zijn, niet laten vallen het zijn gewoon laptop harde schijven geen SSD schijven (solid state disk=geen bewegende onderdelen). Anders vette pech, foto's weg.

WD-Elements...pas op zie viewtopic.php?f=52&t=60959&p=785670#p784976
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Ingmar

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor MichelC » wo jun 24 2015 3:54 pm

Dan zou je een Seagate 1TB kunnen overwegen, daar zit een los USB kabeltje aan.
D200 -> D7000
+S3600 Coolpix
MichelC

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » wo jun 24 2015 4:15 pm

Ik heb drie Seagates Expansion portable 2TB schijven in gebruik. Naar volle tevredenheid. Ik gebruik ze als backup naast mijn NAS. Soms zijn ze in de aanbieding, ik heb er onlangs 2 gekocht voor zo'n €80 per stuk.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_S ... 25187.html
remoss

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor MichelC » wo jun 24 2015 4:22 pm

Ja, qua MB/euro, zou ik dan idd. ook gaan voor die 2TB versie voor een paar euro meer.
D200 -> D7000
+S3600 Coolpix
MichelC

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Matthijs » wo jun 24 2015 5:10 pm

Oei... wat duur toch allemaal. Dan spaar ik eventjes door en ga ik voor de 2TB! :)
Matthijs

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Ferry55k » wo jun 24 2015 5:10 pm

Hi

Ga niet alleen voor goedkoop. Ik heb twee Seagates gehad van de media markt, die begonnen echter beide na verloop van tijd ze voller werden steeds meer moeilijk te doen. Ben nu overgestapt op G-Tech schijven. Oke ze zijn duurder, maar ook een stuk betrouwbaarder. En die paar Euro's extra zijn goedkoper dan de kans op foto's kwijt te raken!
Ferry55k

Forumlid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor CaptainHook » wo jun 24 2015 5:17 pm

Pech hebben kan met elke harddisk. Ongeacht het merk. Dat heeft ook niks te maken met wel of niet bij de MM een Seagate (of welk merk dan ook) kopen.
G-tech is geen merk van harde schijven, slechts een label wat op een trendy kastje geplakt wordt... :angel:

Als een schijf sneuvelt, claim je 'm bij de winkel waar je 'm gekocht hebt. Dan krijg je gewoon een vervangend exemplaar, binnen de gestelde garantietermijn. :yawn:
Vandaar dat backups, backups, backups, oh ja, backups, BELANGRIJK blijven!

ps: de afgelopen 30 jaar heb ik al zovele harddisken zien (en horen) sneuvelen. Alhoewel SSDs meestal geluidloos overlijden. :wink2:
CaptainHook

Onderwerp:

Berichtdoor MichelC » do jun 25 2015 9:25 am

Matthijs schreef:Oei... wat duur toch allemaal. Dan spaar ik eventjes door en ga ik voor de 2TB! :)

hehe, de prijzen van de harde schijven zijn juist naar beneden gegaan.
een tijd terug dacht je wel een paar keer na om een extra HD te kopen.
Leuk hoe ze misbruik maken van een overstroming in een fabriek.

Wat ook een optie is (als het alleen maar voor thuis is) een Sharkoon drivebay kopen en losse interne 3,5" harde schijven kopen en die in de Sharkoon klikken en zo kan je heel snel "disks" wisselen.
Ik heb het ook staan, ik vind hem heel handig voor als je meer harde schijven hebt dan ruimte in je PC. (werkt ook op 2.5" disks)
Met de harde schijven van tegenwoordig is branden geen optie meer, voordat je 2 TB weg gefikt hebt dan kan je net zo goed een nieuwe harde schijf kopen :P
D200 -> D7000
+S3600 Coolpix
MichelC

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Matthijs » do jun 25 2015 2:20 pm

MichelC schreef:
Matthijs schreef:Oei... wat duur toch allemaal. Dan spaar ik eventjes door en ga ik voor de 2TB! :)

hehe, de prijzen van de harde schijven zijn juist naar beneden gegaan.
een tijd terug dacht je wel een paar keer na om een extra HD te kopen.
Leuk hoe ze misbruik maken van een overstroming in een fabriek.

Wat ook een optie is (als het alleen maar voor thuis is) een Sharkoon drivebay kopen en losse interne 3,5" harde schijven kopen en die in de Sharkoon klikken en zo kan je heel snel "disks" wisselen.
Ik heb het ook staan, ik vind hem heel handig voor als je meer harde schijven hebt dan ruimte in je PC. (werkt ook op 2.5" disks)
Met de harde schijven van tegenwoordig is branden geen optie meer, voordat je 2 TB weg gefikt hebt dan kan je net zo goed een nieuwe harde schijf kopen :P

Dat klopt, maar voor een 13 jarige die al meer dingen wil aanschaffen is dat toch best prijzig. 8)
Matthijs

Forumlid

Contacteer:

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”