Lightroom 6 en updates

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Peter » zo aug 16 2015 11:45 am

draadje enigszins geschoond van off topic berichten
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7776


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Kroontje » vr aug 21 2015 5:43 pm

Ben toch maar weer eens gaan zoeken en proberen ;)

Alles eraf gegooid (incl 5.7.1)
In regedit alles opgeruimd.
Opnieuw 5.71 + Lr 6 erop gezet. Updates gedraaid.
Een "Nieuwe catalogus"gemaakt en daar mijn 2015 foto's geïmporteerd ;)
Wel opnieuw beginnen, maar heb altijd 5.71 nog.

Resultaat is dat hij weer bloed rete snel is met een GPU (Nvidia geforce GT640 +2Gig) ondersteuning :D

Gr Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Highlander » vr aug 21 2015 6:03 pm

Heb je ook een idee waar het mis ging ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6491


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Kroontje » vr aug 21 2015 6:10 pm

Ja! Het gaat mis als men een bestaande catalogus importeerd.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Faiz » vr okt 16 2015 2:05 am

Misschien een rare vraag, maar is LR6 een stand alone versie? Ik heb nl geen zin om elke maand een bedrag af te tikken voor een cloud versie. LR4.4 kan de bestanden van de D750 nog steeds niet lezen :(
Dus ben op zoek naar een stand alone upgrade.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Bravo053 » vr okt 16 2015 9:33 am

Er is inderdaad ook nog een stand alone versie van LR6. Op de site van Adobe pushen ze wel heel erg op Adobe cc, maar als je kijkt op deze site https://www.adobe.com/nl/products/catalog/software._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_software_sl_mostpopular_nl.html?promoid=KLXMI dan staat LR6 nog als stand alone te downloaden.
In plaats van op Lightroom te klikken, gelijk even op toevoegen aan winkelwagen klikken, anders wordt je alsnog doorgeleid naar de Adobe CC versie.
Gebruikersavatar
Bravo053

Forumlid
Berichten: 64


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Jur » vr okt 16 2015 9:53 am

Faiz schreef:Misschien een rare vraag, maar is LR6 een stand alone versie?


Er is zowel een abonnementsversie als een stand-alone versie van LR6. Adobe maakt het je alleen wel erg lastig om de stand-alone versie te vinden.
Ga naar deze web-pagina en klik bij Lightroom op "kopen" en selecteer vervolgens de gewenste versie (WIN of MAC, volledig of upgrade). De stand-alone versie mist wel enige functies t.o.v. de LR/CC versie (onder andere "de-haze").

Wees voorzichtig met de laatste upgrades van Lightroom (6.2 en 6.2.1); er zitten nogal wat bugs in en de import module is gewijzigd ten opzichte van vorige versies. Hierover is een storm van kritiek losgebarsten. Ik werk daarom nog steeds met versie 6.1.1. Het is echter wel mogelijk terug te gaan van 6.2 naar 6.1.1. Ga naar deze pagina, scroll naar beneden naar "installation instructions" en klik op WIN of MAC voor het downloaden van LR 6.1.1

De LR6 stand-alone versie is o.a. ook te koop bij Camera NU, Konijnenberg en KameraExpress, maar op dit moment zie ik daar uitsluitend volledige versies.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Faiz » vr okt 16 2015 11:49 am

Thanks Jur. Inmiddels, met behulp van jouw advies, online een upgrade gekocht voor 75 eurootjes. :) Me happy :D
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Jur » vr okt 16 2015 1:40 pm

Graag gedaan Faiz! :)
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Jur » wo okt 21 2015 9:40 am

Jur schreef:
Wees voorzichtig met de laatste upgrades van Lightroom (6.2 en 6.2.1); er zitten nogal wat bugs in en de import module is gewijzigd ten opzichte van vorige versies. Hierover is een storm van kritiek losgebarsten. Ik werk daarom nog steeds met versie 6.1.1.


Adobe heeft aangekondigd dat in de volgende update van LR6 weer zal worden teruggekeerd naar de oude import werkwijze. KLIK
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor D. Haaksma » wo okt 21 2015 11:05 am

Mooi.
Ik was ook al helemaal niet te spreken over die "nieuwe import"
Maar als je eenmaal een vaste routering hebt in-met een programma is elke wijziging als storend.
Tenzij je er natuurlijk voordeel bij hebt. En dat laatste kon ik dus nergens vinden.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Bravo053 » vr nov 20 2015 10:47 am

Sinds enkele dagen is de update Lightroom CC 2015.3 / 6.3 beschikbaar:

Fixed Bugs:

* Fixed several instability, functionality and performance issues introduced in Lightroom CC 2015.2.x/6.2.x.
* Fixed a bug that caused edits made and saved in Photoshop or 3rd party plug-ins to not appear in the Develop module.
* Fixed a bug related to user default for Chromatic Aberration Correction no longer honored after new Import option was removed.
* Fixed several bugs related to Panorama Merge.
* Fixed a bug so that Rotated photos will correctly show as rotated when in Full Screen view.
* Fixed a bug that caused a performance slowdown when creating Standard sized previews on high resolution monitors.
* Fixed a bug that caused image previews to be incorrectly displayed as completely black after import if “Auto Tone” is on in preferences.
* Fixed a bug that caused crash when using the Radial or Graduated Filter.
* Fixed a bug that caused Palette, a 3rd party hardware device, to stop working with Lightroom.
* Fixed a bug that caused the Map module to appear pixelated and photos to be dropped in the wrong place when using hi-dpi monitors on Windows.
* Fixed a bug related to Full Screen that prevented you from exiting Full Screen view while using the Spot Healing Tool.
* Fixed a bug that caused the Flickr Publish Service to improperly publish multi-word keywords.

Volledige changelog: https://blogs.adobe.com/lightroomjourna ... lable.html
Gebruikersavatar
Bravo053

Forumlid
Berichten: 64


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Jur » vr nov 20 2015 11:00 am

Was HIER al gemeld.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor ReneG » vr nov 20 2015 11:14 am

Heb hem al geinstalleerd op mijn laptop (dat lijkt goed te gaan). Lijkt ook iets sneller te werken dan voorheen, maar dat is een eerste indruk.

Dit weekend even kijken of alles goed werkt, dan gaat mijn hoofdsysteem ook over. De CC (6.2) versie heb ik geskipt vanwege import.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5050


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 en updates

Berichtdoor Jur » vr nov 20 2015 11:31 am

Op mijn iMac lijkt LR 6.3 ook wat sneller te werken, zonder veel "strandballen". Nog geen problemen ontdekt.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten