blijven apps behouden bij een harde reset Ipad?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

blijven apps behouden bij een harde reset Ipad?

Berichtdoor MarcoEos70D » za okt 17 2015 1:20 pm

Ik heb een vraag mbt het resetten van een Ipad. Mijn vrouw heeft een Ipad mini, waarop zij een aantal spellen speelt. De Ipad is sinds de update naar ios 9.2 erg traag geworden. Een softe reset lost dat niet op. Als ik ;m een harde reset geef (volledig terug naar fabrieksinstellingen), weet ik dat ik eenmaal gekochte apps weer opnieuw kan downloaden via de appstore. Maar weet iemand of je ze dan terugkrijgt zoals je het kocht, of op het niveau waarop je zit voordat je resette)? Oftewel: kom je bijvoorbeeld bij een spel weer in level 1 terecht, of op het level waar je zat?

Heeft iemand hier ervaring mee? Thanks vast!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: blijven apps behouden bij een harde reset Ipad?

Berichtdoor emiel » za okt 17 2015 1:48 pm

je kunt ook eerst even een bijna-harde-reset proberen, hierbij blijven alle instellingen en apps gewoon zoals ze waren: home knop en uit/aan knop 10 seconden gelijktijdig ingedrukt houden en loslaten als het apple logo weer in beeld komt.

bij fabrieksinstellingen is het handig om eerst een backup te maken op een computer met iTunes, dan terug naar fabrieksinstellingen en dan de backup weer terugzetten. De apple site helpt je verder met uitleg. Back-up naar de iCloud kan ook.

Als je een app opnieuw installeert vanuit de appstore ben je al je persoonlijke instellingen kwijt.

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: blijven apps behouden bij een harde reset Ipad?

Berichtdoor iJoost » za okt 17 2015 4:44 pm

Instellingen raak je daarbij kwijt. Ook waar je gebleven was in een spel en dergelijke. Maar je kunt natuurlijk ook een backup terugzetten, als je die hebt in iTunes of in iCloud. Dan blijft het wel allemaal bewaard.
iJoost



Onderwerp:

Re: blijven apps behouden bij een harde reset Ipad?

Berichtdoor jfbat » za okt 17 2015 11:58 pm

Precies: maak een reservekopie, dan de iPad terug naar als nieuw en daarna de reservekopie terug. Als dat ook niet helpt, zit er inderdaad weinig anders op dan alle spelletjes weer van nul af aan te beginnen...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten