W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor Saturnus » za dec 12 2015 5:55 pm

Beste forum leden;

Ik wil hier geen nw. discussie over wel opf niet en waarom dan wel niet,
maar alleen wat tips geven als men W10 niet of nu niet wilt upgraden

In 2016 gaat MS zijn upgrade naar W10 dwingend invoeren.

Als U de PC/laptop heeft ingestekd op: autom updaten/installeren ( wat meestal ook goed is, maar nu ff niet ) dan krijgt u W10 autom.
geïnstalleerd. Het schijnt, dat MS wel van te voren nog een keer v raagt of je dat wilt, maar
zie je dat over 't hoofd of MS vergeet die melding, dan wordt W10 gewoon geïnstalleerd.
Wil je dat, prima, maar vergeet NIET van te voren ff een back-up te maken

Bron:
Seniorweb, een grote organisatie met ca 150.000 leden, en die toch wel erg Fanatiek windows fan is, geeft tips om W10 niet te hoeven installeren; zie link cq website
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-windows-10-niet-installeren-via-windows-update?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_content=tip&utm_campaign=nieuwsbrief48-2015

In de comp. wereld groet de weerstand tegen de dwingende upgrade met de dwingend verzoek; zie forum v.h. bekende pc blad "Computer idee".
Met hele grote dikke tekst: "MS stop nu eens met die dwingende upgrade"
Bron:
http://www.computeridee.nl/nieuws/microsoft-stop-nou-eens-met-die-geforceerde-windows-10-upgrade/?utm_source=copernica&utm_medium=email&utm_campaign=CID_Nieuwsbrief_20151211

Wil je echt voorkomen dat W10 op je pc komt, dan moet je meerdere KB-update's verwijderen, ( alleen voor gevorderden )
want MS heeft in al zijn wijsheid besloten om de systemen die ervoor in aanmerking komen, wat 'voor te bereiden'
Het viel nl in 't alg. op, dat er zoveel update 't laatste jaar waren...en dat de C:\ schijf maar voller worden
Oké, die worden dan wel tzt weer 'geruimd' maar dan toch...
bron en info: http://www.pctuts.be/f500/windows-10-a-49400/index2.html?s=676dc1e657e37091de6b1d3f5b3b02e8

Tot slot:
Windows 10 Mobiel komt versneld in 2016 op de smartphone, omdat in bep. gevallen de provider niet meer om toestemming hoeft worden gevraagd

Maar wat ik niet begrijp, dat W10 mobiel in 2018 wordt stopgezet.....wat erna komt ??? MS houd zich stil
Men vermoed, dat de naam W10 vervalt, en gewoon 'Win.mobiel' wordt/blijft...?...

bron Microsoft nws brief

Gegroet
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus
Gebruikersavatar
Saturnus

Forumlid
Berichten: 321


Locatie: Achterhoek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor emdeklerk » za dec 12 2015 6:41 pm

Er gaat weer eens een wereld van onbegrip voor me open, op dit cameramerkforum...
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor Peter » za dec 12 2015 6:46 pm

Mooi moment om dan eens bij te leren op dit vlak.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor Richard » za dec 12 2015 9:48 pm

Mijn vader, geboren april 1941, is alweer een poosje over van Windows 8.1 - die automatisch doorstartte naar bureaublad - naar Windows 10. Nadat ik eerst een backup had gemaakt van Windows 8.1 om deze terug te kunnen zetten. Hij ervaart Windows 10 eerder vlotter dan 8.1 en wil niet meer terug.

Mijn ervaring is installeren met een gedownloade iso werkt beter dan via de upgrade downloaden en dan bijvoorbeeld voor de iso virtual clone drive te gebruiken.

Op mijn werk laptop met Windows 7 Pro staat nog geen upgrade melding. Ik heb eens gelezen dat Internet Explorer 10 een upgrade tegen houd. Van IE 11 heb nooit pluspunten kunnen ontdekken, eerder het tegendeel dat sommige websites wel met IE 10 en niet met IE 11 werken.

Wat Windows Phone betreft ervaar ik 8.1 op een Lumia 1520 stabieler als 10 op een Lumia 950, helaas moet ik zeggen. Zal mij benieuwen of en wanneer de 1520 over gaat, die was heel laat naar 8.1. Op de smartphone blijft Windows Phone mijn voorkeur hebben boven IOS, Android en Sailfish.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor Gobert » zo dec 13 2015 1:06 pm

Helemaal geen verplichte upgrade. Meen dat W7 ondersteund blijft tot ergens 2022.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor D. Haaksma » zo dec 13 2015 1:07 pm

Klopt, niet verplicht maar wel irritant dwingend
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor JaapV » zo dec 13 2015 6:18 pm

Zelfs dat niet :roll:
Je kunt de dwingende herinneringen in de verborgen pictogrammen uitschakelen.
Heb ik gedaan op de tamelijk oude Samsung laptop van mijn vrouw. Wel even opletten bij updates.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor emdeklerk » zo dec 13 2015 6:37 pm

Beste Peter, ik hoef a. niets bij te leren, ik mag wel b. verwachten dat artikelen op een Nederlands cameramerkforum in behoorlijk en duidelijk Nederlands gesteld zijn en niet een in soort geheimtaal voor een zekere "incrowd". Men kan beginnen met aan te geven waar het over gaat, of in ieder geval zichzelf de simpele vraag stellen "Wie, wat, waar en hoe gebeurde het". Niemand op dit forum is gebaat bij dit soort taalgebruik: vaktermen, telegramstijl, onnodige afkortingen en taal- en stijlfouten. Simpeler kan het niet.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: W10 tips die dit niet wil / Weerstand groeit tegen dwingende upgrade

Berichtdoor Peter » zo dec 13 2015 7:25 pm

Beste emdeklerk

Daar hebben we de meldknop voor. Gebruik die knop dan gewoon als je zaken niet aanstaan.
En inderdaad, we zijn een cameramerk forum. Digitale camera's en computers zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Vandaar de sectie 'hardware en software algemeen'.

Graag terug naar het onderwerp.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten