Lightroom 6 reageert niet

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor ferrybar » di jan 05 2016 8:47 pm

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb niet heel veel verstand van computers en de Engelse taal ben ik op computergebied dus ook zeker niet machtig. Ik heb sinds oktober Lightroom 6 en hiervoor Lightroom 4. Lightroom 6 staat op de laptop geinstalleerd en de foto's op een losse harde schijf. Ik heb me ook netjes aangemeld bij Adobe, maar die geeft nu aan dat ik probleemoplossingen moet zoeken op Engels-talige forums. Het programma werkte tot vorige week ook gewoon goed. Mijn vrouw heeft begin dit jaar de accountsnaam gewijzigd (voor mij, omdat ik dezelfde naam dubbel tegen kwam en documenten soms niet terug kon vinden). Gister probeerde ik Lightroom te openen, maar die reageerde niet. Ik vermoed dat de naamswijziging van het account het probleem is, dus deze hebben we weer hernoemd naar de oude accountsnaam. Maar nu opent Lightroom nog steeds niet.
Is het wijs om Lightroom te verwijderen en opnieuw te installeren? Of heb ik een ander probleem over het hoofd gezien?

Bij deze alvast bedankt voor de aandacht van mijn probleempje.
ferrybar

Forumlid
Berichten: 16


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor DWE » di jan 05 2016 9:57 pm

Als het goed is heb je LR aangeschaft met je Adobe ID. Je hebt dus, als het goed is, de mogelijkheid LR opnieuw te downloaden van de website en vervolgens de mogelijkheid om opnieuw in te loggen in LR.

Ik zou je dit in eerste instantie aanraden, opnieuw installeren is namelijk vaak de oplossing tot een probleem.
Mocht het nog steeds niet werken na de herinstallatie, dan hoor ik het graag.
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor ferrybar » do jan 07 2016 7:15 pm

Beste DWE, alvast bedankt voor je antwoord.
Ik heb het programma op CD staan. Dus dat opnieuw er opzetten moet wel gaan lukken. Maar ziet Adobe dit als de tweede keer dat het programma geinstalleerd wordt en kan ik het hierna niet meer op een andere pc installeren, als ik dat zou willen? Of als het probleem zich nogmaals voor doet?

Ferry
ferrybar

Forumlid
Berichten: 16


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor DWE » do jan 07 2016 8:40 pm

Ik weet niet precies hoe dat in elkaar steekt, volgens mij installeert Adobe automatisch een hostmap op je computer, die communiceert met de servers van Adobe. Deze wordt bij het verwijderen van het programma niet verwijderd. Dat komt omdat je deze map voor meerdere Adobe programma's nodig hebt (DW, PS, AI enz).

Als je een goed en duidelijk antwoord op deze vragen hebben kun je het beste even contact opnemen met Adobe zelf. Zij hebben er ervaring mee, lijkt me.
http://www.adobe.com/nl/about-adobe/contact.html
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor Michele » zo jan 10 2016 5:10 pm

Gewoon inloggen bij je adobe ID en t programma opnieuw downloaden. Dan zal ie vermoedelijk aangeven dat t al geinstalleerd is maar tevens vragen of je t wilt updaten. Ja zeggen. Niet gaan klooien met CD's of t wissen van mappen op je harde schijf etc. En als t echt niet wil: adobe help even contacten via online chat.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6 reageert niet

Berichtdoor ferrybar » zo jan 10 2016 8:02 pm

Hij doet t inmiddels weer. Bedankt voor jullie reactie's.
Heb het programma verwijderd, de computer opnieuw opgestart en de installatie CD erin gedaan en opnieuw geinstalleerd. Lightroom had gelijk de catalogus gevonden. en bij het afsluiten koos hij ook weer dezelfde map als voorheen voor de Back-up.

Dank dank dank.
ferrybar

Forumlid
Berichten: 16


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten