Behringer X-Touch Mini DAW controller

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » di nov 07 2017 3:59 pm

Nikkormaat schreef:De meeste zijn 'No longer availible'.


Dat is raar...

Maar inderdaad denk ik dat de foto's in het magazine veel beter weergeven hoe ik de settings nu heb staan (en hoe de mijne eruit ziet). NCN members only :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » di nov 07 2017 5:29 pm

Die afbeeldingen in het magazine zijn fraai en informatief, maar benoemd alleen laag A. Ik vroeg me af wat jij in laag B hebt ondergebracht en hoopte dat in de niet meer beschikbare afbeeldingen te kunnen zien. Voor het blindelings vinden van de knoppen heb ik enkele knoppen vervangen door een ander formaat. De 2 middelste knoppen zijn wat lager en geribbeld. Knop 2 en 7 dunner en geribbeld. Een tekstsjabloon uit Word rond de knoppen op de X-touch gebruik ik dan in eerste instantie als visueel spiekbriefje, tot ik alles letterlijk op de tast kan doen.
In jouw artikel noem je ook de Behringer BCF-2000. Die heeft 32 knoppen. Wordt die ook door die Plug-in MIDI2-LR ondersteund?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » di nov 07 2017 6:53 pm

Nikkormaat schreef:Ik vroeg me af wat jij in laag B hebt ondergebracht


Ik gebruik laag B nauwelijks omdat ik merkte dat ik vaak vergat terug te switchen en dan onverhoopt verkeerde bewerkingen ging doen, die ik dan weer ongedaan moest maken. Dat gaf mij persoonlijk teveel frustratie. Ik hou het bij een goed gevulde laag A.

en hoopte dat in de niet meer beschikbare afbeeldingen te kunnen zien.


Dat stond ook niet in die afbeeldingen, ik zal even kijken of ik kan achterhalen welke dat waren en ze terugplaatsen als ik ze gevonden heb

In jouw artikel noem je ook de Behringer BCF-2000. Die heeft 32 knoppen. Wordt die ook door die Plug-in MIDI2-LR ondersteund?


Zoals ik in het artikel gepoogd heb uit te leggen is MIDI een universele taal van muziek apparatuur. Zodra een apparaat dus een midi signaal kan versturen dan zal de plugin dat oppikken en kun je daar een functie aanhangen. Dat betekent dat de BCF-2000 dus ook werkt. Niet omdat de plugin die specifiek ondersteund, maar omdat de BCF-2000 in de taal praat die de plugin begrijpt.

Dat betekent dat je dus ook een midi-gitaar kunt kopen en daar LR functionaliteit aan kunt hangen. Of een midi-piano, een midi-drumstel, etc. Of dat praktisch werkt is een tweede natuurlijk ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » di nov 07 2017 7:51 pm

Of dat praktisch werkt is een tweede natuurlijk
Daarin zit hem natuurlijk te kneep. Ik krijg snel schouderklachten van het gemuis, dus hoe meer ik meer draaiknoppen kan doen, des te liever het mij is. Het optimaal / overzichtelijk bedienen van die grotere hoeveelheid knoppen is een kwestie van doordenken van een slimme structuur en gewenning. Een aanschaf van die BCF-2000 voor € 175 zonder te weten of het überhaupt functioneert is wel een prijzig risico.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » di nov 07 2017 8:17 pm

Nikkormaat schreef:Ik krijg snel schouderklachten van het gemuis, dus hoe meer ik meer draaiknoppen kan doen, des te liever het mij is.


Je hebt de Mini net een paar dagen in huis. Ik zou persoonlijk deze eerst eens goed 'inwerken' en kijken hoeveel je dan nog tekort komt. Ik ben, een beetje afhankelijk van het type opdracht, in muisbewegingen meetbaar (ja daar zijn programma's voor), ongeveer 90% omlaag gegaan. UIteindelijk zul je altijd een zekere mate van muisgebruik nodig hebben. Dat is onontkoombaar. Of 90% voldoende is kun je alleen zelf bepalen. Wellicht kun je een deel daarvan al opvangen met bijvoorbeeld een trackpad, tablet of rollermouse achtige oplossing.

Maar nogmaals, ik zou eerst de mini eens goed instellen en inwerken, dan kom je er vanzelf achter of dat wel of niet goed genoeg is... dat optimaliseren heeft mij maanden gekost en is volstrekt persoonlijk. Afgelopen week heb ik nog 2 dingen aangepast. Het is raar om mijn settings lukraak over te nemen en dan te denken dat het voor jou ook optimaal is, niet toereikend en gelijk iets nieuwe willen kopen...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » di nov 07 2017 9:46 pm

Dank voor jouw uitgebreide antwoord. Ik ben niet van plan om een overhaast besluit te nemen. Ik ben slechts benieuw of die - 2000 op Midi2LR werkt. Jij hebt veel meer ervaring in fotobewerking dan ik, dus vraag ik mij af hoeveel zin het heeft om zelf een volledig wiel uit te vinden. Beter goed geleend dan zelf stom gedaan. Uiteraard moet ik voor mij zelf uitzoeken welke opties van anderen voor mij het meeste geschikt zijn. Er zijn immers maar 16 draaiknoppen te definiëren.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » vr nov 17 2017 9:27 am

Ook prima voor in de auto... als je zelf niet rijdt uiteraard :lol:
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Bak » vr nov 17 2017 11:01 am

Ik zit nu vol verwachting te wachten op de pakjesmeneer (niet Sinterklaas) die mijn Behringer komt brengen. Hopelijk is hij er voor ik de deur uitga.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » vr nov 17 2017 10:40 pm

Bak schreef:Ik zit nu vol verwachting te wachten op de pakjesmeneer (niet Sinterklaas) die mijn Behringer komt brengen.


djunclesam schreef:Clubje wordt almaar groter... :wave:


En groter... en groter :clap:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor josti » vr nov 17 2017 10:49 pm

Heb er ook een aangeschaft nav dit draadje en het artikel in het NCN-magazine :) . Binnenkort eens mee gaan stoeien: heb nog stapels foto’s liggen om te bewerken :thumbup:

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Bak » vr nov 17 2017 10:55 pm

Ik zou zo graag de reacties bij Baxshop willen zien. WTF, weer één verkocht... :crazy:

Eerste indruk is positief. Installatie was eenvoudig met de links en tips uit dit draadje.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Paulh » zo nov 19 2017 8:01 pm

Paulh schreef:Wellicht dat ik iets over het hoofd zie maar is het ook mogelijk om ALT aan een knop toe te kennen om bijvoorbeeld het masker voor verscherpen ook via deze controller te regelen?


Iemand hier al achter gekomen?
Paulh

Clublid
Berichten: 79


Locatie: Nijmegen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Richard » zo nov 19 2017 8:53 pm

Alle beschikbare commando's staan op deze pagina: https://github.com/rsjaffe/MIDI2LR/wiki/Commands

Misschien met een keyboard shortcut? Geen idee wat daar mee mogelijk is.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor pinocchio » ma nov 20 2017 7:49 pm

Ook ééntje besteld, hopelijk komt hij morgenavond binnen... :-)
Ik kan met Nikon... voor mijn "mooiste" foto's ga je naar www.fotopinocchio.nl
Gebruikersavatar
pinocchio

Clublid
Berichten: 480


Locatie: Peize
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » di nov 21 2017 9:12 am

Bak schreef:Ik zou zo graag de reacties bij Baxshop willen zien. WTF, weer één verkocht... :crazy:


Ze zijn al weer op zie ik :lol:

Paulh schreef:Iemand hier al achter gekomen?


Nee volgens mij kan dat niet. Had ik ook al eens geprobeerd. Sowieso moet je dan je muis alsnog gebruiken want ALT + draaiknop gaat sowieso niet werken. Maar zou fijn zijn als je daavoor één hand niet van de controller zou hoeven te halen...

En weer een update van deze kant. :thumbup:

Nikkormaat schreef:Ik vroeg me af wat jij in laag B hebt ondergebracht


Omdat ik steeds vaker de saturatie van de kleurkanalen apart wil aanpassen heb ik onder laag B de kleurkanalen onder de draaiknoppen gezet. Uiteraard even een bijpassende sticker uit de printer laten rollen zodat ik zeker weet dat ik steeds aan de goede draai. En natuurlijk zo ingesteld dat deze waardes resetten als ik er op druk :)

Omdat ik roteren via de knop niet fijn vindt werken en dus nooit gebruikte zit onder de gele draaiknop onder laag A nu saturatie.

Afbeelding

Voor de liefhebbers staan mijn huige settings: hier
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten