Behringer X-Touch Mini DAW controller

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » di nov 21 2017 6:48 pm

Dàt ziet er gelikt uit!
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » do dec 14 2017 7:09 pm

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de mate van effect van een draaiknop van die X-touch kan worden ingesteld? Bij temperatuur kan ik bijvoorbeeld met de muis en schuifregelaar een lagere waarde bereiken dan met de draaiknop. Bij andere opties gebeurd er daarentegen nauwelijks iets, waardoor ik weer geneigd ben toch die schuifregelaar met de muis te bedienen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » vr dec 15 2017 5:29 pm

Paulh schreef: Wellicht dat ik iets over het hoofd zie maar is het ook mogelijk om ALT aan een knop toe te kennen om bijvoorbeeld het masker voor verscherpen ook via deze controller te regelen?

Het is mij niet duidelijk waarom je dit wil maar het kan via een omweg.
Je kunt de ALT- en andere toets(en) vast laten zetten met een omweg via Windows / Instellingen / Toetsenbord / Plaktoetsen.
Dan Shift-toets 5 maal indrukken. Als je daarna bijvoorbeeld in Word de ctrl-toets indrukt en daarna de B, wordt BOLD ingeschakeld.
Als je met die instelling in Lightroom de Alt-toets indrukt, blijft die eveneens hangen en kun je de Alt-toets dus loslaten.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor ad1952 » za dec 16 2017 10:43 am

Ik heb de Behringer al een tijdje in gebruik, zonder problemen. Tot vorige week, bij het verdraaien van de knoppen is het resultaat van die knop meteen het minimum of het maximum. Afhankelijk van in welke richting ik de knop verdraaide. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Nikon Z5, Nikon Coolpix W300
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 3+ black
DJI Mavic Air
Gebruikersavatar
ad1952

Clublid
Berichten: 170


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » za dec 16 2017 10:48 am

Stekker eruit. Lightroom en plug-in sluiten. Opnieuw aansluiten. Weer opstarten. Dan werkt het meestal weer ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor ad1952 » za dec 16 2017 10:51 am

Dat had ik al gedaan, ik gebruik versie 2.3.0.1 van de plugin, volgens mij de nieuwste versie.
Nikon Z5, Nikon Coolpix W300
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 3+ black
DJI Mavic Air
Gebruikersavatar
ad1952

Clublid
Berichten: 170


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor imaginary_nl » za dec 16 2017 10:58 am

2.5.0.3 is de laatste versie.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » za dec 16 2017 12:06 pm

[quote="ad1952"]Dat had ik al gedaan[quote]

Bij mij gebeurt het ook incidenteel, soms moet ik deze handeling meer dan 1x uitvoeren.

Ik schakel dan vooraf naar gridview. Na openen zie je dan dat alle ledjes 'op nul staan'. Schakel je daarna over naar develop module dan zouden ze naar hun correcte waarde moeten springen, soms moet ik daarvoor naar de volgende foto gaan, soms springen ze niet allemaal 'in positie' en moet ik de handeling nogmaals uitvoeren.

Gebeurt niet vaak, wel irritant als het gebeurt ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » ma dec 18 2017 3:40 pm

Paulh schreef
Wellicht dat ik iets over het hoofd zie maar is het ook mogelijk om ALT aan een knop toe te kennen om bijvoorbeeld het masker voor verscherpen ook via deze controller te regelen?

Deze vraag bleef bij mij hangen, omdat ik graag andere shortcuts van het toetsenbord via de X-touch zou willen activeren.
Daarom heb ik mogelijkheden na getrokken bij een collega die in zijn vrije tijd veel met midi's en geluidtechniek doet. Hij kwam met de onderstaande oplossingen.
Ik ben er totaal niet in thuis. Hopelijk kan iemand uit het forum er iets mee. Als het bruikbaar blijkt, hoor ik dat graag.

De eerste optie lijkt mij voor ons de meest geschikte. https://www.bome.com/products/mtclassic die van midi naar keyboard aanslagen gaat.

De tweede is volgens hem mooier, maar vrij kostbaar. Deze wordt veel gebruikt in de AV industrie. http://xkeys.com/xkeys/xk4.php
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Paulh » di dec 19 2017 7:06 pm

Nikkormaat schreef:Paulh schreef
Wellicht dat ik iets over het hoofd zie maar is het ook mogelijk om ALT aan een knop toe te kennen om bijvoorbeeld het masker voor verscherpen ook via deze controller te regelen?

Deze vraag bleef bij mij hangen, omdat ik graag andere shortcuts van het toetsenbord via de X-touch zou willen activeren.
Daarom heb ik mogelijkheden na getrokken bij een collega die in zijn vrije tijd veel met midi's en geluidtechniek doet. Hij kwam met de onderstaande oplossingen.
Ik ben er totaal niet in thuis. Hopelijk kan iemand uit het forum er iets mee. Als het bruikbaar blijkt, hoor ik dat graag.

De eerste optie lijkt mij voor ons de meest geschikte. https://www.bome.com/products/mtclassic die van midi naar keyboard aanslagen gaat.

Ik gebruik de ALT toets voornamelijk i.c.m. blacks and whites of het masker voor verscherpen. Nu moet ik steeds hiervoor het toetsenbord ook gebruiken.

Maar ga die tip van je collegá eens uitproberen. Bedankt!
Paulh

Clublid
Berichten: 79


Locatie: Nijmegen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » di dec 19 2017 7:33 pm

Maar je zult dan alsnog je muis moeten gebruiken om de slider 'vast te pakken' want als je de alt indrukt en aan een knop draait op je controller dan krijg je sowieso geen masker te zien...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » wo dec 20 2017 3:35 pm

Daarom begreep ik de vraag ook niet goed. Punt bij masker is dat je de Alt-toets ingedrukt moet houden, muispijl op slider zetten, daarna tegelijkertijd de linker muisknop vasthouden en dan de muis verschuiven of het muiswieltje verdraaien. Met name die laatste combinatie laatste vind ik niet erg gebruiksvriendelijk. Voor gehandicapte computergebruikers zijn er hulpmiddelen die de muisknoppen door middel van externe schakelaars kunnen vervangen. Ik heb er een (Shannon Mitch)van mijn werk geleend en net in Lightroom geprobeerd. Alt-knop met linker wijsvinger ingedrukt houden, muispijl op slider, de externe linker muisknop met linker duim indrukken en het masker verschijnt. Daarna aan het wieltje draaien.
Dit werk makkelijker, maar er hangt een flink prijskaartje aan dit beetje gebruiksgemak. :(
De met # gemerkte producten zijn interfaces en moeten nog voorzien worden van een externe schakelaar, die op de onderstaande website minimaal € 70 kost. :crazy:
Voor wie nu nog interesse heeft. :silent:
https://webshop.rdgkompagne.nl/bedienin ... k-usb.html
https://webshop.rdgkompagne.nl/bedienin ... h-usb.html #
https://webshop.rdgkompagne.nl/bedienin ... r-usb.html #
https://webshop.rdgkompagne.nl/bedienin ... lator.html #
https://webshop.rdgkompagne.nl/bedienin ... click.html #

Er zijn meer leveranciers van deze producten, zoals RTDArnhem (het Dorp) en KMD, maar die hebben geen webshop en zie je geen prijzen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor the_cyberspace » wo dec 20 2017 4:38 pm

djunclesam schreef:Uiteraard even een bijpassende sticker uit de printer laten rollen zodat ik zeker weet dat ik steeds aan de goede draai.

Hoe heb je dit precies gedaan en met welke stickervellen? Ik moet altijd denken en tellen als ik er mee bezig ben en eigenlijk wil ik ook iets van stickers hebben en zat al aan m`n dymo labelprintertje te denken maar dat word nooit netjes natuurlijk en das nogal een gepiel en gepruts denk ik.. Is ook geen high tech label-ding-plakker-machine, gewoon een simpel ding van de baas om ergens een naampje op te kunnen plakken ;)
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Nikkormaat » do dec 21 2017 10:38 am

Ik heb evenmin de mogelijkheid om zo'n fraai label te printen. Voorlopig ben ik nog aan het uitvinden welke opties ik het meest gebruik. Daarom heb ik in Word een tabel gemaakt, die ik in een sjabloon heb versneden. Op het sjabloon noteer ik de gebruikte opties die ik zo nodig kan aanpassen. Te zijner tijd kan ik die dan in definitieve vorm ergens laten printen en lamineren.

Afbeelding
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » do dec 21 2017 11:58 am

the_cyberspace schreef:Hoe heb je dit precies gedaan en met welke stickervellen?


De kleine stickers zijn normale etiket stickers. In excel heb ik een bestand waarin ik de cellen van text en rand heb voorzien, die pas ik steeds aan naar gelang daar noodzaak voor in.

De grote 'sticker' met kleuren is eigenlijk geen sticker maar een normaal A4-tje die met een beetje papierlijm prima blijft zitten.

Ook niet echt high tech dus :wink2:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten