filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Berichtdoor JohanRimmelzwaan » ma sep 26 2016 3:05 pm

Per ongeluk heb ik met mijn D800, 2 mov filmpjes gewist. Filmpjes stonden (staan?) op een CF kaartje. Direct toen ik mijn stommiteit bemerkte het kaartje uit de camera gehaald.
Is er nog hoop de 2 filmpjes op een of andere manier weer terug te toveren? benieuwd naar de reacties. Johan R.
JohanRimmelzwaan

Clublid
Berichten: 22


Locatie: Honselersdijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Berichtdoor jantom » ma sep 26 2016 3:24 pm

jazeker, er zijn diverse programma's die de bestanden weer kunnen "terugtoveren".
Allereerst: zet het kaartje (schuifje) op LOCK. Misschien is dat op CF niet aanwezig :( (Weet dat eigenlijk wel zeker :) )

Nodige software:
Onder andere Rescue Pro kan daarvoor worden gebruikt maar er zijn ook andere (meestal gratis) programma's op internet te vinden.
Als je zo'n programma gaat gebruiken dan de resultaten op een harde schijf zetten (dus niet op het kaartje zelf).
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Berichtdoor ReneG » ma sep 26 2016 5:41 pm

Google op: Recuva

Gratis, werkt goed, al vele bestanden mee gered. Mits je er niet iets nieuws overheen geschreven hebt natuurlijk, zeker bij (grote) videobestanden is de kans daarop groot. Als je de kaart direct na het wissen eruit hebt gehaald is de kans groot dat je ze terughaalt. Heb je nog wat foto's gemaakt dan kan het problematisch worden.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Berichtdoor JohanRimmelzwaan » di sep 27 2016 9:44 am

Jantom en ReneG bedankt voor de snelle reactie, ik ga zo snel mogelijk een poging wagen.
Johan R.
JohanRimmelzwaan

Clublid
Berichten: 22


Locatie: Honselersdijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten