affinity beta versie voor windows

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

affinity beta versie voor windows

Berichtdoor mozes » vr nov 11 2016 10:11 am

* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Vincent » vr nov 11 2016 12:23 pm

Uit interesse. Proberen om gewoon om eens iets nieuwe te proberen of omdat er functionaliteit in zit die we nog niet in andere RAW processoren hebben zitten? Of vanwege de lage prijs wellicht?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor mozes » vr nov 11 2016 2:12 pm

Nieuwsgierig, of het nou net dat ene bied wat ik denk dat ik mis :prost:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor ATOR » vr nov 11 2016 2:24 pm

Ik vraag me af waarmee ze zich willen onderscheiden van Photoshop zelf en PS imitaties als GIMP?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Vincent » vr nov 11 2016 2:37 pm

mozes schreef:Nieuwsgierig, of het nou net dat ene bied wat ik denk dat ik mis


Duidelijk

Mijn vraag vooral ingegeven om het feit dat ik vaker mensen iets zie proberen en dan snel afhaken. Maar, om voor mijzelf te spreken, als je bedenkt hoeveel tijd het heeft gekost om Lightroom ECHT goed te beheersen voor zover ik dat nu doe, dat heeft echt maanden zo niet jaren gekost. Dan valt nieuwe software vrijwel altijd tegen. Zelfs als het wellicht toch 'beter' is :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor evelakes » vr nov 11 2016 3:10 pm

djunclesam schreef:
mozes schreef:Nieuwsgierig, of het nou net dat ene bied wat ik denk dat ik mis


Duidelijk

Mijn vraag vooral ingegeven om het feit dat ik vaker mensen iets zie proberen en dan snel afhaken. Maar, om voor mijzelf te spreken, als je bedenkt hoeveel tijd het heeft gekost om Lightroom ECHT goed te beheersen voor zover ik dat nu doe, dat heeft echt maanden zo niet jaren gekost. Dan valt nieuwe software vrijwel altijd tegen. Zelfs als het wellicht toch 'beter' is :wink:


Dat had ik altijd met Coreldraw/corelphoto daar kon ik precies naar het gewenste eindresultaat werken, nu met photoshop zit ik nog steeds uit te vogelen wat is wat.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor mozes » vr nov 11 2016 6:22 pm

En precies zo is het djunclesam.
Na even geprobeerd te hebben, niets nieuws gezien of gevonden.
Met het Programma op zich is eigenlijk niets mis mee, alles zit erin.
Veel dingen laten je gelijk aan photoshop herinneren, en je baalt gelijk omdat het wat anders werkt.

dat ik het verwijderd heb, is omdat het zo verschrikkelijk traag gaat.
Soms gaat het vlot, en dan ineens traag, maar het gaat dan ook om een beta versie.

potentie heeft het, later nog eens proberen zodra er wat meer updates zijn geweest.
Van de andere kant, zit ik denk ik wel vast in photoshop, want indd die leercurve, ik zie er enorm tegenop om weer helemaal opnieuw te beginnen.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Richard » vr nov 11 2016 7:25 pm

djunclesam schreef:Mijn vraag vooral ingegeven om het feit dat ik vaker mensen iets zie proberen en dan snel afhaken. Maar, om voor mijzelf te spreken, als je bedenkt hoeveel tijd het heeft gekost om Lightroom ECHT goed te beheersen voor zover ik dat nu doe, dat heeft echt maanden zo niet jaren gekost. Dan valt nieuwe software vrijwel altijd tegen. Zelfs als het wellicht toch 'beter' is :wink:

Het zal voor mij beter zijn als het de Behringer X-touch overbodig maakt of er ook mee is te werken. Ja ik ben gehecht aan de draaiknoppen.

Concurrentie is goed - houd Adobe wakker.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3581


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor evelakes » vr nov 11 2016 8:06 pm

het nieuwe Surface studio van Microsoft ziet er wel gelikt uit.

https://www.youtube.com/watch?v=BzMLA8YIgG0
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Vincent » vr nov 11 2016 8:40 pm

richhanz schreef:Het zal voor mij beter zijn als het de Behringer X-touch overbodig maakt of er ook mee is te werken. Ja ik ben gehecht aan de draaiknoppen..


Ze zijn populair ineens want overal uitverkocht :)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Drikus70 » vr nov 18 2016 11:05 pm

Als RAW processor is het niet erg revolutionair. Tenzij je een RAW engine zonder 'Tone curve' toepassing wilt om zoveel mogelijk bewerkingsruimte in de hooglichten en schaduwen van de afbeelding over te houden (flat image).
Of dit programa de meerwaarde biedt tov Gimp kun je natuurlijk over discussiëren maar ik denk dat de gemiddelde gebruiker het er wat gelikter uit vindt zien.
Zijn er functies die Photoshop niet of minder goed kan?
Ja, zoals,
    Live preview voor brushes. Erg prettig om te zien wat de brush gaat doen voordat je 'm gaat gebruiken.
    Live color previews van color fills en gradients/verlopen. Dit mis ik dus bv bij een verloop op een masker layer in photoshop; regelmatig proberen of het verloop goed zit... grrr
    Snel door de bewerkingshistorie scrollen en een document opslaan met bewerkingshistorie.
    8000 undo/redo stappen.
    'Live filter layer' voor bv toepassen van blur zonder eerst te moeten omzetten naar een smart layer zoals in photoshop.
    Diverse filters kunnen worden toegepast met een andere kleurruimte; Curves toepassen in LAB mode op het Lightness kanaal..
    Schalen van een afbeelding op het canvas gaat zonder verlies van kwaliteit. Erg handig bij het maken van een collage zonder dat je je druk hoeft te maken om de kwaliteit van elke fotolaag als je die gaat schalen wat bij photoshop wel het geval is. Ook erg handig bij compositing.
    Als je wilt retoucheren met frequency separation dan kan affinity de voorbereidende lagen in 1 keer aanmaken.
    Alle filters in 16 bit bewerkingsmode.
    In de layer options kun je een layer laten blenden als een instelbare 'luminosity mask'. Dus precies aangeven waar de bewerking op van toepassing is met een curve of verloop (ook wel eens parametrisch masker genoemd).
    FFT filter om bv moire/textuur uit ingescande documenten te reduceren.

Kortom als je goed zoekt, kom je een paar functies tegen die wel eens meerwaarde kunnen bieden.
Daarnaast is 50 euro tov een PS/LR abonnement natuurlijk wel erg aantrekkelijk.
Affinity photo is volop in ontwikkeling en via hun forum kunnen wensen worden ingediend.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Drikus70 » vr dec 09 2016 4:44 pm

Definitieve release is uit nu met introductieprijs van € 39.95.
Ook is er nu een HDR en een focus stacking functie voor de liefhebbers.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Jasper N » zo dec 11 2016 8:20 am

De eertse kennismaking met dit programma bevalt erg goed.
Voor mij is de opbouw logischer, rechtstreeks naar het doel. In Ps is het voor mij nog vaak zoeken.

Ook de tutorials zijn overzichtelijk en goed geordend.
Ik denk dat dit wel een blijvertje is.
Het een en ander van o.a Nikon om snel schilderijen te maken.
Jasper N

Clublid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: affinity beta versie voor windows

Berichtdoor Fera Albi » wo dec 28 2016 5:12 pm

Ik heb dit weekend de macOS versie (1.5.2) binnengehaald.
Heb nog geen tijd gehad om er eens goed aan te rammelen, maar de eerste indruk lijkt aardig compleet. Zeker voor de eenmalige! aanschafprijs van € 39,95 het proberen waard!
De laatste tijd gebruikte ik Aperture het meest, maar die wordt niet meer ondersteund.
Ben benieuwd!
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten