Laptop voor fotobewerking

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor oud0001 » vr jan 20 2017 1:54 pm

@MartinPecheur,
Goed argument. Had ik even moeten nakijken.
oud0001



Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor Tom van Hell » vr jan 20 2017 3:08 pm

JA ik ben een keer zo dom geweest om een 2ehands 3 jaar oude macbook pro te kopen voor 750 Euro. Binnen 3 jaar was die niet meer te upgraden na de OS volgend op Snow Leopard en nog andere Apple software.
Accu ging kapot binnen jaar. Nee laat die armoe maar achterwege. Voor dat geld Heb ik een systeem wat langer mee gaat en voor mij net zo goed werkt als een 2e hands Apple.
Voor degene die hem verkocht idd een afschrijving dat dan wel weer meevalt
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor Vincent » vr jan 20 2017 4:08 pm

Lekker representatief... Ik heb ook ooit een nieuwe Sony Vaio gekocht met een productiefoutje met BSOD's als gevolg.

Geen reden om alle Vaio's nu als rommel te bestempelen...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor Tom van Hell » vr jan 20 2017 4:35 pm

Het gaat me niet om rommel maar wel om het snelle verouderen van software en de ondersteuning die best snel weg is. Verder is die accu geen productiefoutje in 1 apparaat. Een broer van mij kocht tegelijkertijd bij een ander particulier exact dezelfde macbook en ook die had precies dezelfde problemen als ik incl accu. Maar om met Ator te zeggen dat we niet moeten verzanden in os vs os Ik wilde alleen maar aangeven dat een 2e hands macbook mij en mijn broer niet bevallen is omdat je snel een verouderd apparaat hebt waarbij updates na 6 jaar uit de fabriek al gingen ontbreken. Dat geld kan je veel beter besteden aan wat anders.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor Vincent » vr jan 20 2017 6:40 pm

Tom van Hell schreef:Maar om met Ator te zeggen dat we niet moeten verzanden in os vs os


OS vs OS kan juist wel heel interessant zijn. Tenzij TS aangeeft perse naar één bepaald OS te kijken.

Op zich is er niets mis met de windows vs Apple discussie, maar wellicht dat gewoon in een verzameldraadje houden. Maar het nu verzanden in alleen maar; merk X is slecht want ik heb een probleem gehad of merk Y is slecht omdat het veel te duur is voegt helemaal niets toe inderdaad. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor Tom van Hell » vr jan 20 2017 7:09 pm

Dat is het nu juist Als je een nieuwe Apple koopt is er niks mis mee en als je ervan uit gaat dat je dan 2e hands er veel voor terug krijgt dan kan je daarop een keus maken.
Maar ik heb destijds ook gekozen voor 2ehands laptop voor fotobewerking en dat is voor ruim de helft gewoon weggegooid geld geweest. Dus een 2ehands laptop zou ik hoe dan ook niet adviseren zeker niet als die overpriced is.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Laptop voor fotobewerking

Berichtdoor arnold63 » di feb 28 2017 8:14 pm

Ik gebruik een Macbook pro met een i7 2.0 GHz processor en 8 Gb werkgeheugen.
Daar heb ik zelf een Iris Pro 6200 (1,5 Gb) videokaart en een Samsung 850 Pro SSD van 256 Gb ingebouwd.
Is startklaar binnen ca. 14 seconden en LR draait als een zonnetje.
Oh ja, apparaat is van late 2011 en loopt op het laatste IOS.
Gebruikersavatar
arnold63

Clublid
Berichten: 38


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten