Fotobewerking met muis of beter met een...?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Richard » di aug 29 2017 4:35 pm

@Nikkormaat: MIDI-OX geprobeerd?
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Nikkormaat » di aug 29 2017 6:56 pm

ja. Ik heb het net geprobeerd tot het onderwerp dat die dame probeert geluiden te produceren. Dat lukte zonder toetsenbord natuurlijk niet. Door het aanklikken van het icoontje van het kleine blauwe stekkertje kon ik zien dat er wel een verbinding was, want bij het draaien aan de knoppen en indrukken van de toetsen in beide lagen, ongeacht welke, begonnen de led's in het schermpje van Midi-OX bij input- en outputport en nummer 11 in beide lagen te branden. Verder dan dat kom ik niet.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Richard » di aug 29 2017 8:06 pm

Dan denk ik dat de X-TOUCH MINI werkt.

Is er ooit een Logitech camera op de pc aangesloten?: http://www.numark.com/kb/article/1619
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Vincent » di aug 29 2017 8:19 pm

Ja maar jullie draaien het probleem nog steeds om. Als de firewall de poorten niet vrij geeft als je deze afsluit, dan moet je de poorten dus zelf expliciet open zetten. Dan kun je van alles gaan proveren, maar zolang die poorten niet open staan gaat het sowieso niet werken, want de applicatie is daarvan afhankelijk!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Nikkormaat » di aug 29 2017 8:33 pm

Heren het probleem is verholpen. Ik bleek een ver familielid te hebben die computerexpert op een helpdesk van een grote firma is. Via teamviewer heeft hij alles gecontroleerd. Het blijkt dat ik in mijn digibete onnozelheid verondersteld heb dat Lightroom 5 tijdens de upgrade door versie 6 vervangen zou worden en de snelkoppeling op het bureaublad en in de taakbalk aangepast zou worden. Dat bleek niet het geval, waardoor ik telkens opnieuw versie 5 in plaats van 6 startte en de connectie niet plaats vond. Nu start de Midi2LR wel automatisch na het opstarten van Lightroom.
Het is een feest om de schuifjes te zien bewegen zonder dat ik dat met een krampachtige arm hoef te doen. Nu nog op zoek naar de beste verdeling van alle draai en drukknoppen, want er zijn meer functies dan de 16 te selecteren knoppen.
Ik bied hierbij mijn welgemeende excuses aan voor al het breinslopende ongemak dat ik bij jullie veroorzaakt heb. Hartelijk dank voor alle hulp.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Vincent » di aug 29 2017 9:50 pm

Nikkormaat schreef:Heren het probleem is verholpen.


Top :)

Nu nog op zoek naar de beste verdeling van alle draai en drukknoppen, want er zijn meer functies dan de 16 te selecteren knoppen.


Gelukkig kun je onder laag B nog 16 knoppen functies kwijt ;)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Nikkormaat » di aug 29 2017 10:48 pm

Dat van die lagen is mij nog niet duidelijk. Het is mij bij het selecteren van commandoplekken opgevallen dat er na commando van de meest linkse draaiknop 11 een sprong is naar 24 en vervolgens 32 en 40. Dat ziet er onlogisch uit. Op internet kan ik daar ik daarover niets vinden. Weet iemand hoe dit zit?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Richard » wo aug 30 2017 2:58 pm

Geen idee, mij gaat het puur om de toewijzing van de knoppen.

Met programmeren genoeg gekkigheid tegen gekomen om me er verder niet druk over te maken, lees bijvoorbeeld het commentaar van een Linux driver vanaf regel 169: https://github.com/torvalds/linux/blob/ ... declance.c

De laag / layer A en B knoppen werken als volgt:
* de knoppen A en B zelf geven niets door en zijn alleen voor het omschakelen naar laag A of B, de verlichte knop geeft aan welke laag er actief is
* met laag A actief kunnen alle knoppen worden toegewezen aan een functie
* met laag B actief kunnen alle knoppen aan een andere functie worden toe gewezen

Op deze manier zijn er twee X-touch mini's in één X-touch mini
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotobewerking met muis of beter met een...?

Berichtdoor Nikkormaat » wo aug 30 2017 5:17 pm

Dus maximaal 3 x 8 = 24 opties?
Op YouTube heb ik allerlei snelle demonstraties gezien. Er werd niet uitgelegd hoe ze die functies vastlegden, maar ik kreeg de indruk dat het er meer dan 24 waren.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten