Live view

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Live view

Berichtdoor Michel1970 » wo dec 06 2017 9:05 pm

Gezien ik toch echt ruim de dertig ben gepasseerd komen ook bij de kwalen. Bij het maken van foto's komt toch het manko dat het beeldje via de oculair niet echt helder meer blijft. Daarom ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het beeld naar een externe beelddrager over te zetten. Ik ben al aan de slag gegaan met de standaard app WMU en qDslrdashboard. Alleen bij beide app's slaat de automatisch scherpstelling uit en kan alleen via die app's de camera bedient worden.
Graag hoor ik of er nog andere mogelijkheden zijn (vast wel).
Oh ja, ook handig, ik heb een D5500, en sinds twee weken de aanschaf gedaan van een Nikon 55-300 4.5-5.6 G ED VR
Veel foto's wil ik hiermee langs de zijlijn van het voetbalveld maken.
D50 + batt grip
Nikon AF-S DX 18-55 f3.5-5.6 G ED
Tamron AF 18-200 f3.5-6.3 XR
D5500
Nikon AF-S DX 18-105 f3.5-5.6 G ED VR
Nikon AF-S DX 55-300 f4.5-5.6 G ED VR
Nikon SB-600
Michel1970

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view

Berichtdoor gvdnberg » wo dec 06 2017 9:11 pm

Is een optische correctie niet de oplossing? Eventueel met een zoekerlensje op sterkte??
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Live view

Berichtdoor Michel1970 » do dec 07 2017 12:36 pm

Ik had, en heb de hoop dat het nog kan, het idee om iets te realiseren zoals het filmpje ( zie link hieronder ) aangeeft.
https://www.youtube.com/watch?v=pQs9untnOkc
De gehele functionaliteit van de camera maar dan het beeld, wat je normaal gesproken via het kleine glaasje ziet, op de externe monitor.
Er zit een HDMI aansluiting op de D5500, dus zou dit geschikt moeten zijn voor een dergelijke externe monitor.
Is dit iets wat ik wil wat totaal niet te verwezenlijken of ............
Ik blijf hoop houden.
D50 + batt grip
Nikon AF-S DX 18-55 f3.5-5.6 G ED
Tamron AF 18-200 f3.5-6.3 XR
D5500
Nikon AF-S DX 18-105 f3.5-5.6 G ED VR
Nikon AF-S DX 55-300 f4.5-5.6 G ED VR
Nikon SB-600
Michel1970

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten