Nikon View-NX2 en Map functie

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Nikon View-NX2 en Map functie

Berichtdoor gijs sandberg » zo feb 25 2018 1:19 pm

Sinds begin dit jaar wil de show-map functie van VNX2 op mijn PC niet meer werken.
Het koppelen van foto-bestanden en een GPX bestand (Log Matching) werkt nog wel.
Ook wordt de gekoppelde GPS data getoond middels de wereldbol-iconen in de browser.

Nikon meldde me het probleem te kennen, maar niet te willen oplossen.
Overgang naar VNX-versie i is voorlopig geen optie , omdat VNX2 en VNX-i niet samen op één PC mogen staan.

De reden van de fout zit wellicht in de html -en java code in de programma-map ViewNX2\GPSMap
Is er iemand die dat ook ervaart (en wellicht opgelost heeft) ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View-NX2 en Map functie

Berichtdoor gijs sandberg » di apr 10 2018 6:03 pm

Een update.
De software View-NX-I kan (met enig handwerk) wel met VNX-2 op één PC staan, maar dat lost het probleem niet op.
View-NX-i kan wel de functie Log-Matching (toevoegen GPS-data) uitvoeren, maar slaat het resultaat niet ín het NEF bestand op.
Ergo: wat VNX-i aan GPS informatie toevoegt is in andere software ( dan VNX-I en CNX-d ) niet zichtbaar te maken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View-NX2 en Map functie

Berichtdoor henkk » di apr 10 2018 7:09 pm

Dat klopt want VNX-i werkt met een zijspan functie die andere software niet herkent (behalve NX-D). De zijspan zit in een aparte map nksc_param.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View-NX2 en Map functie

Berichtdoor gijs sandberg » di apr 10 2018 7:46 pm

Henk,
Ik had al gelezen over die sidecar (voor de mutaties).
Maar de helpfile voor VNX-I heeft het over GPS data EMBEDDED, dat blijkt dus niet zo te zijn.
De enige manier om door VNX-I gelinkte data in andere software zichtbaar te maken is : vanuit VNX-I exporteren naar JPG. (Dan heeft die JPG wel herkenbare GPS data).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten