Tablet of ander medium

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor MarcoEos70D » wo okt 24 2018 4:41 pm

Ja, thuis, maar niet bij je familie.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor EdvandeZilver » wo okt 24 2018 5:12 pm

En dan blijft nog steeds het gegeven van geknepen verticale foto's.
Of je moet de kijkers een nekaandoenig gunnen.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Skippy » wo okt 24 2018 5:33 pm

MarcoEos70D schreef:Chromecast is niet handig. Het gaat er niet om om thuis foto's te laten zien, maar juist bij familie (elders dus). Dan heb je er niets aan dat je thuis kunt streamen :wink:

Uh, je kan zo'n Chromecast toch gewoon meenemen naar elke TV die een HDMI-aansluiting heeft. Dat is nou juist een van de voordelen van zo'n apparaatje.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11679


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Ronaldnikon » wo okt 24 2018 8:42 pm

Ik heb naar verschillende Ipads gekeken en begrijp dat de IPad Air ii niet meer voorradig is. De Pro's zijn zeer prijzig.
De Airs zijn wel tweede hands verkrijgbaar met 64 gig.

De Ipad (2017) 128 GB is te koop voor een aardige prijs. Deze kan alleen niet aangesloten worden op een toetsenbord maar gezien het aantal gig is deze wel interessant.
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor MarcoEos70D » wo okt 24 2018 8:56 pm

Skippy schreef:
MarcoEos70D schreef:Chromecast is niet handig. Het gaat er niet om om thuis foto's te laten zien, maar juist bij familie (elders dus). Dan heb je er niets aan dat je thuis kunt streamen :wink:

Uh, je kan zo'n Chromecast toch gewoon meenemen naar elke TV die een HDMI-aansluiting heeft. Dat is nou juist een van de voordelen van zo'n apparaatje.

Maar dan moet je ‘m eerst nog installeren en aansluiten op een WiFi-netwerk. Niet 3cht handig als je even foto’s wilt laten zien.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor oud0001 » wo okt 24 2018 9:23 pm

EdvandeZilver schreef:En dan blijft nog steeds het gegeven van geknepen verticale foto's.
Of je moet de kijkers een nekaandoenig gunnen.


Wat bedoel je met geknepen? De foto's in portret stand worden hier in de juiste verhouding weergegeven op de TV.
In die zin wordt er niets geknepen, ze staan zoals bedoeld. Dat zal bij anderen niet anders zijn en is anders wel in te stellen.
Dan zijn ze 45cm hoog. Lijkt me groter dan een tablet scherm dus begrijp ik het knijpen niet. Kun je dat verhelderen?
oud0001



Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor ben42 » do okt 25 2018 8:44 am

Van:
http://www.itpro.co.uk/mobile/28299/how-to-use-chromecast-without-wi-fi

This is because Chromecast now has something called guest mode. This enables Chromecast owners to open the devices to guests, without those users having to be connected to a Wi-Fi network. When an app that is Google Cast-ready is launched on a guest user’s mobile device, this device detects the presence of a special Wi-Fi beacon and shows the Cast icon within the application. When the Cast icon is tapped, casting to a ‘Nearby Device’ will be listed as an available option.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2630


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor EdvandeZilver » do okt 25 2018 11:35 am

Tuihanti schreef:Wat bedoel je met geknepen? De foto's in portret stand worden hier in de juiste verhouding weergegeven op de TV.
In die zin wordt er niets geknepen, .....

Ik bedoel het zelfde als wat jij hier zegt. Geknepen in de zin van in de juiste verhoudingen terugschalen naar passend beeldformaat.
Het gaat mij om het uiteindelijke beeldformaat op je TV. Uitgaande van HD formaat 1920*1080px (16:9) zal een landscape foto mooi beeldvullend worden weergegeven, dat zelfde formaat in portrait stand op je TV zal dan nog slechts 1080*608px beeld leveren.
Met een tablet op schoot welke je kunt kantelen kijkt het naar mijn idee een stuk fijner in telkens hetzelfde beeldformaat.
Andere beeldverhoudingen zullen je beeldscherm anders vullen, maar komt globaal op hetzelfde neer.
Ik gebruik zelf een Samsung S2 9" met 'n extra 128Gb sd-kaartje, kostte ongeveer €350,= en dat bevalt uitstekend.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor oud0001 » do okt 25 2018 1:02 pm

Dank je voor je uitleg.

Hoe groot is het beeld op je tablet en hoe groot is het beeld op de TV?
Ik denk toch dat het beeld op je tablet veel kleiner is en blijft dan op die TV, toch?
Dan lijkt mij de TV juist praktischer. Je beeld is groter en dus beter te zien.
Je kunt het met meerdere mensen tegelijkertijd bekijken. Je hoeft er niets voor aan te schaffen.
Wat is er leuker dan met een paar man voor die TV te zitten en de foto's te bekijken zoals je vroeger naar een diaserie keek? Daarnaast heb je geen gesleep en geen kosten en iedereen heeft wel een TV in de woonkamer staan, uitzonderingen daar gelaten.

Maar goed, dat is ook maar een optie. ;-)
oud0001



Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor ben42 » do okt 25 2018 1:55 pm

En de foto's op een TV zijn indrukwekkender dan de foto's op ene tablet. Zelfs de verticale.

De ChromeCast heb ik zelf zo ingesteld dat als er niets gecast wordt dat een verzameling foto's (als screensaver) wordt getoond. Ik kijk altijd met plezier naar deze 'grote' foto's. Zelfs van afstand zijn grote foto's indrukwekkender dan op een tablet (of zelfs een 23 inch scherm).

Maar goed, dat is ook maar een optie. ;-)

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2630


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Ronaldnikon » do okt 25 2018 3:21 pm

Ik heb toevallig een chromecast en kijk af toe naar Youtube filmpjes. Alleen lukt het mij niet om fotos te casten.
Als ik naar mijn Galerij ga en een foto open dan zie ik nergens "casten" staan.

Als dit werkt is het leuk maar ik zie er toch tegenop om een paar honderd fotos in je telefoon te krijgen.
Naast het feit dat je steeds met je Chrome cast naar je familie moet gaan 8)
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor ben42 » do okt 25 2018 8:02 pm

Bij Android kun je vanuit de Chromecast app je beeld van je apparaat casten. Daarna pas de app gebruiken waarmee je de beelden op de telefoon (of tablet) krijgt, je hele scherm wordt dan gecast.


Tja en dan telkens die hele Chromecast meesjouwen naar de familie, tja het is maar een van de opties.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2630


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Henk » do okt 25 2018 8:52 pm

Tuihanti schreef:Waarom druk je ze niet op een USB stick en stop je die niet in de TV bij de familie? Dat kan toch ook?

Dan heb je wel eerst een pc nodig om de foto's op stick te zetten. In dat geval kan de TS de foto's ook op de pc laten zien...
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1731


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor oud0001 » do okt 25 2018 9:00 pm

En de TS neemt de PC mee naar de familie?
oud0001



Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor MarcoEos70D » do okt 25 2018 9:02 pm

ben42 schreef:De ChromeCast heb ik zelf zo ingesteld dat als er niets gecast wordt dat een verzameling foto's (als screensaver) wordt getoond. Ik kijk altijd met plezier naar deze 'grote' foto's. Zelfs van afstand zijn grote foto's indrukwekkender dan op een tablet (of zelfs een 23 inch scherm).

Dat doe ik ook, mijn Flickr-foto’s komen dan in willekeurige volgorde voorbij. Ideaal.

Overigens kan je ook vanaf je iPad je scherm casten, via de app MomoCast.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten