Ervaring met de Loupedeck+?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor gvdnberg » za mar 23 2019 8:18 am

Felix69 schreef:Ondertussen sinds dinsdag de Loupedeck + in huis en echt het is een enorme aanvulling in de workflow voor het verfijnt afwerken van me raw opnames in Lightroom. In het begin is het eerst wat zoeken hoe alles werk en in welke volgorde alles op het (toetsen)bord staat maar dit had ik vlug in de vingers en de draaiknoppen en toetsen voelen zacht aan. Enkel moet ik nog eens goed kijken hoe de grote draaiknop juist werkt en welke invulling ik nog aan deze kan geven. Het indrukken op die knop voelt niet fijn aan. De mogelijkheden om een eigen functie aan bepaalde knoppen toe te wijzen is ook een pluspunt.
De druktoetsen P1 tot P8 die ingesteld stonden voor meegegeven presets heb ik ingesteld voor eigen gemaakte presets die als basis dienen bij het begin van wat ik meestal doe voor ik een opname verder wil afwerken.
Met de korting van €30.00 op de aankoopprijs ivm Black Friday die mooi meegenomen is ben ik echt tevreden van de Loupedeck +

En Felix,
Ben je nog steeds enthousiast over de Loupedeck+? Werk je er nog steeds mee? Heb je nadelen opgemerkt?
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor jan24 » za mar 23 2019 5:48 pm

Als ik mag reageren, één nadeel. De kabel naar de PC is een vaste kabel. Liever had ik een losse aansluiting op de Loupedeck+ gezien, die de mogelijkheid geeft om een passende kabel qua lengte te gebruiken. Nu werk ik met een verlengkabel. En mocht de kabel defect raken dan kun je die nu niet zelf vervangen.
Verder werk ik er heel prettig mee. Sterker, ik ben nu ook weer andere opties binnen LR tegengekomen die ik voorheen niet gebruikte. Nu wel.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1784


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor Felix69 » ma mar 25 2019 12:00 pm

@gvdnberg, nog altijd tevreden en werkt nu ook in PS al gebruik in dit niet omdat het nogal anders werken is in PS met de Loupedeck+. Enig nadeel is dat het nogal veel plaats inneemt op je desk met een een toetsenbord en bij. Het bewerken, de basis bij een foto doe ik eerst met de muis en de fijne afwerking met de Loupedeck zo dat het wat vlugger. Wat ik niet gebruik is de Control Dial, een grote draaiknop die best wat plaats inneemt en beter zou verdwijnen en plaats maken voor meer knopen met andere functies.
Felix69

Forumlid
Berichten: 43


Locatie: Knokke Heist
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor mozes » ma jul 26 2021 10:04 pm

Sinds vorige week dus ook een loupedeck plus.
En eerlijk gezegt, valt het me mee, maar ook behoorlijk tegen.

In lightroom werkt het goed.
In ACR ook best wel, maar in photoshop, is het steeds maar weer afwachten.
Verder moet je wel geduld hebben, tussen draaien aan een wieltje en zien op het scherm zit teveel vertraging.

En klopt het dat je alleen aanpassingen kan doen op de gehele foto, en niet als je bv een radiaal filter in ACR hebt, zodra je dan aan een wieltje draait springt je radiaal filter, kwast of wat voor tool dan ook, weer weg?
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor jan24 » di jul 27 2021 1:23 pm

Ik kan daar geen zinnig antwoord op geven. Mijn Loupedeck+ vervangen door de CT uitvoering.
Heb je wel de nieuwste software draaien van Loupedeck, versie 4.3.2?
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1784


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor mozes » di jul 27 2021 7:54 pm

Jep alles is geupdated naar de laatste versies, ook photoshop.
Het werkt iets beter nu in photoshop zelf.
Zolang ik maar zorg dat die verbonden blijft.

Ik vermoed dat ik toch beter voor de loupedeck live of de Ct had kunnen gaan.
Maar wilde juist niet weer door al die menus gaaan bladeren.
Vandaar dat de vele draaiknoppen en scroll wieltjes van de loupedeck plus de doorslag gaf.

Mja, van de andere kant, met wat geduld ga ik er uiteindelijk wel uitkomen.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Loupedeck+?

Berichtdoor Ron Stuveling » di jul 27 2021 8:35 pm

Ik gebruik hem alleen bij Lightroom als ik een hoop foto's moet bewerken en hij bevalt prima.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 209


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten