Ipad pro vs Laptop voor Lightroom

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Ipad pro vs Laptop voor Lightroom

Berichtdoor Ronaldnikon » vr jun 21 2019 8:54 am

Ik overweeg om een Ipad pro aan te schaffen. Dit lijkt mij handig ivm het meenemen en het laten zien van mijn fotos.
De Ipad wil ik ook gebruiken met Lr cc. Ik heb op verschillende youtube filmpjes hoe handig dit bewerken gaat, hoewel dit iets anders gaat dan op een gewone laptop

Voor mij is het van belang het gebruikersgemak ten opzichte van het bewaren van de fotos.
Ik wil altijd mijn fotos bewaren op twee verschillende externe schijven, zo werk ik nu.
Moet ik na het verwerken de fotos laden in de cloud en vandaar kiezen naar de externe schijven
of
is het mogelijk om de fotos na bewerking te archiveren op de externe schijven?

Graag hoor ik van jullie
Alvast mijn dank
Laatst gewijzigd door Ronaldnikon op vr jun 21 2019 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ipad pro + Lr en opslag

Berichtdoor reneo57 » vr jun 21 2019 9:41 am

Lijkt mijn allemaal niet zo makkelijk bewerken op een iPad, wel om mee te nemen natuurlijk daar is een ipad heel mooi voor, ik doe bewerken op de Imac met een tablet dat werkt mooi ook is het lekker met een groot scherm te werken.
Maar voor ieder wat wils natuurlijk.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ipad pro + Lr en opslag

Berichtdoor Ronaldnikon » vr jun 21 2019 12:22 pm

Ik ben zojuist geïnformeerd dat sinds de nieuwe update, IOS13 het mogelijk is gemaakt om bestanden te verplaatsen cq te kopiëren naar externe mediums. Dus dat probleem is opgelost.
Nu rest mij nog de vraag wat fijner werken is. Een Ipad Pro of op een Macbook (laptop)

Wie heeft hier ervaring mee?
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ipad pro vs Laptop voor Lightroom

Berichtdoor the_cyberspace » vr jun 21 2019 4:02 pm

iOS13 duurt nog wel even voordat die versie live gaat. De huidige versie is nog in een hele vroege beta/test fase en komt op zijn vroegst pas in September officieel uit.

Persoonlijk zou ik voor een laptop gaan, dan heb je veel meer mogelijkheden en vind ik persoonlijk fijner werken dan een tablet. Maar dat is dus per persoon verschillend.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ipad pro vs Laptop voor Lightroom

Berichtdoor ReneG » vr jun 21 2019 4:08 pm

Bij een keuze tussen tablet of laptop zou ik voor bewerkingen altijd voor de laptop kiezen; zowel qua performance, gebruikersgemak maar vooral vanwege de ergonomie.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten