Experimenteren met ICE

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Experimenteren met ICE

Berichtdoor RVK » vr aug 30 2019 12:17 pm

ICE, het gratis window stitch programma, is oorspronkelijk bedoeld voor ontwikkeling en research door Microsoft zelf. Maar omdat ze het gratis ter beschikking stellen en bij de laatste update wat gebruikers vriendelijk hebben gemaakt is het nu een zeer bruikbaar alternatief als panorama software.

Maar je kunt er behalve panorama's ook andere leuke dingen mee doe, zo kun je al filmend een bewegend iemand volgen en dat dan aan elkaar lassen.
Probleem is hierbij dat het programma dan de steek van het bewegende voorwerp bepaald.
Je kunt ook een batch schieten terwijl je de beweging volgt en dan uit de beelden reeks een aantal beelden kiezen en die dan aan elkaar stitchen.

Je zult wel iets moeten experimenteren maar meestal kun je een goed resultaat verkrijgen
Onderstaand pano is opgenomen met 12 beelden /s (Z 6) en een burst van 24 opnamen.

Afbeelding


Belangrijk is dat het paard nergens in de overlap voorkomt daar anders ICE bang is dat er ghostbeelden ontstaan en daarom som een van de paarden weglaat.

Heb je veel overlap dan kun je die eerst in PS aanpassen door eenvoudig een stuk te croppen, ICE heeft hier geen moeite mee.

Ook is het makkelijker om met bv 2 beelden te beginnen en dan steeds er een extra beeld aan te plakken.

Er zijn nog wel andere mogelijkheden om dit soort beelden te maken bv camera op statief en dan meerdere beelden combineren maar ICE geeft de mogelijkheid om langere beelden reeksen te maken.

Wat opvalt als je de film mogelijkheid gebruikt is dat ICE zeer snel werkt.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Experimenteren met ICE

Berichtdoor gijs sandberg » vr aug 30 2019 12:58 pm

Beste Rob,
re: update ... zeer snel
Welke versie bedoel je ?.
Mijn versie van 2015 is zeer traag met opstarten op mijn Win-systeem.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Experimenteren met ICE

Berichtdoor RVK » vr aug 30 2019 2:50 pm

Bij mij start het normaal op, net zo snel al PSE ,de versie is 2.0.3, Het snelle slaat op de verwerking van pano's dat gaat veel sneller dan bv APP.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Experimenteren met ICE

Berichtdoor gijs sandberg » vr aug 30 2019 4:15 pm

Beste Rob,
Die versie 2.03 had ik al en is van 2015-2016
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten