Lightroom overwegingen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Lightroom overwegingen

Berichtdoor Remco H » vr feb 28 2020 8:39 pm

Als je een voorkeur voelt voor het kopen van software, in plaats van huren (want dat doe je bij Adobe, van kopen is daar geen sprake!), dan is het best interessant om je eens in de concurrentie te verdiepen. Sinds ik overgegaan ben op Windows 10 gebruik ik geen Lightroom meer. ('k Heb Lightroom 6 hier nog liggen. Ik weet niet of zich dat laat installeren onder Windows 10. Microsoft Office 2010 bijvoorbeeld niet.) Ik gebruik nu DxO PhotoLab 3.1 (Elite-versie, en met FilmPack 5 Elite en Viewpoint 3). Mijn indruk tot nu toe is, dat PhotoLab standaard, dus zonder tweaken, net wat scherpere beelden in mooiere kleuren aflevert. Net alsof je foto met een wat duurder objectief gemaakt is, zo komt het over.
(Hier is nog wat meer te lezen: 10 Reasons why You Should Try the New DxO PhotoLab 3)

Een ander alternatief voor Lightroom is Capture One Pro. Daar herinner ik mij dezelfde geluiden over, dat de resultaten er standaard beter uit zien. (Voorbeeld: Matt Granger: Capture One Pro... it's better!) Dat is wel een stuk duurder dan DxO PhotoLab.

Ik kan mij voorstellen dat ON1 RAW misschien ook wel een leuk alternatief is, om nog wat anders te noemen.

Wat Adobe betreft heb ik zoiets van: waarom zou je dat willen?
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten