Sony MRW-E90 aansluiting en DVI-D 18+1 aansluiting

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Sony MRW-E90 aansluiting en DVI-D 18+1 aansluiting

Berichtdoor gvdnberg » vr feb 19 2021 8:48 pm

Voor de XQD kaartjes gebruik ik de Sony MRW-E90 kaartlezer, die via een USB micro B aansluiting aan een USB B 3.0 aansluiting van mijn computer is aangesloten. Dat werkt prima.
Nu ik een nieuwe Macbook Pro heb gekocht en daar alleen USB C compatibele aansluitingen op zitten, probeer ik voor de MRW-E90 een kabeltje van USB micro B naar USB C te gebruiken, maar tot nu toe is mij het niet gelukt dit werkende te krijgen.
Heeft er iemand eenzelfde soort probleem gehad en daar wellicht een oplossing voor??

Mijn oplossing tot nu toe is een kleine adapter die op de USB B aansluiting geschoven wordt en met een USB-C aansluiting in de computer gaat, dus een verloop stekkertjes. Ik zou graag één kabeltje hebben met aan de ene kant de USB micro B aansluiting en aan de andere kant een USB C aansluiting.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op za feb 20 2021 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor fberndsen » vr feb 19 2021 10:55 pm

Misschien eens bij allekabels.nl kijken
Gebruikersavatar
fberndsen

Clublid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor Skippy » vr feb 19 2021 10:59 pm

Ik weet uit ervaring dat deze reader kritisch is qua bekabeling. Ik had deze reader eerst met een verloop aangesloten maar blijkbaar kreeg hierdoor de reader onvoldoende voeding. Als het werkt zou ik simpelweg de kabel met adapter blijven gebruiken.
Skippy

Moderator
Berichten: 11666


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor MartinT » vr feb 19 2021 11:00 pm

Deze dus:
https://www.onlinekabelshop.nl/usb-micr ... gIkAvD_BwE

Ze hebben verschillende types van €8 tot €30.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor justme » vr feb 19 2021 11:48 pm

Gert, er bestaan al enkele topics op internet over deze adapter en de USB adapters die nodig zijn om m aan te sluiten.

Misschien toch een andere lezer aanschaffen:
https://www.amazon.co.uk/Reader-Rockete ... 166&sr=8-5
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor gvdnberg » za feb 20 2021 10:17 am

Bedankt voor jullie bevindingen en commentaren. Ik raak er van overtuigd dat Skippy’s bericht wel eens de realiteit kan zijn. Inmiddels verschillende kabeltjes, die geschikt lijken(!!), geprobeerd. Maar tot nu toe werkt alleen de oorspronkelijke USB micro B naar USB B kabel met daarop een verloopstekkertje van USB B naar USB C.
Ik heb bij verschillende verkopers gezocht en zelfs bij Sony zelf gekeken. Sony zegt NIETS over een andere aansluitmogelijkheid dan via het oorspronkelijk meegeleverde kabeltje. Daarmee lijkt verder zoeken vruchteloos.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor jan » za feb 20 2021 10:38 am

Het enige dat je weet is dat de Sony MRW-E90 een input nodig heeft van 5V-0,9A
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Online
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting

Berichtdoor gvdnberg » za feb 20 2021 1:55 pm

Gek genoeg LIJKT het erop dat aansluiten via de oorspronkelijke kabel op een multi Port dock dat vi USB-C (Thunderbolt 3) is aangesloten wel werkt.
De kaart wordt gezien, het rode lampje brandt, dat ziet er allemaal normal uit.

Dat zou betekenen dat ik nog slechts één probleem heb op te lossen: een werkende verbinding tussen de 18+1 DVI-D aansluiting van mijn scherm (oud Apple Cinema Display, maar nog steeds redelijk voor kantoorwerk) en de USB-C (Thunderbolt 3) aansluiting op mijn laptop. Ook dat lijkt een brug te ver. Zodat ik moet gaan sparen voor een actueler scherm.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting en DVI-D 18+1 aansluiting

Berichtdoor gvdnberg » za feb 20 2021 1:59 pm

Die adapter die Wiebe aanraadt had ik graag gehad, zeker gezien de prijs van de Sony MRW-E90.
Bedankt voor de tip Wiebe!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony MRW-E90 aansluiting en DVI-D 18+1 aansluiting

Berichtdoor gvdnberg » zo feb 21 2021 5:51 pm

Problem solved! Inmiddels van een mede-NCN’ er een ander scherm overgenomen, en dat werkt prima!!
Schitterend scherm! En geen aansluiting problemen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten