Foto's kwijt

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Foto's kwijt

Berichtdoor neenkhoorn » za okt 23 2021 6:24 pm

Beste Nikon forumers,

Ik denk dat vandaag is gebeurd wat je niet wilt igg ben ik tot op heden mijn foto's van mijn afgelopen herfstvakantie kwijt.

Ik heb met knippen en plakken mijn foto's overgezet naar mijn PC. (ik had natuurlijk kopieeëren moeten doen). De foto's waren netjes aan het overschrijven. Nadat dit compleet was kon ik netjes via usb verwijderen mijn geheugenkaartje verwijderen. Ik sluit mijn externe HDD aan en kopieer vervolgens de map. Toen in 1sec klaar. Dat is niet goed, ik kijk in beide mappen. Beide mappen leeg.

Dat was het laatste wat ik dus niet meer zag van een week fotograferen.

Iemand nog tips? XQD kaartje van mijn D500 is nu naar de fotograaf voor om door herstel software te halen. Ik hoop dat dat nog lukt.

Kan ik een knippen en plakken actie nog terug halen? Ik heb wel alles in de map zien staan. Maar nu is dus alles leeg...

Met vriendelijke groet,
Noë Eenkhoorn
neenkhoorn

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor EdvandeZilver » za okt 23 2021 6:38 pm

Mocht je in de tussentijd geen andere kopiëer of knip/plak actie hebben gedaan, of de pc opnieuw opgestart "zou" een en ander nog op je klembord kunnen staan.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor Drikus70 » za okt 23 2021 6:48 pm

Zolang het geheugenkaartje niet geformatteerd is en er geen nieuwe bestanden bij op gezet zijn, zijn de foto's eigenlijk altijd met herstelsoftware terug te halen.
Kortom de kans is groot dat ze teruggehaald kunnen worden en je week fotograferen niet weg is.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor ben42 » za okt 23 2021 8:35 pm

Prullebakken nakijken. (Niet altijd aanwezig op allemedia).

Orginele SD kaartjes met herstel software bekijken. Als het kaartje niet is beschadigd zijn er vele (volgens mij ook nog wat gratis) herstel programma's.
Andere locaties ook met herstel software bekijken.

Ondertussen de media niet gebruiken voor andere doeleinden. Gaat het om b.v. je C schijf, deze zo weinig mogelijk gebruiken en eerst prullebak bekijken, daarna met herstel software.

Ben.

**)
En voor later, altijd pas de gegevens van het SD kaartje afhalen nadat je ze hebt veilig gesteld op ten minste twee media. Het werken met SD-kaartjes die nog veel oude bestanden hebben kan een beetje lastig zijn, maar met een zeer kleine investering koop je dan eventueel extra SD kaartjes.
(Ja is wel wat meer beheer en gedoe).
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor neenkhoorn » za okt 23 2021 9:28 pm

Drikus70 schreef:Zolang het geheugenkaartje niet geformatteerd is en er geen nieuwe bestanden bij op gezet zijn, zijn de foto's eigenlijk altijd met herstelsoftware terug te halen.
Kortom de kans is groot dat ze teruggehaald kunnen worden en je week fotograferen niet weg is.


Bedankt Drikus,

Ik heb mijn fotokaartje bij mijn Fotograaf liggen om te analyseren met herstelstoftware

Noë
neenkhoorn

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor neenkhoorn » zo okt 24 2021 8:04 pm

Het is echt ongelooflijk, maar mijn foto's zijn terug!
Ze waren naar de map C:\downloads gekopieerd, ipv D:\fotos\2021\20211023_herfstvakantie. En hoe dat nu kan geen idee...

Super blij! Maar dit is wel een leerschool voor mij. Maar wel erg bedankt voor alle hulp en suggesties op dit forum!

Eén van de foto's die ik heb gemaakt:
Afbeelding


Groet, Noë
neenkhoorn

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's kwijt

Berichtdoor jan24 » zo okt 24 2021 9:25 pm

Mooi en mooie foto!
Geen idee of je in een specifiek programma werkt, anders even bij instellingen controleren of de juiste downloadmap (nog) is geselecteerd.
C:\downloads doet mij sterk denken aan de standaard instelling, die je bij veel programma's ziet.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1790


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten