Creative Cloud Express

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » zo jan 23 2022 2:57 pm

Ontvang deze email van Adobe bij verlenging van mijn abonnement
wat verandert en nu feitelijk? neem toch aan de Lightroom en Photoshop gewoon in het pakket blijven zitten bij verlenging ?


Wanneer je verlengt, zullen er enkele wijzigingen worden toegepast in de apps die bij je lidmaatschap zijn inbegrepen. Je huidige lidmaatschap omvat de premiumversie van Creative Cloud Express. Bij verlenging wordt je lidmaatschap echter gewijzigd in de startersversie van Creative Cloud Express. Je blijft toegang houden tot de andere apps en services die deel uitmaken van je lidmaatschap. Met de startersversie van Creative Cloud Express kun je nog steeds illustraties, foto's en video's maken en heb je toegang tot honderdduizenden foto's in de gratis Adobe Stock-collectie




Op dit moment heb ik het fotografielidmaatschap (20 GB), € 12,09 /mnd
Cloudopslag: 20 GB
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » di jan 25 2022 9:23 am

niemand ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor schilder » di jan 25 2022 9:59 am

Ik weet niet precies hoe en wat
De eventuele werking maar krijg ook berichten over voorgeprogrammeerd bewerken met bepaalde instellingen
Lucht veranderen enz
Ben er net weer achter hoe het nu werkt wat ik er mee kon
Heb hetzelfde abonnement
Denk dat ik nu toch echt een keer serieus een cursus of zo moet volgen
50% komt van het bewerken lijkt het wel
Met gewoon een foto uit het toestel kom je er niet meer mee weg
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor justme » di jan 25 2022 10:27 am

lijkt op een vergissing,

Creative cloud express is meer een grafische app, en lijkt niet op een bundel of pakket waar Lightroom of photoshop in zit.


op de website wordt nog steeds 'gewoon' geadverteerd met lidmaatschap categorieën voor oa. fotografie, met de bekende bundel met Photoshop en Lightroom :

https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... hotography
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor evdm1959 » di jan 25 2022 12:10 pm

In het Creative Cloud abo zitten verschillende vormen. Kort door de bocht het je het foto abo en het LR abo. Beide zijn er voor 12,09/mnd. Het verschil is of je kiest voor LRclaasi, Photoshop, LRcc en Bridge of dat je kiest voor de cloud georiënteerde vorm met alleen LR CC en Bridge. Het is maar net welke flow je voorkeur heeft en woe intensief je wilt bewerken. Persoonlijk gebruik ik de LRcc versie met Bridge en 1 TB cloudopslagdienst: 12,09/mnd en voor mij voldoende.

Photoshop (en dus in het foto abo) kent sinds kort Neural Filters. Heel verhaal, maar daarmee herkennen LRCl en Photoshop situaties, leert het Neural Filter steeds zelf meer. Daarnaast zijn LR Cl, LR Cc nu uitgerust met een geavanceerde vorm van bewerken.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » di jan 25 2022 8:05 pm

wiebeterpstra schreef:lijkt op een vergissing,

Creative cloud express is meer een grafische app, en lijkt niet op een bundel of pakket waar Lightroom of photoshop in zit.


op de website wordt nog steeds 'gewoon' geadverteerd met lidmaatschap categorieën voor oa. fotografie, met de bekende bundel met Photoshop en Lightroom :

https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... hotography


ja, inderdaad, de tekst van de ontvangen mail schept verwarring, in ieder geval bij mij. Zal wellicht vergissing zijn.
Ik ga er maar vanuit dat alles blijft bij het oude blijft verlenging als ik jullie reacties zo lees

bedankt
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor gvdnberg » wo jan 26 2022 7:23 pm

Volgens mij had je eerst toegang tot meer Adobe programma's dan nu met het Express abonnement. Alleen, omdat je dat niet gebruikte, valt het je niet op wat de wijziging inhoud.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » wo jan 26 2022 9:12 pm

zolang Lightroom Classic en Photoshop maar in het pakket blijven, dan vind ik het best in mijn geval :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor gvdnberg » wo jan 26 2022 10:19 pm

Ik denk dat er veel zo over denken. Ik denk ook dat veel mensen niet wisten tot welke programma's ze allemaal toegang hadden. Vandaar de verwarring.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor justme » wo jan 26 2022 10:31 pm

@peter, maar had je dan dus ook (naast je fotografie cloud abonnement) een abonnement op die Creative Cloud Express?

Want anders is het nogmaals wel een vreemd bericht.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor gvdnberg » do jan 27 2022 8:58 am

Wiebe volgens mij was er eerder een fotografie abonnement met allerlei extra’s naast LR, LRC en PS, terwijl dat abonnement nu Express heet en alleen toegang geeft tot LR, LRC en PS, dus ZONDER de eerdere extra’s.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor justme » do jan 27 2022 12:03 pm

Het is allemaal erg verwarrend, en lijkt meer op rebranding, want Creative cloud express lijkt niet meer dan een voortzetting van adobe Spark.

niet te verwarren met photoshop express overigens, die je bij je fotografie abonnement krijgt.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor gvdnberg » do jan 27 2022 7:19 pm

Mooie truc van Adobe om de Creative Cloud deelnemers de extra’s af te nemen, die tegen betaling alsnog weer kunnen worden gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » do jan 27 2022 7:31 pm

ja, daar lijkt het wel op Gert
nu gebruikte ik die extra's niet..., maar komt niet netjes over als dit zo is
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Creative Cloud Express

Berichtdoor Peter » do jan 27 2022 7:32 pm

wiebeterpstra schreef:@peter, maar had je dan dus ook (naast je fotografie cloud abonnement) een abonnement op die Creative Cloud Express?

Want anders is het nogmaals wel een vreemd bericht.



neen, daar had ik geen abonnement op
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten