Advies Wacom

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Hans Braakhuis » do feb 23 2023 11:57 am

Heb wel eens (paas)eieren gefotografeerd. Nou, al die glimmers en dat met dia's. Veel werk, opgelost met een kleine lichttent. reflex op statief, meerdere lichtbronnen die vanwege de tent vrijwel geen glimmers geven. Kost nieuw wel zo'n 15 euro (zoek bv op Fotostudio fotobox)
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Nikkormaat » do feb 23 2023 12:04 pm

Wanneer de te fotograferen sieraden door een model om een hand of om de hals of aan de oren worden gedragen bieden een lichttent of kamerschermen geen oplossing.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Tony D » do feb 23 2023 2:49 pm

Flitsen met een grote softbox misschien?

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2767


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Nikkormaat » do feb 23 2023 2:59 pm

Ik heb een reflexiescherm gebruikt. Dan blijkt, zoals te verwachten dat elk licht reflecties oplevert die de kleuren en details in de structuur van een steen door meer of mindere hooglichten verdringen
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Willem Focus » do feb 23 2023 8:37 pm

Als mijn Intuos Pro Medium vandaag defect zou gaan, dan bestel ik ook vandaag nog een nieuw exemplaar.
In combinatie met ver genoeg inzoomen op de foto zeer precies te gebruiken en een veel natuurlijkere manier van bewerken dan met de muis.
In mijn optiek is de muis geen concurrent voor de pen en de Wacom tablet.
Bovendien bij problemen er mee een superservice van Wacom zelf. Ook vele jaren na aankoop nog.

Groet……Willem. 😉
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1444


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Nikkormaat » zo feb 26 2023 11:18 pm

Dat klinkt enthousiast. Het lijkt mij dat een Intuos Pro voor mijn gebruik veel onnodige en dure opties heeft.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Nikkormaat » zo mar 19 2023 6:32 pm

Beste Wim, Ben 42, Paul, Josti, Karina en Highlander
Na nog wat vergelijking op de website van Wacom en leveranciers heb ik de knoop doorgehakt.
Het is de Wacom Intuos S geworden en niet de One, omdat de pen van de Intuos als extra over ingebouwde reservepunten en een verwijderhulpmiddel beschikt.
Ik heb net even met het pleistertje in Lightroom geprobeerd glimmertjes en andere plekjes in foto’s van de sieraden van mijn dochter te verwijderen. Wat een weldaad dat ik nu zonder verkrampte rechter arm heel nauwkeurig mijn correcties kan doen. Ik had dit apparaat veen eerder moeten aanschaffen.
Nogmaals reuze dank voor julie advies.
Hartelijke groet Hector
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor evelakes » wo mar 22 2023 5:21 pm

Al eens gekeken naar de VEIKK A15 Pro ook een fijne Tablet als je wat in je budget wilt besparen .
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies Wacom

Berichtdoor Nikkormaat » wo mar 22 2023 7:17 pm

Dank voor de tip, maar zoals je in mijn laatste bericht hebt kunnen lezen, heb ik de Wacom Intuos S inmiddels aangeschaft. Misschien heeft een andere twijfelaar iets aan jouw tip.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten