Color Munki
Onderwerp:
Color Munki
Wie kan mij helpen....Vandaag wilde ik mijn beeldscherm zoals in de regel om de 4 weken kalibreren, helaas mijn beeld scherm werd niet meer herkend door i1Studio. Alle laatste updates doorgevoerd maar helaas, ik werk op de mac book pro 16" uit 2022 met "ventura", iemand een oplossing? Het apparaat is wel uit productie maar tot voor kort geen problemen.
-
- Berichten: 1275
- Locatie: Santa leaudrette
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Onderwerp:
Re: Color Munki
Vraag;
. je onderwerp is “Color Munki” maar in de tekst noem je “i1Studio”. Welke calibrator gebruik je?
Correctie;
heb het even nagekeken en mijn b.g. vraag vervalt.
Je hebt een Color Munki calibrator en die wordt sinds geruime tijd ondersteund door i1Studio software.
Ik heb indertijd zelf ook de i1Studio software voor mijn ColoMunki Photo gedownload om hem te kunnen blijven gebruiken (was het even vergeten!). Had gisteren een soortgelijk probleem d.w.z. de calibratie software herkende mijn ColorMunki Photo niet meer ,maar dat ging over een ander merk software.
Maar toch even in je probleem gedoken.
Op internet vond ik iemand met een soortgelijk probleem en één van de antwoorden op zijn vraag naar een oplossing was:
quote:
I found this article: Calibrite: Learning → Technical FAQs (English) → Device Connection Issues 3.
link: https://calibrite.com/us/learning-centr ... on-issues/
Their suggestions are:
(Re-) Install the XRD device drivers
There is a known problem with some computers and USB 3.0 ports. The hardware device is USB 2.0 and there seems to be a problem connecting it to a USB 3.0 port on some computers.
They suggest using a powered USB 2.0 hub as a workaround. Alternatively try using a USB port on your monitor.
unquote
Ik zou even op de bovengenoemde site van Calibrite kijken voor het hele verhaal.
hoop dat je hier mee verder kunt.
martin
. je onderwerp is “Color Munki” maar in de tekst noem je “i1Studio”. Welke calibrator gebruik je?
Correctie;
heb het even nagekeken en mijn b.g. vraag vervalt.
Je hebt een Color Munki calibrator en die wordt sinds geruime tijd ondersteund door i1Studio software.
Ik heb indertijd zelf ook de i1Studio software voor mijn ColoMunki Photo gedownload om hem te kunnen blijven gebruiken (was het even vergeten!). Had gisteren een soortgelijk probleem d.w.z. de calibratie software herkende mijn ColorMunki Photo niet meer ,maar dat ging over een ander merk software.
Maar toch even in je probleem gedoken.
Op internet vond ik iemand met een soortgelijk probleem en één van de antwoorden op zijn vraag naar een oplossing was:
quote:
I found this article: Calibrite: Learning → Technical FAQs (English) → Device Connection Issues 3.
link: https://calibrite.com/us/learning-centr ... on-issues/
Their suggestions are:
(Re-) Install the XRD device drivers
There is a known problem with some computers and USB 3.0 ports. The hardware device is USB 2.0 and there seems to be a problem connecting it to a USB 3.0 port on some computers.
They suggest using a powered USB 2.0 hub as a workaround. Alternatively try using a USB port on your monitor.
unquote
Ik zou even op de bovengenoemde site van Calibrite kijken voor het hele verhaal.
hoop dat je hier mee verder kunt.
martin
Laatst gewijzigd door MartinT op za mei 06 2023 8:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1275
- Locatie: Santa leaudrette
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Onderwerp:
Re: Color Munki
je was sneller dan ik. zat nog even op het probleem te kauwen.
zie bovenstaande reactie
zie bovenstaande reactie
Onderwerp:
Re: Color Munki
misschien nog een tip.
Ik heb, net als jij, vóór het calibreren eerst de laatste software update doorgevoerd, en dat bleek het probleem te zijn. De nieuwste versie van de software herkende de ColorMunki niet meer. Apparaat werd niet meer ondersteund.
Ben toen teruggegaan naar de voorlaatste versie en….problem solved
Ik denk niet dat het iets aan de waarde van de calibratie afdoet, de nieuwere versie ondersteunt waarschijnlijk nieuwere producten, maar de calibratie op zich is nog steeds hetzelfde..
Misschien iets om te proberen?
Martin
Ik heb, net als jij, vóór het calibreren eerst de laatste software update doorgevoerd, en dat bleek het probleem te zijn. De nieuwste versie van de software herkende de ColorMunki niet meer. Apparaat werd niet meer ondersteund.
Ben toen teruggegaan naar de voorlaatste versie en….problem solved
Ik denk niet dat het iets aan de waarde van de calibratie afdoet, de nieuwere versie ondersteunt waarschijnlijk nieuwere producten, maar de calibratie op zich is nog steeds hetzelfde..
Misschien iets om te proberen?
Martin
Laatst gewijzigd door MartinT op zo mei 07 2023 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1275
- Locatie: Santa leaudrette
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Onderwerp:
Re: Color Munki
MartinT schreef:Vraag;
. je onderwerp is “Color Munki” maar in de tekst noem je “i1Studio”. Welke calibrator gebruik je?
Correctie;
heb het even nagekeken en mijn b.g. vraag vervalt.
Je hebt een Color Munki calibrator en die wordt sinds geruime tijd ondersteund door i1Studio software.
Ik heb indertijd zelf ook de i1Studio software voor mijn ColoMunki Photo gedownload om hem te kunnen blijven gebruiken (was het even vergeten!). Had gisteren een soortgelijk probleem d.w.z. de calibratie software herkende mijn ColorMunki Photo niet meer ,maar dat ging over een ander merk software.
Maar toch even in je probleem gedoken.
Op internet vond ik iemand met een soortgelijk probleem en één van de antwoorden op zijn vraag naar een oplossing was:
quote:
I found this article: Calibrite: Learning → Technical FAQs (English) → Device Connection Issues 3.
link: https://calibrite.com/us/learning-centr ... on-issues/
Their suggestions are:
(Re-) Install the XRD device drivers
There is a known problem with some computers and USB 3.0 ports. The hardware device is USB 2.0 and there seems to be a problem connecting it to a USB 3.0 port on some computers.
They suggest using a powered USB 2.0 hub as a workaround. Alternatively try using a USB port on your monitor.
unquote
Ik zou even op de bovengenoemde site van Calibrite kijken voor het hele verhaal.
hoop dat je hier mee verder kunt.
martin
Dank je wel Martin, het werkt weer super bedankt.
-
- Berichten: 1275
- Locatie: Santa leaudrette
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Terug naar “Computer hardware en software algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten