De concurrentie slaapt niet...

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor emdeklerk » wo aug 26 2009 11:39 pm

Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor Pancarans » wo aug 26 2009 11:46 pm

Zou Harry deze gaan kopen??
Maar effe zonder dollen, ik denk dat dit geen concurentie voor Nikon is, daar is de prijs absoluut niet naar.

Verder wel een rete interessante camera.

Gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor emdeklerk » do aug 27 2009 12:04 am

Geen concurrentie? We zullen zien...
Het is nog niet zo heel lang geleden dat DX door velen als de norm voor digitaal werd gezien.

Uiteindelijk gaat het toch om het beeldformaat. Het aantal pixels is minder belangrijk, wel het aantal pixels per mm2.

En goed te zien dat Kodak op de weg terug is voor wat betreft sensors. Zou ook wel weer iets voor Nikon kunnen zijn. Heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat Nikon zo afhankelijk is van Sony - hoewel ik niet uitsluit dat Nikon zelf nog met sensors komt die iedere concurrentie aankunnen.

Enne... beetje back to basics: (nog) geen zoom in zicht...

E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor Patrick » do aug 27 2009 2:04 am

Ik zie er geen concurrentie in; dit is toch een hele andere markt dan waar Nikon zich in begeeft? Voor de prijs van een tweetal objectieven kan je een volledige set van een D3x en een hele serie topobjectieven kopen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26863


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor Melliw » do aug 27 2009 5:29 pm

Dit is eerder concurrentie voor de Hasselblad, Phaseone, Leaf enz.
De prijs van de D3X en deze S2 liggen niet in dezelfde categorie. Evenals de specificaties. Let eens op het sensorformaat.
Maar ik droom er wel van.... :wink2:

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Gebruikersavatar
Melliw

Clublid
Berichten: 2346


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor ArendV » do aug 27 2009 8:36 pm

Met deze specificaties is het voor mij een onduidelijk gepositioneerd product.
Met één autofocussensor, maximale sluitertijd van 1/500s, 1,5 fps en maximale ISO van 1250 zal het voor vele professionele toepassingen tekort schieten t.o.v. de concurrentie en voor het studiowerk lijkt het vlees noch vis (een viewfinder coverage van 96% valt zwaar tegen in dit segment).
Daarnaast is het een compleet nieuw systeem zonder compatibiliteit met andere Leica's.

emdeklerk schreef:Uiteindelijk gaat het toch om het beeldformaat. Het aantal pixels is minder belangrijk, wel het aantal pixels per mm2.

Die snap ik niet, maar als dat de maatstaf is: de Leica S heeft 2,78 MP/cm2 tegenover de D3/D700 met 1,40 MP/cm2. De D3x staat bijna gelijk met 2.85 MP/cm2

Uiteindelijk zal deze camera in beeldkwaliteit moeten overtuigen en die zal flink veel beter moeten zijn dan van een D3(x) om te overtuigen met dit prijskaartje.

Ik hoop echt dat Leica slaagt met deze S, maar heb mijn sterke twijfels.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor Pancarans » vr aug 28 2009 12:16 am

Ik heb mij ooit laten vertellen dat de toekomst ligt in een beeldverhouding 16:9, zoals Panasonic dat heeft. Deze camera heeft een verhouding van 3:2. Diegene die mij dat vertelde is een docent van een cursus die ik gevolgd heb en hij schiet met Nikon, Hasselblad en een Panasonic Lumix.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor evertfoto » vr aug 28 2009 9:07 pm

Ben er (bijna) van overtuigd dat deze Leica geen concurrenten heeft. :mryellow:
evertfoto



Onderwerp:

Re: De concurrentie slaapt niet...

Berichtdoor Remco H » vr sep 11 2009 4:54 pm

Dat is een leuk ding, die Leica S2!
Maar het is geen ding voor mij. Daarvoor vind ik hem veel te duur. Zelfs een Nikon D3x is hierbij nog een koopje!
En kijk eens naar die objectieven! Voor een heel gewoon Leica-objectief heb je bij Nikon al een lichtsterke tele.
Ik vind mijn hobby eigenlijk al wel duur genoeg!

Dat de concurrentie niet stil zit, spreekt haast vanzelf. Zo las ik afgelopen week over de Canon EOS 7D, die op 1 september aangekondigd is.
Ik lees over een heel onderzoek:
Canon is dan ook niet over een nacht ijs gegaan bij de ontwikkeling van de EOS 7D. De missie was vooral bedoeld om de fotograaf een nieuwe fotobeleving te laten ervaren en daarvoor startte Canon een omvangrijk onderzoeksproject. Wereldwijd namen meer dan 5000 fotografen deel, amateur en professioneel, door informatie te leveren over hoe hun ideale camera eruit zou moeten zien.

(Bron: Let's go digital: Canon EOS 7D preview)

Dat klinkt als een grondige aanpak!
Dus nu de echte concurrent van de Nikon D300s? Ik beschouwde de EOS 40D/50D altijd in die positie, maar de prijs daarvan was altijd wel opvallend lager. De EOS 7D komt er meer mee overeen.

En de EOS 7D heeft weer méér pixels dan de EOS 50D, die er ook al genoeg had om bij hoge gevoeligheden moeilijkheden te krijgen.
Bij de compactcamera's heeft de wal het schip blijkbaar inmiddels gekeerd, want de Canon Powershot G11 heeft minder resolutie dan zijn voorganger, de G10. Maar bij de spiegelreflexcamera's zijn ze nog niet zo ver. Bij Canon kijken ze nog vrolijk vooruit, als ik dat zo lees:
Volgens Jip Barth van Canon Nederland zit er in de cmos-techniek veel meer rek dan in de ccd’s die in de compacts gebruikt worden.

(Bron: Digifoto Pro: Preview: Canon EOS 7D)

En die rek moet je natuurlijk volledig benutten. Zolang de boel nog niet gebarsten is, weet je nog niet waar het barstpunt ligt, nietwaar? :lol: :?
Ik ben toch wel blij dat ik een Nikongebruiker ben, als ik dit lees. Je houdt toch je hart vast bij dit soort berichten! :oohh:
Als Canongebruiker zou ik kiezen voor de EOS 40D, als het een APS-C camera zou moeten zijn. Een camera met een normale resolutie, en geen moeilijkheden als minder prestaties bij hoge gevoeligheden, en mindere scherpte op pixelniveau, zoals uit een test van de EOS 50D blijkt.
Remco H




Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten