Nostalgie gevonden

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Nostalgie gevonden

Berichtdoor sjansse » ma okt 26 2009 8:02 pm

Ik kwam op de zolder laatst nog een nostalgische camera tegen. Een Voigtländer Vito CL.
Hier onder wat foto's
Afbeelding
Foto 1
Afbeelding
Foto 2
Afbeelding
Foto 3
Afbeelding
Foto 4 :: Hier zat-ie in.
sjansse



Onderwerp:

Re: Nostalgie gevonden

Berichtdoor sjansse » do okt 29 2009 12:42 am

50 keer gezien en geen reactie.
Overbodig bericht dus??
sjansse



Onderwerp:

Re: Nostalgie gevonden

Berichtdoor Patrick » do okt 29 2009 12:54 am

sjansse schreef:50 keer gezien en geen reactie.
Overbodig bericht dus??

Natuurlijk niet. Maar je kan reacties nu eenmaal niet afdwingen. Soms heb je dit soort draadjes die ineens iets opwekken bij bepaalde mensen. Dat is hierbij blijkbaar niet gebeurd.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik erbij moet zeggen. Ik ken de camera niet, en heb niets met dit soort oud spul...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nostalgie gevonden

Berichtdoor sjansse » do okt 29 2009 11:32 am

Je hebt helemaal gelijk, actie is reactie, maar nu eenmaal niet altijd. :D
sjansse



Onderwerp:

Re: Nostalgie gevonden

Berichtdoor JacTrum » zo dec 20 2009 12:16 am

Sjansse, ik heb een kast vol van dat soort camera's. Om precies te zijn een vitrinekast. Ik vind het hartstikke leuk, omdat ik met dit soort camera's groot ben geworden. Na een aftands boxje van Gevaert was de Voigtlander Vitoret (een iets goedkoper model dan deze) mijn eerste camera. Ik ben in de zestiger jaren ook in de Voigtlanderfabriek in Braunschweig geweest. Voigtlander heeft prachtige camera's gemaakt! Ik heb in mijn vitrine ook een Voigtlander Bessamatic reflexcamera staan, met een 36-82 mm zoomlens! Die zal ook een jaar of vijftig/ zestig oud zijn.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nostalgie gevonden

Berichtdoor peturbo » zo dec 20 2009 9:31 am

Ik ken nog iemand die helemaal weg is van oude camera's, heeft er al massa's verzameld, voorzover ik weet maakt hem het merk niet uit, als het maar nostalgie is.
Foto twee en drie geven overigens mooi weer de diafragma en sluitertijd standen, prachtig.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten