Ik ben vreemd gegaan!

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor George Fennes » ma jul 08 2013 11:41 am

Eigenlijk maakt het niets uit waar je je foto's mee schiet.
Als je maar mooie plaatjes maakt.
Ik heb zelf Nikon en voor de compact een x20.
Over beide ben ik zeer tevreden.
Het gaat erom dat je plezier beleeft aan je hobby.
Dat gaat voor mij nu weer zeker lukken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor Gideon » wo jul 10 2013 10:58 am

bjornc schreef:Ik geef TS groot gelijk.

Persoonlijk denk ik dat een EOS M ook meer potentieel heeft dan de Nikon 1.


Nou daar ben ik het niet mee eens, de EOS M is een hele andere camera dan de Nikon 1. Daarbij is de N1 vele malen sneller in alle opzichten, de sensor wordt echt overal afgekraakt. Ok, de ISO prestaties zijn boven de ISO 3200 om te huilen. Maar verder komen er best mooie platen uit. Ook zijn de platen niet helemaal ruisvrij, maar dat heeft ook zo z'n charmes. We waren vroeger toch ook allemaal zo gek op de filmrollen?

Als ik een Canon gebruiker zou zijn, waarom zou ik in hemelsnaam een EOS M kopen? Als ik een andere camera pak, verwacht ik ook andere platen. Tenminste, ik vind het leuk om eens met totaal iets anders te schieten. De EOS M sensor is gewoon de sensor die je in alle consumer Canon's ziet zitten. Voor een Canon gebruiker zie ik geen toegevoegde waarde. Oja, nu krijg ik vast de opmerking: "Maar Canon gebruikers kunnen toch hun eigen Canon lenzen erop plaatsen??" Dat klopt, maar waarom zou je dan je DSLR niet gewoon pakken ivm formaat en gewichtsverdeling?

Ik heb niks met Canon, maar haat het ook niet ofzo. Zelf heb ik een Nikon 1 in de tas zitten en zie hier mooiere platen uit komen dan wat sommige mensen met hun 2000 euro dure DSLR bereiken. In amerika is de EOS M 299 dollar en als hij in NL ook zo goedkoop wordt, komt er ook eentje in mijn tas te zitten icm de 22mm lens. Het is een prima camera, maar niet te vergelijken met de N1. Trekt een heel ander publiek aan en heeft hele andere specs

Aan de TS: Je kunt een D7000 niet vergelijken met een D5200. Je kunt de D7100 wel vergelijken met de D5200. Canon doet toch precies hetzelfde? Zij bieden een 100D aan voor 699 euro. Volgens mij kun je daar ook een 650D voor kopen?
Gideon

Forumlid
Berichten: 399



Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor Willem1952 » wo jul 10 2013 11:04 am

Gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar veel plezier van mag hebben
Willem1952

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor George Fennes » wo jul 10 2013 11:58 am

jvdme schreef:Mensen, wiens ego vergroeit met een merk, vreemd.
Mijn eerste serieuze SLR was een Canon AE1, pracht kamera, oa. ook een F1n gehad, erg mooi. Een Nikon FM-body voor f 900,- of FE voor 1100,- vond ik wat al te bont.

Maar toen AF kwam en alle FD-lenzen niet meer te gebruiken waren op de nieuwe kamera's zag ik mijn kans schoon en kocht een F801s. Met de oude 35 mm F2,8 AI heb ik de mooiste foto's gemaakt. Ik heb de lens nog steeds, doet het niet goed op digitaal.

Canon houdt Nikon scherp, daar moet iedereen hier blij mee zijn :) John.

Dit is zo'n beetje mijn geschiedenis en motivatie voor Nikon :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor Jur » wo jul 10 2013 8:11 pm

jvdme schreef:Mijn eerste serieuze SLR was een Canon AE1, pracht kamera, oa. ook een F1n gehad, erg mooi. Een Nikon FM-body voor f 900,- of FE voor 1100,- vond ik wat al te bont.


Een Nikon FM (Body chroom) kostte bij introductie in 1977 "slechts" f 599,- en de zwarte enkele tientjes meer. Ik heb mijn eerste zwarte FM in dat jaar voor die prijs gekocht.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor jvdme » wo jul 10 2013 8:59 pm

Jur:
Oef, is lang geleden, ik praat over 1981.
Zou een FM met 1,8/50 toen f 900,- hebben gekost?
jvdme

Forumlid
Berichten: 447



Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor Jos » wo sep 18 2013 8:54 pm

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de Nikon camera die je al had. Of heb je het haar nog niet verteld? :wink: Hebben de bodies elkaar al eens gezien...? Oei oei.. :mrgreen:
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor Marwo » wo sep 18 2013 10:45 pm

jvdme schreef:Jur:
Oef, is lang geleden, ik praat over 1981.
Zou een FM met 1,8/50 toen f 900,- hebben gekost?


Goh, toen had ik nog een Practica MTL3... Daarna ben ik vreemd gegaan, maar dat voelt nu vertrouwd aan.. ;)
in mijn DoKa zie ik niets...
Gebruikersavatar
Marwo

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Zuid-Beijerland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ik ben vreemd gegaan!

Berichtdoor PanzerFaustNL » do sep 19 2013 2:32 am

Ik heb er ook aan gedacht om een EOS M te kopen, maar het feit dat je er geen EVF voor kunt kopen, heeft mij altijd tegen gehouden. De Nikon 1 serie trekt mij niet, hoe goed ze ook zijn.

Nee, als ik nu een Canon zou kopen, dan zou het de 70D zijn, ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van die camera. En als het schip ooit binnenloopt, een Leica M Monochrom.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten