vermogen studioflitsers

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

vermogen studioflitsers

Berichtdoor Reik » vr mei 16 2014 10:16 pm

Hoi,

Ik ben bezig met mijn -mobiele- studio steeds verder uit te breiden. ik heb 2x Linkstar 400w flitser. Voor de achtergrondverlichting gebruikte ik tot nu toe mijn reportageflitsers, maar daar wil ik eigenlijk van af. Het vreet batterijen en de lichtopbrengst is niet altijd toereikend.

Nu zoek ik dus (2) flitsers erbij waarmee ik de achtergrond kan verlichten en ben wat aan het kijken naar vermogen. Ik neem aan dat ik geen 400w erbij hoef te hebben omdat de flitser in principe dichtbij het doek staan. Kan iemand mij advies geven hierover. Ik zie wel setjes van 200 / 250 of 300 w staan. Maar welk vermogen is voldoende (in combi met de 2 van 400w)

Graag reacties..

Erik
Reik

Forumlid
Berichten: 3



Onderwerp:

Re: vermogen studioflitsers

Berichtdoor ATOR » vr mei 16 2014 11:58 pm

Je kunt het makkelijk testen met je 400Ws flitsers, als je genoeg hebt aan de helft van hun vermogen is dus 200Ws genoeg.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vermogen studioflitsers

Berichtdoor Remco v/d Sanden » za mei 17 2014 1:24 am

Op welke ISO schiet je? Als je op ISO 100 schiet zou ik gewoon op 400 of 800 gaan zitten. Alle moderne camera's kunnen dit zonder problemen aan en het scheelt je een enorm vermogen aan licht en stroom.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten