infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor WernerH » zo mei 18 2014 8:01 am

Misschien een te "huis tuin en keuken" idee. Een lege frisdrankfles met in de dop een gaatje waar je het ifuus doorheen haalt (afdichten met wat kit oid) de bodem eraf zagen/snijden en op zijn kop neerhangen door twee gaatjes tegenover elkaar te maken waar je een touwtje doorheen kan doen??
Met vriendelijke groet, Werner

D7100 / 18-105 / 55-300 / 35 1.8 / Lowepro Apex 140 AW / Velbon Sherpa 450R / ?

Flickr
Gebruikersavatar
WernerH

Forumlid
Berichten: 102


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor gvdnberg » zo mei 18 2014 9:02 am

Lijkt mij prima haalbaar!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Jester » zo mei 18 2014 11:36 am

WernerH schreef:Misschien een te "huis tuin en keuken" idee. Een lege frisdrankfles met in de dop een gaatje waar je het ifuus doorheen haalt (afdichten met wat kit oid) de bodem eraf zagen/snijden en op zijn kop neerhangen door twee gaatjes tegenover elkaar te maken waar je een touwtje doorheen kan doen??


Lachen, ik dacht exact hetzelfde en zag toen op pagina 2 jouw reactie...

Zelf heb ik voor druppelfotografie een klein trechtertje gebruikt, met onderin een stukje keukenpapier dat het te grote gaatje deels afdichtte. Gevulde frisdankfles en schenken en klikken maar.

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor gvdnberg » zo mei 18 2014 11:51 am

Je kunt ook een glazen trechtertje bij een glasblazerij uit laten trekken tot een capillairtje voor hele kleine druppeltjes
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Nikkormaat » vr nov 07 2014 8:30 pm

Je zou kunnen proberen een adres te vinden via de onderstaande koppeling van een groothandel in medische artikelen.
Infuus voor o.a. fysiologische zoutoplossing heeft een geïntegreerd klemmetje waarmee je heel nauwkeurig de doorstroom kunt regelen. Dat is bij een urinezak niet mogelijk want die doorstroom moet zo makkelijk mogelijk blijven.

http://www.scholten-medisch.nl/producte ... oeistoffen

Succes Groet Nikkormaat
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Frank Roelofs » vr nov 07 2014 10:26 pm

Eigenlijk heb je alleen de slang nodig met zo'n regelwieltje. Die zitten ook op slangen voor sondevoeding. En mogen maar enkele keren gebruikt worden. Die ik hebt komt (samen met een lege fles) van een instelling voor gehandicapten waar ik ooit werkte.
Wellicht ken je iemand in je omgeving die er werkt en zo'n gebruikte slang plus fles voor je kan regelen.
En anders bij een apotheek vragen. Deze slangen hebben niets met infuus of zo te maken en waarschijnlijk makkelijker te krijgen.

Succes

Ps waar woon je, mag die van mij wel lenen.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Tony D » za nov 08 2014 3:00 pm

Volgens mij kun je zo'n slang met een kraantje erop ook in een aquariumwinkel kopen. Worden gebruikt om luchtpompen mee te regelen.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Online
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2744


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Gerard1950 » za nov 08 2014 3:16 pm

Weliswaar regent het bijna nooit.
Bron: http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/

Maar als het dan een keer regent, druppels alom!
Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon; ik kan maar niet kiezen.
Gerard1950

Forumlid
Berichten: 153


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Nikkormaat » ma nov 10 2014 4:17 pm

Hallo Gijs
Ben je al voorzien? Ik heb op mijn werk een balletje voor je opgegooid. Eind deze week krijg ik waarschijnlijk enkele zakjes die gebruikt zijn voor een fysiologische zout spoelvloeistof. Voor het nauwkeurig bepalen van de doorstroomsnelheid zullen er waarschijnlijk ook van die kleine schuifjes bij zitten. Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik kom de 22e naar de clubdag in Hillegom. Ga jij daar ook naar toe, dan kan ik ze voor je meenemen
Groet Nikkormaat
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Léon Obers » ma nov 10 2014 4:31 pm

Nikkormaat schreef:Hallo Gijs
Ben je al voorzien?

Het lijkt me van wel. De start van deze draad dateert van afgelopen mei, ongeveer een half jaartje geleden. Ik verwacht niet dat iemand zo lang op een oplossing wacht :lol: :wink:
Maar om een of andere reden heeft @Nikkormaat deze draad enkele dagen terug weer opgerakeld, en gaat men vrolijk weer verder. :mryellow:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Nikkormaat » ma nov 10 2014 4:40 pm

Hallo Leon
Wat een nare toon gebruik je. Ik ben nieuw bij de club en had nog niet opgemerkt dat het laatste bericht niet bovenaan maar onderaan de lijst staat. Vandaar het onbedoelde oprakelen.
Mochten er toch nog mensen interesse hebben, dan heb ik eind deze week enkele zakjes.
Groet Nikkormaat
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Léon Obers » ma nov 10 2014 4:46 pm

Sorry, het is niet naar bedoeld hoor. Gewoon een grappige constatering. Als je daar niet eens tegen kunt, nou ja, zielig voor je dan.
Ieder mens loopt wel eens tegen een onschuldig grappige situatie op. Geen reden om je daar over op te winden. Nieuw op een forum of niet.
Ben blij dat je nog diverse volgelingen hebt gekregen op je reactie die erin mee gaan. Lach er gewoon om, lijkt me beter. :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor PeterGD » do nov 27 2014 6:08 pm

Hi
Nikkormaat schreef:Mochten er toch nog mensen interesse hebben, dan heb ik eind deze week enkele zakjes.


Als je nog infuuszakjes over hebt, ik hou me aanbevolen.

Greetz, Peter
This message was sent from my iMac.

Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Gebruikersavatar
PeterGD

Forumlid
Berichten: 300


Locatie: Oosterhout (NB)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor Nikkormaat » do nov 27 2014 9:50 pm

Beste Peter
Wat jammer dat je er nu pas om vraagt. In Hillegom had ik een setje bij mij. Aan de glastafel heb ik gevraagd of men wist of er nog interesse voor was. Dit was niet bekend. Wel werd gezegd dat er een apotheker in ons midden is die aan dergelijke spullen kan komen. Ik weet de naam niet, maar kreeg de indruk dat die persoon in het bestuur van de club zat. Dus misschien heeft het zin om het bestuur te benaderen. Ik heb het setje inmiddels weer op mijn werk ingeleverd.
Groet Nikkormaat
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: infuuszak waar te koop voor druppelfotografie

Berichtdoor PeterGD » vr nov 28 2014 6:23 pm

Hi,

geen probleem, ik ben met een aantal oplossingen aan het experimenteren.

Greetz, Peter
This message was sent from my iMac.

Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Gebruikersavatar
PeterGD

Forumlid
Berichten: 300


Locatie: Oosterhout (NB)
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten