Vloeken in de kerk Samsung NX30

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor JanJacob » ma jun 30 2014 1:43 pm

Waar ik nog aan dacht, André... Vind je de Panasonic FZ1000 niet interessant? Natuurlijk kan die 1 inch sensor niet helemaal op tegen een M43 sensor, maar wat een gemak, 25-400mm bij de hand. Bijkomend voordeel... Je kunt er geen objectieven bijkopen, dus de neiging tot uitbreiden is dan gelijk onderschept.
JanJacob

Forumlid
Berichten: 699


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor André » ma jun 30 2014 1:49 pm

Nee, dat gaat hem echt niet worden. Ik ben er voor 95% uit, het gaat (mits hij ergonomisch ook bevalt) de XT-1 van Fuji worden met de kitlens (18-55) en de tele 50-230. Liever zou ik de betere 55-200 nemen, maar die heeft wonderlijk genoeg geen beeldstabilisatie en dat moet er voor mij echt op zitten. Misschien ook gelijk een prime erbij, welke is nog even de vraagt (ook budget is belangrijk in deze). Ik ruil mijn 24-120 die ik nog heb liggen. Cameratools bied mij een keurige prijs. Ik ga straks of woensdag middag naar Apeldoorn.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor Léon Obers » ma jun 30 2014 2:28 pm

Ik weet niet of filmen ermee belkangrijk is, maar daar legt die Fuji het af tegen elke andere camera. Vreselijke artefacten. (Dan is een Samsung NX30 "heilig").
Te vergelijken met anderen in het rijtje: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-t1/11
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor André » ma jun 30 2014 2:30 pm

Herstel, ik lees nu dat de 55-200 wel OIS heeft. (Volgens cameranu.nl namelijk niet) en deze heeft interne focus, wel 200 gram zwaarder. dat is dan weer jammer. Ik ga ze gewoon allebei eens in mijn handen nemen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor André » ma jun 30 2014 2:33 pm

Leon, filmen is zoals al eerder gezegd absoluut niet mijn ding. Natuurlijk is het leuk als ook op dit vlak hier de prestaties uitmuntend zouden zijn, maar als dat niet zo is, is dat voor mij geen reden om hem niet te kopen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor Patrick » ma jun 30 2014 2:36 pm

Het verschil in bouw en optische kwaliteiten is wel heel groot André. Dat verklaart mede het verschil in gewicht. De lichtsterkte van de 55-200 is trouwens best heel goed in vergelijking met de 55-200 objectieven van andere fabrikanten. Wel met een wat hoger prijskaartje trouwens, maar dat is logisch als je de objectieven zo mooi bouwt en zulke materialen gebruikt.

Ik had je al laten weten dat ik er een 35mm f1.4 bij zou aanraden als prime. geweldig objectief!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26850


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor André » ma jun 30 2014 2:50 pm

He Patrick,

Geen idee of jij ook belangstelling hebt voor een 50-230 maar fotoverweij in nijmegen heeft een aantal gloednieuwe liggen met gewoon 2 jaar garantie voor 219,-- Dat scheelt toch wel 180,-- !!!! Hij heeft er een aantal liggen. Voor dat bedrag vind ik het niet zo erg dat de kwaliteit wat minder is. Ik wil gewoon weer met plezier foto's gaan maken. Dan kies ik toch maar voor de lichtere lens en zeker voor dit bedrag.

Gr.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor Patrick » ma jun 30 2014 6:04 pm

Op zich interessant. Die komen vast uit kits. Ik heb kits gezien met een X-M1 of X-A1, 16-50 en 50-230. Maar ik ken mezelf: uiteindelijk zou ik toch de "echte" willen, en zo onoverkomelijk is het prijsverschil op zich ook weer niet. Zeker als ze tweedehands aangeboden gaan worden. En dat komt vanzelf. Het verschil in gewicht is voor mij gelukkig minder een issue; het is sowieso allemaal veel lichter dan waar ik normaal mee rondloop.

Voorlopig blijf ik het systeem gebruiken in het segment waar ik het het meest geschikt voor vind, zeker met relatief kleine camera's als de X-E1 en X-M1: van redelijk groothoek tot licht tele. Zeg vanaf ongeveer 24mm tot 100mm ongerekend naar "FX". Objectieven buiten dit bereik zijn relatief groot en minder handelbaar op kleine bodies. En daarom kies ik er voorlopig voor dat met bij Nikon te blijven gebruiken.

Maar het kan natuurlijk snel gaan. Ik had ook niet gedacht dat ik nu al een 56mm f1.2 (!!) zou hebben. Maar als zoiets op mijn pad komt, dan ben ik soms opvallend snel! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26850


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor PanzerFaustNL » za jul 05 2014 8:11 pm

Waar ik de nieuwe fuji adepten maar niet over hoor is het emuleren van de diverse typen films die je vaak in de camera's vind. Hoe gaat dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vloeken in de kerk Samsung NX30

Berichtdoor Skippy » za jul 05 2014 9:02 pm

Emulatie van de bekende Fuji filmtypen Astia, Provia en Velvia is sinds versie 5.5 in Lightroom 5.5 voor verwerking van RAW-bestanden beschikbaar. Niet dat ik het gebruik ...
Skippy

Moderator
Berichten: 11680


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten